Nån som har en bra sida på aprilia grejer typ: T-shirtar,Tröjer, klocker m.m?
http://www.af1racing.com/store/Scripts/default.asp
http://www.rsvshop.de/
http://www.rsvr.net/shop/
Den första har jag mycket positiv erfarenhet av. Ligger dock i USA vilket dessvärre gör att du måste momsa och tulla för grejerna om du beställer till Sverige.
Äntligen!! 7 mil utan att frysa ihjäl men med underbara toner i hjälmen.
Folk tittade lite konstigt på en men det kan man ta...
Förvånad över att det inte kändes kallare, frös inte alls.
Äntligen!! 7 mil utan att frysa ihjäl men med underbara toner i hjälmen.
Folk tittade lite konstigt på en men det kan man ta...
Förvånad över att det inte kändes kallare, frös inte alls.
Njaa....ok lite dragigt i skrevet va de kanske.Va fan 7 mil , liiite kallt måste det väl ha varit ändå.
Hur var vägarna, Grusiga och dammiga? Man tänker ju inte så mycket på det när man sitter i bilen.
Måste nog snarast se till att få på ett nytt bakdäck måste vara beredd ifall det blir fler sköna januari eller februari dagar
Hej! Ni som kör bana med prillor, vilken olja kör ni med??
Om det bara bildas små droppar så kan det räcka med att köra hojen några mil bara. Och gunga gärna hojen vintertid så dämparna komrimeras. Packboxarna torkar inte ut lika lätt då. Mina hojar läckar nästan alltid lite i början av sesongen...
Behöver information. Har importerat en RSV/Mille 1999, 6800 km. Nu är insrumentet/mätarenheten trasig , har fått köpt ett begagnat på E-bay men detta instrument har endast 2800 km på räkneverket. För att få cykeln registreringsbesiktigad som begagnad behövs siffran 6000 km minst i mätardisplayen. Måste jag försöka få tag i ett annat begagnadt instrument eller vet någon ett bra sätt för att speeda upp kilometrarna. Försökte i en manual se var givaren sitter men kan ej se detta? Någon med goda råd om hur jag ska få till lite mil. Ingen nummerplåt och ej försäkring utesluter att köra mig till dessa hur trevligt detta än hade varit .
Ge mig råd så att jag kan speeda up detta instrument till hojens riktiga värde, så kanske jag hinner regga in den innan ( 4 februari ) ursprungsregistreringen försvinner ifrån Bilprovningen. MVH
Det där med Gixxer-packboxar stämmer tydligen men exakt vilken typ det ska va kanske nå'n insatt kan svara på.Var hemma hos föräldrarna och hälsade på hojen igår (samt åt middag såklart, man får ju passa på). Upptäckte att det blir små små oljedroppar på vänster gaffelben när man gungat på hojen. Det har inte runnit något, men den har ju bara stått stilla i garaget så det kan ju ändras när man kör. Är detta ett tecken på att packboxen håller på att ge upp? Det verkar inte helt ovanligt på öhlinsgaffeln vad jag läst. Kostnad för att byta en sån? Stämmer det föresten att man kan använda packboxar från gsxr eftersom de har samma mått men håller längre?
Hojen i fråga är en Mille R-03.
Tjenare Toyman !
jag har gjort samma som du ,, importerat en hoj som gått för lite ,, jag tog loss givaren för hastighetsmätaren som sitter vid infärstningen till bakbromsen och letade på en vanlig fläkt (hittade en cpu-fläkt från en dator) med METALL vingar som jag placerade ca 2 mm från givaren,och slog på tändningen samt startade fläkten och vips hade jag en hastighet på 336km/t under dom 80 milen ,, ha ha ha det slår inte ens spökrider
har för mig att instrumentet klarar upp till 400km/t eller om det är givaren som inte kan läsa längre,, lite onödigt vetande kanske men lite kul åxå kanske.
men du ,,,,,, kolla med bilprovningen innan ,, den är ju så gammal så jag är osäker om du verkligen behöver göra detta,, dom har hur som helst ingen rapporteringsskyldighet att den gått så lite.
Lycka till ,, o grattis till en kul hoj.
Hmm.. vet inte om det går men...... Givaren sitter på höger sida vid bakhjulet. det kanske går att lossa den för att sedan ta en "trissa" av något slag med någon slags nock på och rotera den med borrmaskin så du får mer mil på mätaren...
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|