Aprilia-tråden.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tjoo! Varit ute på premiärturen. Häärligt häärligt!

Nu ska jag bara finna mig en koppling, ty den verkar inte riktigt gilla bottendraget som åstadkommits :yoparty (eh.. Trodde -03 kopplingen skulle hålla.. Guess not!)
Börjar med schims av fjädrar, annars får det väl bli barnett, eller?
(Sker förvisso bara om man går från 5 till 6:an vid "inspirerad körning. Slirar då när den landar in på sexan...) Oavsett, så ska den inte va! :D

/J
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Kopplingen ser ut som ny. Så jag har en fråga till Er milleåkare;

Kan man "nöja" sig med en fullösning, man byter fjädrar till nån arg/stygg eller schimsad historia. Eller är orginal lamellämne problemet? Kopplingen är ju inte direkt tungjobbad i dagsläget.. Jag har spel på greppet, men redan vid relativt lite påverkan (mindre än halva rörelselängden på handtaget) kopplar den ur i princip helt. Fördelen är att den inte draggar.. :tungan


Finns det nån bättre känsla?

Nej, sannerligen inte! Speciellt eftersom Dr. Renegade vrålar en rakt i ansiktet, man reser rygghåren direkt! :tummenupp
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Kopplingen ser ut som ny. Så jag har en fråga till Er milleåkare;

Kan man "nöja" sig med en fullösning, man byter fjädrar till nån arg/stygg eller schimsad historia. Eller är orginal lamellämne problemet? Kopplingen är ju inte direkt tungjobbad i dagsläget.. Jag har spel på greppet, men redan vid relativt lite påverkan (mindre än halva rörelselängden på handtaget) kopplar den ur i princip helt. Fördelen är att den inte draggar.. :tungan

Finns ju en barnsjukdom på Millens första modeller ang kopplingen, har du kollat det?

/J
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Finns ju en barnsjukdom på Millens första modeller ang kopplingen, har du kollat det?

/J
Dåliga tryckplattan? Har för mig att det gällde upp till -01 (motornr 689953 och lägre) Detta är en -03, men av allt att döma så är det mången fler med -03:eek:r som råkar ut för detta. Blir ett samtal till Roffes imorrn

tacktack :tummenupp
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Dåliga tryckplattan? Har för mig att det gällde upp till -01 (motornr 689953 och lägre) Detta är en -03, men av allt att döma så är det mången fler med -03:eek:r som råkar ut för detta. Blir ett samtal till Roffes imorrn

tacktack :tummenupp

Jag har en koppling(lameller och stålskivor) liggandes som inte klarar min kompressor matade effekt, kan sälja dom om du är sugen..Måttet på paketet är inom tolerans och har gått ca 700mil i en standard -05'a.

/J
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
jag vet ,,
orginal dämpare kostade i maj -04 ca:8000:- /st
jag har ett par som är lite skamfilade som är orginal,helt orginal dvs ej rörda både med katt o hela ljuddämpar tramset i ,,
om du är intresserad så hör av dig.

Hej.

Undrar om någon här vet vad ett par orginalljuddämpare till en RSV -04:a går lös på? Behöver ett par dels för att komma igenom besiktning och klara ljudkraven på Anderstorp.

/Henrik

jag har 2 par till övers ,, ett par helt strd o ett par mullrande utan katalysatorer o sån´t ploj.

Va för mig att jocke i köping kanske hade två till övers som han kanske kan sälja åt dig.. pm honom
 
Last edited:

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Nu är gixxern såld och jag ska börja köra twin. Jag letar därför efter bra RSV-hojar och blir därför glad för alla tips på objekt som ni kan tänkas ha. Helst vill jag ha en 03:a och äldre pga körekonomin. Jag vill dessutom gärna ha en som är färdigkittad, dvs luftkit, avgas och chipp/PC3 får gärna redan vara fixat.
Är det någon av er här som har en och har tänkt sälja eller känner någon som har en och tänker sälja så är det bara att höra av sig!

