Aprilia-tråden.

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Näe, blir nog inte värre än ett kugg ner fram och två kugg upp bak... Vill inte att den ska varva sönder vid längre turer.

Nån som drevat ner en Falco och har några rekommendationer på drevning?

falco

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2004
Hoj
aprilia tuono r
Jag gick ner ett kugg till 15 fram när jag hade min falco.hojen funkade bättre både i stan och på bana.det skall vara ungefär somma som att gå upp 3 kugg bak.

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Hastighetsmätaren stämde fastän du drevade om hojen eller?

kNuLLf

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
-
Tjena, jag ska eventuellt försöka bli ägare till en Aprilia Tuono för den kommande säsongen och har därför lite frågor. (Antar att jag kan sätta mig och läsa igenom tråden, men la märke till att den va på runt 420 sidor:)

När är den stora servicen?
Några speciella uppdateringar -02 eller -03? (ser ut som att det blir ca den årsmodellen)
Bekymmer med något speciellt?

Rent opartiskt, är det ett bra val om man letar efter en twin för runt 55 kakor?

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
Tjena, jag ska eventuellt försöka bli ägare till en Aprilia Tuono för den kommande säsongen och har därför lite frågor. (Antar att jag kan sätta mig och läsa igenom tråden, men la märke till att den va på runt 420 sidor:)

När är den stora servicen?
Några speciella uppdateringar -02 eller -03? (ser ut som att det blir ca den årsmodellen)
Bekymmer med något speciellt?

Rent opartiskt, är det ett bra val om man letar efter en twin för runt 55 kakor?

Oljebyte 750 mil
Ventilspelskontroll 1500 mil
Tuonon kom 2002 men endast som special edition byggd i 200 ex om jag minns rätt, 2003 kom den i en vanlig upplaga som i princip är en avklädd mille, det finns en factory modell med Öhlins dämpare och OZ fälgar.

Twinnen kräver ett fullgott batteri annars är det risk för att startrelä brinner upp.
Bakbroms och koppling kan vara svåra att lufta ur med dålig verkan som följd.
Sidostödet är felkonstruerat = hojen välter väldigt lätt
Väldigt högt växlad orginal samt en inte helt silkeslen insprutning gör den lite bångstyrig i stadstrafik.

När jag tittade efter hoj denna gång var utgångsläget att hitta en bekväm hoj med RR prestanda och Tuonon var perfekt i detta avseende även jag som är 200 cm över backen sitter väldigt bra på denna hoj och prestandan är fullt tillräckliga för mig iallafall.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Hastighetsmätaren stämde fastän du drevade om hojen eller?

Försöker svara på frågan igen.... Ja hastigheten stämmer när man drevar om hojen både på fram drevet och bakdrevet eller att man har kortare längre kedja.....Italienska hojar är rätt byggd från start :)

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Försöker svara på frågan igen.... Ja hastigheten stämmer när man drevar om hojen både på fram drevet och bakdrevet eller att man har kortare längre kedja.....Italienska hojar är rätt byggd från start :)

Kalas :tummenupp

Matuz

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2008
Hoj
Aprilia RSV 1000 Mille -01(såld), Honda VTR1000F -00
Ingen som har en bild där man ser ett tonat headlight cover monterat på en mille eller falco?

Jag har monterat headlight cover på min mille, vart fan så mycket bättre!:yoparty

Bifogat

• Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    38.5 KB · Visningar: 78

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja du, klart mycket grymmare när man inte ser dom 3 feta lysena :tummenupp

Matuz

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2008
Hoj
Aprilia RSV 1000 Mille -01(såld), Honda VTR1000F -00
sitter det utanpå strålkastarglaset eller är det mörkt strålkastarglas? :rolleyes:

Det sitter utanpå lyktan med kardborre liknande prylar. Så det går snabbt att ta av det om man känner för att köra lagligt.

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nån som vet om det är samma drev på Falcon som det är på Millen?

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Hojj..
Craschpuckar

Hej igen:yoparty
Jag undrar om det är någon som har monterat Craschpuckar på en RSV Mille 04-06:va
Jag vill montera:yoparty Men vill gärna ha en bild på sidan
Av hojen så jag kan se hur illa, eller bra det kan bli. Kolfiber är dyrt, så det måste bli snygt.

:D :D :D :D

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Stödet på millen. Detta sorgebarn, vilken dynga det är egentligen. Går det att ersätta eller åtgärda? Sen min välte förra sommaren har jag blivit helnojig när jag parkerar den. :gnissla

Jag har inte tillgång till svets föresten.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...