Aprilia-tråden.

Spirow

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Aprilia RSV1000R
Nybliven Aprilia ägare, hämtade hem en RSV 1000R -03 förra veckan, och ber om ursäkt för att jag inte orkar läsa igenom hela tråden.

Är på jakt efter kolfiber "heelplates" och kedjeskydd, bra ställen att beställa ifrån?

Är oxå sugen på att rensa upp bakänden, lämpliga miniblinkers eller diod baklysen med inbyggda blinkers?

Hmm.... en "dum" fråga oxå.... Hur tar man på bästa sätt bort klistermärken? Är allergisk mot stickers och vill ha ett så cleant utseende som möjligt.

Tack på förhand!
 

sLaYeR1

SHUT YOUR PIEHOLE!!!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Jkpg
Hoj
Honda CB1300 -03
Nybliven Aprilia ägare, hämtade hem en RSV 1000R -03 förra veckan, och ber om ursäkt för att jag inte orkar läsa igenom hela tråden.

Är på jakt efter kolfiber "heelplates" och kedjeskydd, bra ställen att beställa ifrån?

Är oxå sugen på att rensa upp bakänden, lämpliga miniblinkers eller diod baklysen med inbyggda blinkers?

Hmm.... en "dum" fråga oxå.... Hur tar man på bästa sätt bort klistermärken? Är allergisk mot stickers och vill ha ett så cleant utseende som möjligt.

Tack på förhand!

Man får grarulera till ett bra inköp...

Här kommer några sidor som säljer kolfiberdelar till Aprilia...

http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=4

http://www.italoparts.de/

http://www.rsvr.net/

Hoppas du hittar vad du söker...
 

Spirow

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Aprilia RSV1000R
Man får grarulera till ett bra inköp...

Här kommer några sidor som säljer kolfiberdelar till Aprilia...

http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=4

http://www.italoparts.de/

http://www.rsvr.net/

Hoppas du hittar vad du söker...

Tack!

Ska kolla upp butikerna, knas på hur de är med leveranstider och hur de är att ha och göras med?

Nån idé angående klistermärkena? Kan man gå loss med T-röd eller nån form av limborttagningsmedel?
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Tack!

Ska kolla upp butikerna, knas på hur de är med leveranstider och hur de är att ha och göras med?

Nån idé angående klistermärkena? Kan man gå loss med T-röd eller nån form av limborttagningsmedel?

Snabbare att beställa från dem än någon svensk butik :tummenupp
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Nybliven Aprilia ägare, hämtade hem en RSV 1000R -03 förra veckan, och ber om ursäkt för att jag inte orkar läsa igenom hela tråden.

Är på jakt efter kolfiber "heelplates" och kedjeskydd, bra ställen att beställa ifrån?

Är oxå sugen på att rensa upp bakänden, lämpliga miniblinkers eller diod baklysen med inbyggda blinkers?

Hmm.... en "dum" fråga oxå.... Hur tar man på bästa sätt bort klistermärken? Är allergisk mot stickers och vill ha ett så cleant utseende som möjligt.

Tack på förhand!

Du gillar inte att söka va? =)

Fram med fönen och en glasspinne. Har du flyt behövs inte glasspinnen (som du inte ska skrapa hårt med) och det är bara att dra bort skiten när det blivit varmt. Sen kan du använda en fiberduk förslagsvis och polera bort kvarvarande klister medan det fortfarande är varmt.
Vaxa.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till

Olander

Olander
Gick med
12 Jan 2005
Ort
Halmstad/Osby
Hoj
CRF 450 X / R1
Någon som sitter på ett par fälgar till en mille -06a? Det är bara magnesium som är intressant. Oz, PWM, ja ni förstår själva.
 

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Blitz-liter
Hej

Går i hojköpar tankar och är riktig sugen på Aprilia. Har letat runt och funderar nu på hur mkt skillnad det är på en Rsv Factory från -04 och en från -06?

Det jag lyckats läsa mig till är att det blev lite mer pulver i motorn från 06 (och att vanliga R:en fick Öhlinare fram) men att det inte verkar vara så mkt mer. Dvs om det är värt att gräva så djupt i plånboken som det krävs för att köpa en -06:a och framåt eller om en -04:a är väl så värt pengarna? Men som sagt Factory vill jag helst vill köpa.

Antar att svaren på mina frågor finns i denna tråd...

/Henrik
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Här kommer ett par bilder som utlovats! Jag är riktigt nöjd :)
Jag "slapp" att anlita trygghansa, då de endast har årsförsäkringar! Så det blev folksam. 990kr/mån Halvf. 25år.
 