/Danne
 

ApriliaCowboy

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Borlänge
Hoj
Honda CBR 1000RR
Beställde en Shiver förra veckan. Finns det fler som har beställt? Svart och silver blev det till slut. leverans i mitten av april.
Ska nog även beställa slipon från LeoVince så ljudet kan tillfredställa mina öron lite mer =)
 

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Grödinge
Hoj
Hojj..
Ute och kört idag igen, kan inte nog understryka hur skön hoj RSV:n är. Man vill liksom inte sluta...

Salig...

/J

Jag Vet:tuttar
Beroendeframkallande:yoparty

:hojsmilie

Nu är gixxern såld och jag ska börja köra twin. Jag letar därför efter bra RSV-hojar och blir därför glad för alla tips på objekt som ni kan tänkas ha. Helst vill jag ha en 03:a och äldre pga körekonomin. Jag vill dessutom gärna ha en som är färdigkittad, dvs luftkit, avgas och chipp/PC3 får gärna redan vara fixat.
Är det någon av er här som har en och har tänkt sälja eller känner någon som har en och tänker sälja så är det bara att höra av sig!

/Danne

Det fans en del på Blocket:yoparty
:hojsmilie
 
Last edited:

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Jaså? Jag tycker det är lite tunnsått på Blocket vad gäller äldre prillor som är i bra skick och inte skyhögt prissatta. Stenungsundskillen som ska ha 70 för en 01:a tex. Nog för att det är en lågmilare och R men ändå.

Några specifika objekt som jag kanske har missat att kolla på?

/Danne, sugen på hoj nu!
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Jaså? Jag tycker det är lite tunnsått på Blocket vad gäller äldre prillor som är i bra skick och inte skyhögt prissatta. Stenungsundskillen som ska ha 70 för en 01:a tex. Nog för att det är en lågmilare och R men ändå.

Några specifika objekt som jag kanske har missat att kolla på?

/Danne, sugen på hoj nu!

Den här då?
http://www.blocket.se/vi/15416084.htm?ca=11_s

Å pruta mannen, pruta!:tummenupp
 

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Japp, den är klart intressant. Skall kollas upp!
Snål som jag är så vill jag egentligen ha en -00:a eller -01:a men den där såg faktiskt ut som att den var värd en extra koll.

Vad gäller prutandet så är jag väl inte HELT inkompetent på det området men det brukar vara trist att åka långt för att kolla på något som måste prutas ner för att öht vara intressant. Så tråkigt att åka hem tomhänt bara för att säljaren tror han/hon ska få ut fantasisummor för sin hoj.
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Undrar lite om evo-kitet till luftboxen. Nån som provat detta o har svart på vitt om det ger nåt och det tar nåt. Alltså för- o nackdelar. Tänkte göra allt klart innan mappningen, LeoV. o PC3 klart, bara insuget kvar. K&N-filter? Ska man ha både K&N o evo-kit för optimalt flöde? :va

Edit: Jepp, filter ska man nog ha.. :)
http://www.rsvr.net/products/product-9-59-Aprilia_RSVR_NET-75016_Complete_race_airkit__04_RSV.htm
Det tvistas en del om det här och en del hävdar att det är voodoo och inte ger ett skit.
Men så vitt jag kan bedömma verkar dom flesta vara överens om att effekten är rätt liten men den finns (2-3hk).

Evo-kitet har en del problem med läckage där gummiflärpen inte sluter tätt mot tanken.
Inte så bra eftersom det blir raka spåret ner i trattarna.
Ironbite-kitet verkar funka bra (har det själv). Tätar betydligt bättre.
Se'n finns det endel som byggt egna kit. Dom flesta verkar använda
tätningslister lister till bildörrar som utgångsmaterial.
Resultatet blir något som liknar Ironbite-kitet....om man e händig.

Finns säkert fler där ute med mer erfarenheter...
Men sök på AF1-forumet där finns massor att läsa om detta....
 

