Aprilia-tråden.

Deefred

Garage på Grosse Freiheit.....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hamburg/Nyköping/Sevilla
Hoj
FZ750-85, Aprilia Mille R -02, Aprilia Futura -01
Japp, Mille R blev inte tvåsitsig förrän 2003. Det är inte speciellt svårt att bygga om till tvåsits, det som behövs är

Bakram för tvåsits
Fotpinnar bak
Skjutsdyna
Fäste för bakkåpa (stålbygel, brukar följa med bakram)

Min 02 Mille R är tvåsitsig och har alltid varit det vad jag vet.
 

Ben Dover

Medlem
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki ZX7R 1997.KTM 950 SE -07. GasGas 300EC 2007
Jag har en -01 mille R och den är INTE dubbelsitsig. Så var det fram till -01.
-02 och -03 kan man skjutsa på.
Efter det får någon annan svara eftersom det blev en annan generation.
Iofs kan man bygga om dom, det är ju bara att byta bakram från en vanlig mille... Hej från mej! :hej
 
Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
00-01 R = ej skjuts orginal
02-03 R = skjuts orginal (Vet att 02 R är skjuts orginal eftersom jag lånade skjutsdynan från en sådan)

Så borde det va då eller? ;)
 

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM SE 950 R
Hej på er alla Aprilia-ägare. Jag är nu återigen glad ägare av en RSV. Hade 2002 en ny RSV som jag körde 700 härliga mil och har nu köpt en underbar 2004 RSV-R med hi-pipes, MRA o massa kolfiber. Men då jag blir matt vid blotta åsynen av alla sidor på denna tråd är jag så fräck att jag ställer frågorna direkt utan att söka.

Har hittat lite webshops såsom AF1Racing o RSVR.net men undrar om ni har nåt bättre tips. Tänkte köpa klara blinkersglas, några resterande kolfiberbitar o ev. bättre inflöde till motorn i form av filter.

Sedemera ska den optimeras i bänk. Bra tips på bra effektökande åtgärder emottages tacksamt. :tummenupp
 

Bifogat

  • DSC00241-2.jpg
    DSC00241-2.jpg
    64.8 KB · Visningar: 58

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Hej på er alla Aprilia-ägare. Jag är nu återigen glad ägare av en RSV. Hade 2002 en ny RSV som jag körde 700 härliga mil och har nu köpt en underbar 2004 RSV-R med hi-pipes, MRA o massa kolfiber. Men då jag blir matt vid blotta åsynen av alla sidor på denna tråd är jag så fräck att jag ställer frågorna direkt utan att söka.

Har hittat lite webshops såsom AF1Racing o RSVR.net men undrar om ni har nåt bättre tips. Tänkte köpa klara blinkersglas, några resterande kolfiberbitar o ev. bättre inflöde till motorn i form av filter.

Sedemera ska den optimeras i bänk. Bra tips på bra effektökande åtgärder emottages tacksamt. :tummenupp

Ducati kämna i tyska landet har andningsprylar till din hoj,,
jag köpte ett kevlar/kolfiberinsug till min förut o det funkar bra,
fast det borde ju bara bra pris i usa nu iom dollar raset,men glöm inte o räkna på moms o fraktkostnad när du beställer från usa,AF1 racing är väl det som gäller i usa om jag får råda dig till något.

lycka till
// Jocke
 

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM SE 950 R
Ducati kämna i tyska landet har andningsprylar till din hoj,,
jag köpte ett kevlar/kolfiberinsug till min förut o det funkar bra,
fast det borde ju bara bra pris i usa nu iom dollar raset,men glöm inte o räkna på moms o fraktkostnad när du beställer från usa,AF1 racing är väl det som gäller i usa om jag får råda dig till något.

lycka till
// Jocke

Visst fan, Kämna har ju mkt. Tack för tipset! AF1 har finfina priser nu när dollarn ligger nära 6 spänn jämnt.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Har nån fundering att sälja sin RSV 2000-2001 så är jag intresserad omgående. :tummenupp
Känner nog att den blir roligare att äga då försäkringen är hälften av vad en R1a skulle kosta mig

Ps. vart kan man hitta specifikation över hojjar äldre RSV med färgkombinatiener o info?

Tänkte på denna annonsen, fattas det dekaler på denna?? :va
ser nästan ut så...
http://www.blocket.se/vi/15168237.htm?ca=10_s
 
Last edited:

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Ort
Gnesta
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Hej på er alla Aprilia-ägare. Jag är nu återigen glad ägare av en RSV. Hade 2002 en ny RSV som jag körde 700 härliga mil och har nu köpt en underbar 2004 RSV-R med hi-pipes, MRA o massa kolfiber. Men då jag blir matt vid blotta åsynen av alla sidor på denna tråd är jag så fräck att jag ställer frågorna direkt utan att söka.

Har hittat lite webshops såsom AF1Racing o RSVR.net men undrar om ni har nåt bättre tips. Tänkte köpa klara blinkersglas, några resterande kolfiberbitar o ev. bättre inflöde till motorn i form av filter.

Sedemera ska den optimeras i bänk. Bra tips på bra effektökande åtgärder emottages tacksamt. :tummenupp

Grattis :tummenupp

Blinkersglas och annat orginal finns oxå på denna tyska sajt http://www.oemparts.eu/oem5.asp?M=A...P_RSV1&O=Taillight&F=AP_RSV1_DY&L2=AP_RSV1_DY

Har inte handlat där så jag vet inte så mycket om dom.
 

ApriliaCowboy

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Borlänge
Hoj
Honda CBR 1000RR
Hej på er
Tänkte beställa en ny Shiver.
Tyvärr så är jag född med beslutsångest! Så nu ville jag höra av er vilken av färgerna orange och vit man ska ha på hojen. Tycker den är snygg i båda färgerna. Väger kanske över lite åt det vita hållet men på vitt så blir väl flugor och insekter att synas väldigt bra.
Så vad tycker ni?
 

IronMike

Guest
Tänkte på denna annonsen, fattas det dekaler på denna?? :va
ser nästan ut så...
http://www.blocket.se/vi/15168237.htm?ca=10_s

Tycker den är lite dyr, och som sagt, saknar dekaler.. Om jag va du, och ändå ska lägga ut i runda slängar 50 lax eller 50-60, så köp en 01 eller 02, då kom en del fina uppdateringar. Ha is i magen å vänta tills rätt cykel dyker upp. Jag ska åka å hämta en "r" 02a (mint condition) med korrekt färgsättning (mattsvart, röd & vit), 1500 mil, sv-såld, få ägare & massor tillbehör för 58', jag har annonser ute på en del överflödigt extra tillbehör som jag redan fått hem, borde ge tillbaks minst 5,000:-

:tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top