Bifogat

  • IMG_0041.JPG
    IMG_0041.JPG
    93.6 KB · Visningar: 59
  • IMG_0042.JPG
    IMG_0042.JPG
    84.4 KB · Visningar: 48

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Funkar ett orginal-slipon från Aprilia Rsv 02, till en Rsv från 2000?

Tänkte ev köpa ett finare orginal, på ebay säger de att de som säljs, funkar från 98-03. Är detta riktigt?
 

IronMike

Guest
Funkar ett orginal-slipon från Aprilia Rsv 02, till en Rsv från 2000?

Tänkte ev köpa ett finare orginal, på ebay säger de att de som säljs, funkar från 98-03. Är detta riktigt?

Ja det passar, till 99% ..Lamkaka kanske kan bekräfta den sista procenten :rolleyes: men jag köpte slipon från en 03a till min 99a för några år sedan...

Jag har ett orginal från 02an liggandes. Ge mig ett bud? Skicket är felfritt.

:tummenupp

En fråga ang däcktryck, twin vs radfyra:

En del messer-schmidts påstår att man fördelaktligen kan köra med lite lägre däckstryck i bakdäcket på en twin..ngt som jag aldrig direkt tänkt på, utan alltid kört samma förhållande fram/bak på alla mina sporthojjar. Vad anser ni om det? Och vad åker ni med för tryck bak/fram på gata?
 
Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Ja det passar, till 99% ..Lamkaka kanske kan bekräfta den sista procenten :rolleyes: men jag köpte slipon från en 03a till min 99a för några år sedan...

Jag har ett orginal från 02an liggandes. Ge mig ett bud? Skicket är felfritt.

:tummenupp

En fråga ang däcktryck, twin vs radfyra:

En del messer-schmidts påstår att man fördelaktligen kan köra med lite lägre däckstryck i bakdäcket på en twin..ngt som jag aldrig direkt tänkt på, utan alltid kört samma förhållande fram/bak på alla mina sporthojjar. Vad anser ni om det? Och vad åker ni med för tryck bak/fram på gata?

99% + 1 % att det funkar ;)

Lufttrycket i däcken.... jag brukar oftast försöka ha i lite mer om jag ska köra längre = mindre däck slitage...
Lättare att wheela med lägre?

Jag brukar köra med lite mindre i framdäcket för bättre grep + att fram däcket brukar ändå inte slitas lika hårt som bakdäcket

Fram ca 2.5-2.8 om jag inte mins fel.
Bak ca 2.8-3.2 om jag inte mins fel, har nog testat med mindre också typ 2.5
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Iron-MAJK har pm

När jag körde bana lånade jag däcktrycks-mätare av några raceputtar. De tyckte att 2.2 nånting är bra på bana. Låter kanske lite, men funkade på min bandag :tummenupp

Kollar i min aprilia-manual:
Till de flesta däcken rekommenderas 2.5-2.7 för gatkörning,
och 1.9 - 2.2 "for racetrack-use"

Alla siffror är för bakdäcket.
 
Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Ja och ja (om nu skövde kan räknas dit.. :va ) Rätt lustigt, fick samma premie på gixxern.

Ringde Salus nu precis, och de var som du sa billiga!
Men, de har som du säkert vet endast helårsförsäkring.
De ville ha på mig, 667kr/mån åretrunt av mig. bli en totatsumma på lite över 8000kr

Nu har jag folksam, och betalar 990kr/mån, MEN, jag får ställa av den, då kostar den endast 300kr/mån.

Räknar jag att ha min mc påställd med folksam maj-sept = blir det 4900kr
Sen tar jag avställningsförsäkring resterande på 360kr/mån.

Då blir summan (typ) 7 550kr /år
Alltså 500kr mindre än Salus Ansvar :D Och 500kr är ju pengar till bensin det med! :banana

Tror att det skjuter i höjden med att på i Uppsala med. Jag är från småländska skogarna och där är det underbart att äga Mc, båda bra vägar o billig försäkring :D :D
 

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Blitz-liter
Hej.

Undrar om någon här vet vad ett par orginalljuddämpare till en RSV -04:a går lös på? Behöver ett par dels för att komma igenom besiktning och klara ljudkraven på Anderstorp.

/Henrik
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Hej.

Undrar om någon här vet vad ett par orginalljuddämpare till en RSV -04:a går lös på? Behöver ett par dels för att komma igenom besiktning och klara ljudkraven på Anderstorp.

/Henrik

Va för mig att jocke i köping kanske hade två till övers som han kanske kan sälja åt dig.. pm honom
 

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM SE 950 R
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top