Aprilia-tråden.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jag hissar intresseflagg för en svartgrå 99:a, om någon vill bli av med en sån så tänkte jag byta upp mig när det blivit lite varmare. :)
 

MartinCarlsson

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV Mille -03
Hallå!
Relativt nyinflyttad i Helsingborg med en RSV Mille med sig undrar jag vart jag ska vända mig för service.. Har kollat runt lite men de flesta verkar bra vilja skruva med japsar..
 

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Hallå!
Relativt nyinflyttad i Helsingborg med en RSV Mille med sig undrar jag vart jag ska vända mig för service.. Har kollat runt lite men de flesta verkar bra vilja skruva med japsar..

Marcussen i Halmstad rekomenderar jag starkt.

Fullt auktoriserad Aprilia verkstad.
Mycket duktig mekaniker och väldigt bra service och bra priser.
 

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Sävsjö
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
Rykrör

Fick habegär jag med... Nån som har koll på vart jag kan få tag på grövre rör till min -03a? Har slip on redan..
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
från 98 o framåt ,, jo det stämmer ,,
större avvikelser är ju SP modellen med större borr o kortare slag,, efter att cosworth pillat på den lite ,, sedan kommer ju 04 modellen där dubbelstiften försvinner o större sprut o ny motorstyrning,
// Jocke

Jag har fått för mig att det är samma motor med uppgradering i samtliga RSV modeller från -99 och framåt... är jag helt ute och cyklar?
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Nu när man har suttit och torrbrutit på Tuonon i garaget har jag insett att det skulle behövas lite mer benutrymme för att få in knäna i skålningen på tanken.
Har surfat runt på de mesta forumen men hittar ej några vettiga lösningar de mesta tillverkare prioriterar av någon outgrundlig anledning att mest kunna justera uppåt:confused: barn får ju ändå inte köra motorcykel:tungan .
Hittade på apriliaforum att man kunde skifta sida på plattorna men då stämmer ej avstånd och höjd på växel,bromsreglage.
1,98 meter gubbe med size 47 pråmar:rolleyes: .
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Justerar man bakåt så blir det "längre" fast vinkeln blir lite knepig.

Gilles justerbara

/J

Nu när man har suttit och torrbrutit på Tuonon i garaget har jag insett att det skulle behövas lite mer benutrymme för att få in knäna i skålningen på tanken.
Har surfat runt på de mesta forumen men hittar ej några vettiga lösningar de mesta tillverkare prioriterar av någon outgrundlig anledning att mest kunna justera uppåt:confused: barn får ju ändå inte köra motorcykel:tungan .
Hittade på apriliaforum att man kunde skifta sida på plattorna men då stämmer ej avstånd och höjd på växel,bromsreglage.
1,98 meter gubbe med size 47 pråmar:rolleyes: .
 

Bifogat

  • rastenanlage_xl.jpg
    rastenanlage_xl.jpg
    30.9 KB · Visningar: 42

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Har kollat på dessa, Arrow,Acculign, tcm och sato men det känns som lite för mycket pengar om man inte är säker på att det funkar.
Hur bra kvalitet behöver det vara på aluminiumet om man skall tillverka justerbara plattor själv.
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Tar du Alumec så blir det bra. Hitta en fräsare som kan göra dom som du vill och du är hemma. Kostar ca 300SEK/kg + moms. Obs....aluminium har en densitét på ca 2,2-2,7. Det blir inte mycket vikt på en uppsättning fotpinnar men du kommer inte under de priser du ser på Gilles,PP-Tuning etc etc...sorry

/J

Har kollat på dessa, Arrow,Acculign, tcm och sato men det känns som lite för mycket pengar om man inte är säker på att det funkar.
Hur bra kvalitet behöver det vara på aluminiumet om man skall tillverka justerbara plattor själv.
 

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Mille
Hej,
Har en Mille R -01.
Misstänker läck i en packbox, den har dragit olja och stödet droppar. Jag misstänker utgående axel vid drevet, men det skulle kunna vara växelväljaraxeln också.
Någon som stött på detta tidigare, vilken packbox var det i så fall?
Är det svårt att byta, nåt att tänka på just på millen?

Upptäckte dessutom att stödet glappat upp sig rätt ordentligt. Återigen, är det nån som stött på detta tidigare?
Funderar på att antingen banka ihop "klykan" som bulten går genom, eller sätta dit ett par brickor. Vilket tror ni mest på?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top