Aprilia-tråden.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Tycker den är lite dyr, och som sagt, saknar dekaler.. Om jag va du, och ändå ska lägga ut i runda slängar 50 lax eller 50-60, så köp en 01 eller 02, då kom en del fina uppdateringar. Ha is i magen å vänta tills rätt cykel dyker upp. Jag ska åka å hämta en "r" 02a (mint condition) med korrekt färgsättning (mattsvart, röd & vit), 1500 mil, sv-såld, få ägare & massor tillbehör för 58', jag har annonser ute på en del överflödigt extra tillbehör som jag redan fått hem, borde ge tillbaks minst 5,000:-

:tummenupp

Hm ja jag vill gärna ha en 01-02, dock stiger den +8000 i försäkring! och då känns det lika bra att köpa en R1 02...
Så jag vet inte, ska vänta på rätt tillfälle.

Är du säker på att det fattas dekaler? jag har googlat runt en massa och det verkar inte vara mer dekaler på 00orna i röd eller blå! :va
Nån annan som kan intyga?
Kollar man på denna så sitter det inte mer dekaler än den röda..
http://www.annonsborsen.se/mc-2/aprilia-mille-421910.html
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Hämtar min "nya" här i helgen. En svensksåld Mille -00:a (utt. 02) med 2500mil på mätarn, motorn bytt (komplett, efter vevlagerras..) till en -03 (gått 1500). Fullkittad med dubbelpipor, renegade, rubbet.. Men så har vintern slagit till.
Blir svåårt att bara titta på den i garaget..
 

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Grödinge
Hoj
Hojj..
Hämtar min "nya" här i helgen. En svensksåld Mille -00:a (utt. 02) med 2500mil på mätarn, motorn bytt (komplett, efter vevlagerras..) till en -03 (gått 1500). Fullkittad med dubbelpipor, renegade, rubbet.. Men så har vintern slagit till.
Blir svåårt att bara titta på den i garaget..

Välkommen i Prillagänget.:tummenupp
Renegade är mums för örat:squid

:D :D :D :D
 

Naurin

Humlefärgad? Den är race-gul!
Gick med
20 Aug 2005
Ort
Linköping (Götet på sommarn)
Hoj
Aprilia RSV1000R 2006
Tjenare!

Efter några månaders hårslitande och tankebollande med Kurre har jag nu ett stort hål i min personliga budget, och en Arpilia RSV 1000R-06 i garaget! :) Utöver standard sitter öhlin styrdämp och akrapipor på den. Det enda som återstår är att snön töar bort och att vägverket rappar på (germaniaköpt).

Ska bli minst sagt intressant att köra på två cylindrar mindre än jag är van vid, men kul ska det bli! Vänta er många frågor den närmsta tiden ;) Ska bara ta mig igenom några hundra sidor lång aprilia-tråd.....
 

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Ort
Gnesta
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Tjenare!

Efter några månaders hårslitande och tankebollande med Kurre har jag nu ett stort hål i min personliga budget, och en Arpilia RSV 1000R-06 i garaget! :) Utöver standard sitter öhlin styrdämp och akrapipor på den. Det enda som återstår är att snön töar bort och att vägverket rappar på (germaniaköpt).

Ska bli minst sagt intressant att köra på två cylindrar mindre än jag är van vid, men kul ska det bli! Vänta er många frågor den närmsta tiden ;) Ska bara ta mig igenom några hundra sidor lång aprilia-tråd.....

Grattis och välkommen:yoparty
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Luftfilter slash luftburksmod - vad rekomenderas? Renegade, Evoluzione eller DT1 racekit? Sitter och funderar på om inte det ska bli sommarens pyssel, tillsammans med ett chip.
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Nya och nya.......de flesta verkar ju ha köpt beggat......Världen kretsar inte runt SH......finns en annan sida oxå...