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
hade bettan ute ihelgen på första rundan, vilken grym hoj :)
 

Bifogat

  • Aprilian.JPG
    Aprilian.JPG
    150.8 KB · Visningar: 79

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Jag knep en av de 2 röda millarna som fanns på blocket, båda 00r.
Det finns ju en 00a Gul nu på blocket som du säkert sett. Bara att ligga o hänga på blocket hela dagarna o agera snabbt!

Jag får ca 8-10 000kr billigare försäkring på 00an än på 01-03orna! Så kolla upp redan innan hur det blir för dej...
nnars så är de äldre millarna mycket fina skapelser! :tummenupp
Lycka till!
Japp, den är klart intressant. Skall kollas upp!
Snål som jag är så vill jag egentligen ha en -00:a eller -01:a men den där såg faktiskt ut som att den var värd en extra koll.

Vad gäller prutandet så är jag väl inte HELT inkompetent på det området men det brukar vara trist att åka långt för att kolla på något som måste prutas ner för att öht vara intressant. Så tråkigt att åka hem tomhänt bara för att säljaren tror han/hon ska få ut fantasisummor för sin hoj.
Det är svårt att pruta på en "perfekt" cykel, som säljaren vill ha överpris på. Jag har helt enkelt ignorerat de annonserna.
Pruta om du inte får servicebok, orginal slipon, om den behövs servas, dåliga däck m.m. Så borde du tjäna några lappar.
 
Last edited:

IronMike

Guest
Vilket äventyr!! :D

Körde hem min nya mille från Lund till Sthlm igår mån...

Sov inget natten före, väckarklockan ringer ändå kl 07..gör mig iordning, kilar till Arlanda. Då visar det sig att flighten är inställd :S å framflyttad till efter lunch, så jag kom till Lund kl 15 - nu blev det visst bråttom (!!!!!) eftersom jag bara hade med mig svart visir.

Fixar allt där nere, å börjar rulla hem.. Redan vid Ljungby så frös jag :huvet :huvet

Resterande mil är en ren plåga (svinaktigt kallt..) .. när jag kommer till Jönköping (vilket var målet för att stanna å värma mig, så var det bara läge att fortsätta marscha i 200 för att istället hinna till Södertälje innan mörkrets inbrott. Där börjar ju vägbelysningen...

Dock tvungen att stanna i Ödeshög, pga borttappad känsel i händer & fötter. Då hade jag 24 mil till Sthlm, och kl var 19.15. Alltså, 21 mil till Södertälje. 60 minuter till det är kolsvart ute...

Jag hann precis. Det var "fullgaz" Ödeshög-Södertälje - (ifall ngn är nyfiken -man kan hålla jämn gas på 6an i 210 och komma 21 mil, och ha ngn enstaka dec kvar i tanken =) ) Men det var ändå mörkt, och kallt så in i helvete.

Värst påvägen är nog Jönköping, från Värnamo så droppade nog tempen 10 grader till Jönköping, dalgång, vättern, vatten, mörka moln.. Fyfan. Rått, hur kan man bo där och samtidigt vara kristen? :huvet :rolleyes:

Nåja, är toknöjd. Finns inte en repa på hojjen, alltid velat ha en R 02'a sen den kom, nu har jag äntligen en i mint condition, som jag aldrig kommer sälja. Den kommer finåkas med, och finnas kvar i samma fina skick till kommande generationer. 1500 mil, sv-såld, få ägare.

Så nu måste jag fixa en brukshoj också :huvet ..kanske en sån där radfyra från japan, 1000cc :rolleyes: ... att svina med.

Idag blev det iaf Bogesund, imorrn blir det Slingerbulten premiär! :yoparty
 

Bifogat

  • b1.JPG
    b1.JPG
    99.5 KB · Visningar: 67
  • b2.JPG
    b2.JPG
    74.4 KB · Visningar: 60
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top