Aprilia-tråden.

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Nån som vet om det går att få tag på svart kåpglas till en falco? Har letat överallt tycker jag men hittar fan ingen nätbutik som säljer tillbehör till falcon..
Köpte nytt glas till min Tuono från Bikersneed.
Dom säljer Ermax grejjer men dom har inte allt på websidan.
Jag tog fram produktnummret från Ermax och ringde in beställningen till Bikersneed.
3 veckors leveranstid sa dom...och det stämde.

Ermax hittar du här:
http://www.ermax.fr/modele-SL_1000_FALCO_2001_2008-1148.html

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
bra, du formulera dig bättre, så jag mena :tummenupp

lam-kaka, stor skillnad, chip vs mappning?

Skilnad lär det bli men frågan hur mycket, endast chip lär göra en viss del men alla hojar skiljer sig lite gran åt också, så en korrekt mapning i bänk ger alltid mest men det kostar också mycket mer tyvär.

Själv så har jag monterat Helsystem + airkit + pc3 på min och jag märkte stor skilnad på vissa mapar som jag har testat, men tyvär så har jag ingen aning om hur bra det själva värket är. Troligen så ska jag till våren , sommaren justera in den i bänk och sen jämföra hur mycket det ger med en egen map till hojen.

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Köpte nytt glas till min Tuono från Bikersneed.
Dom säljer Ermax grejjer men dom har inte allt på websidan.
Jag tog fram produktnummret från Ermax och ringde in beställningen till Bikersneed.
3 veckors leveranstid sa dom...och det stämde.

Ermax hittar du här:
http://www.ermax.fr/modele-SL_1000_FALCO_2001_2008-1148.html

140 euro? Det var saftigt....

Här kan man köpa ett för drygt 760:- inkl frakt

http://www.emotouk.com/aprilia/otherscreens.htm#falco

IronMike

Guest
140 euro? Det var saftigt....

Här kan man köpa ett för drygt 760:- inkl frakt

http://www.emotouk.com/aprilia/otherscreens.htm#falco
Kan detta vara olagligt måntro? (tonat strålkastarglas)

http://www.emotouk.com/aprilia/rsvoldscreens.htm

längst ner: Headlight cover, light tint...? :va för är det ngt negativt om millens utseende, i mitt tycke, så är det strålkastarna. med lätt tonat strålkastarglas skulle den ev se lite cleanare ut -parkerad :)

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Ingen som har en bild där man ser ett tonat headlight cover monterat på en mille eller falco?

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Hojj..
Hej! Är det någon som har en bid på craschpukar när de sitter på sidan i sido kåpan! (Var de ska sitta) På en factory:va Gärna ett par närbilder.
Tacksam för ett svar:tungan

:D :D :D :D

Last edited:

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Hej! Är det någon som har en bid på craschpukar när de sitter på sidan i sido kåpan! (Var de ska sitta) På en factory:va Gärna ett par närbilder.
Tacksam för ett svar:tungan

De bör väl sitta på samma ställe som Tuonon, vet inte om man behöver göra något åt kåpan på millen...

Hittade en närbild på AF1 på en tuono
http://www.apriliaforum.com/forums/showpost.php?p=1264390&postcount=11

Till något helt annat, hörde du något härligt muller idag?

Brummade förbi två gånger utanför dig idag:yoparty vid 14 och strax efter kl 16, såg till att varva lite extra just där:).

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Hojj..
De bör väl sitta på samma ställe som Tuonon, vet inte om man behöver göra något åt kåpan på millen...

Hittade en närbild på AF1 på en tuono
http://www.apriliaforum.com/forums/showpost.php?p=1264390&postcount=11

Till något helt annat, hörde du något härligt muller idag?

Brummade förbi två gånger utanför dig idag:yoparty vid 14 och strax efter kl 16, såg till att varva lite extra just där:).

Om det var en fredag! så var jag på jobbet:huvet

Jag tror att det fins nån därute som har ett par bilder:yoparty

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Har för mig att jag läst att det finns en "box" man kan köpa till dom flesta japanska sporthojar som gör att hastighetsmätare och trippmätare stämmer om man drevar om hojen. Finns det något liknande till Aprilia?

nosense

MilleOnAir
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
Tuono 1100rr
Har för mig att jag läst att det finns en "box" man kan köpa till dom flesta japanska sporthojar som gör att hastighetsmätare och trippmätare stämmer om man drevar om hojen. Finns det något liknande till Aprilia?

Givaren sitter på bakhjulet så det behöver du inte tänka på:tummenupp

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Givaren sitter på bakhjulet så det behöver du inte tänka på:tummenupp

Åfan, är det så på min Falco också? Helt suveränt isf :tummenupp Har haft det problemet på så gott som alla mina hojar, hellre bra drag till 200km/h än hög toppfart...

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Åfan, är det så på min Falco också? Helt suveränt isf :tummenupp Har haft det problemet på så gott som alla mina hojar, hellre bra drag till 200km/h än hög toppfart...
Givaren sitter så på millen och tuonon (dvs. i anslutning till bakbromsen), jag tvivlar på att aprilia låter/låtit den sitta annorlunda på Falcon, det skulle vara en dyr lösning i så fall.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux

Italienska hojar är komplett från start :p , inte fel byggda som japs hojarna :pannkyss

vill du ha bakdrev model stort så finns det stor risk att jag har ett som jag kan sälja åt dig...

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...