/J

Nu ska du inte va sån :) , jag tycker det är roligt att fler aprilia ägare har hittat till aprilia tråden på sporthoj :)

Halogen: Jag körde Renagde till min 01 det funkade världigt bra om man inte ansåg man behövde lufarturbon vid 250+ , vädligt bra låg , mellan register fick man och ett väldigt fint insugsljud :)

Chip köper du av någon här på forumet.. pm RSV_R t.ex
 

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM SE 950 R
Den sidan var ju kanon! Finfint med alla sprängskisser!

Haha, verkar som om vi blir många gamla Aprilior denna säsong! :D
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Skulle precis ringa på en blå mille 00a 1800mil, men säljaren verkar ha sålt hojjen :( (annonsen borttagen iaf)
Bara att söka vidare!
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Nu ska du inte va sån :) , jag tycker det är roligt att fler aprilia ägare har hittat till aprilia tråden på sporthoj :)

Halogen: Jag körde Renagde till min 01 det funkade världigt bra om man inte ansåg man behövde lufarturbon vid 250+ , vädligt bra låg , mellan register fick man och ett väldigt fint insugsljud :)

Chip köper du av någon här på forumet.. pm RSV_R t.ex

He he........jag bara drygar mig lite:D .....klart att det är skoj med "nya" hojar. Har ju själv köpt en ny till i år...

/J
 

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Söder om söder
Hoj
990 SMT
Tjenare!

Efter några månaders hårslitande och tankebollande med Kurre har jag nu ett stort hål i min personliga budget, och en Arpilia RSV 1000R-06 i garaget! :) Utöver standard sitter öhlin styrdämp och akrapipor på den. Det enda som återstår är att snön töar bort och att vägverket rappar på (germaniaköpt).

Ska bli minst sagt intressant att köra på två cylindrar mindre än jag är van vid, men kul ska det bli! Vänta er många frågor den närmsta tiden ;) Ska bara ta mig igenom några hundra sidor lång aprilia-tråd.....

Välkommen (äntligen :klappar ) å det grövsta!

Köp ett nytt sidostöd nu innan hon tippar omkull i lkpgs orkanbyar.. :tummenupp

Om några veckor kommer jag hem till linkan och då nävars ska vi åka runt och mullra!

:squid :squid
 

Naurin

Humlefärgad? Den är race-gul!
Gick med
20 Aug 2005
Ort
Linköping (Götet på sommarn)
Hoj
Aprilia RSV1000R 2006
Välkommen (äntligen :klappar ) å det grövsta!

Köp ett nytt sidostöd nu innan hon tippar omkull i lkpgs orkanbyar.. :tummenupp

Om några veckor kommer jag hem till linkan och då nävars ska vi åka runt och mullra!

:squid :squid

Hehe, tackar! =)

Redan kontaktat sidostödskillen så jag väntar bara på svar därifrån. Orginal känns verkligen inte säkert....

Hoppas vägverket fått tummen ur tills du komer hit så vi får bränns lite däck :tummenupp
 

IronMike

Guest
Hm ja jag vill gärna ha en 01-02, dock stiger den +8000 i försäkring! och då känns det lika bra att köpa en R1 02...
Så jag vet inte, ska vänta på rätt tillfälle.[/url]

Ok, försäkring är ju en tråkig bit.. Men jag tror man får testa både och, och sen köpa den hojjen man gillar bäst. Twin är ju speciellt, jag föredrar twin, haft R1a förr... Det blir en helt annan åkstil mm.

Men jag skulle åka twin även om försäkring var dubbelt så hög som R1, kanske kliva ner från hel till bara halvförsäkring, elller rentav bara åka trafik bara för att få åka twin.

Så mkt gillar jag twin iaf :yoparty
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Rev av ca 6 mil i förrgår eftermiddad, efter jobbet med den nyligen köpta falco´n.Sicken kickarövcykel!:yoparty
 

Shespider

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia RS 250, Kawasaki Ninja GPZ 250 R
tjena. Jag har just inhandlat en Rs 250 och undrar hur jag ska dreva den för gelleråsen och kinnekulle... Någon som kan tipsa mej?

Tack på förhand!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top