Aprilia-tråden.

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Var och till vilket pris hittar man billiga styrlager samt kopplingsgrepp till en RSV1000 -99?
 

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Kan inte leta igenom hela tråden, hoppas att jag skulle kunna få svar här istället ;)

Är sugen på åka o hämta en mille -00. o vanliga frågan, nått särkilt man ska titta på?
Är denna jag är lite inne på http://www.blocket.se/vi/15168237.htm?ca=18_s
ligger priset rätt för cykeln?
tycker mätarställningen är lite låg, de flesta är ju på de dubbla eller tredubbla.

Nå tipps?
 
Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Kan inte leta igenom hela tråden, hoppas att jag skulle kunna få svar här istället ;)

Är sugen på åka o hämta en mille -00. o vanliga frågan, nått särkilt man ska titta på?
Är denna jag är lite inne på http://www.blocket.se/vi/15168237.htm?ca=18_s
ligger priset rätt för cykeln?
tycker mätarställningen är lite låg, de flesta är ju på de dubbla eller tredubbla.

Nå tipps?

För det priset borde du få en RSV R tycker jag.

IronMike, var det inte det du gav för din R ungefär? :va
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Plocka ur motorn!

Tjenare!

Jag håller på och plockar ur motorn ur min RSV Mille -00. Är framme vid borttagandet av motorbultarna men då ska man ju ha ett specialverktyg. Bild nedan. Finns det någon i Helsingborgs-trakten som råkar ha ett sådant verktyg :rolleyes: eller går det lösa på något annat sätt?

/Jonas
 

Bifogat

  • 853e_1.JPG
    853e_1.JPG
    30.8 KB · Visningar: 44

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
sällar mig i samlingen till Aprilia folket :)

känns som man gjort ett bra köp :) .. ses i sommar :tummenupp
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Tjenare!

Jag håller på och plockar ur motorn ur min RSV Mille -00. Är framme vid borttagandet av motorbultarna men då ska man ju ha ett specialverktyg. Bild nedan. Finns det någon i Helsingborgs-trakten som råkar ha ett sådant verktyg :rolleyes: eller går det lösa på något annat sätt?

/Jonas

Ta 2 passande 1/2" hylsor och fixa till dom med vinkelslipen. Kostar typ 15kr styck på biltema..

/J
 

kNuLLf

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
-
Jag har undrat ganska nyligen hur det är med färgsättningarna på Tuono'n beroende på årsm. Finns det gråa Tuono's från 2004? Jag ska ev. "grossa" en Tuono. Den är grå med vita blinkers precis som 2005:ans modell ska ha. MEN det är en 04:a?! Inte import. Han säger att den är typad sent 04 så det blev en 04 men den har 05:ans specar och utseende. Kan det vara så?

(Mycket frågor och svammel)

/ullph
 

Sulis

Elite som fän..
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Sjöbo (and then some)
Hoj
KTM 640 Duke II
Finns det någon som kan dela med sig av några värdefulla tips och trix när det gäller Aprilia? Går de sönder ofta? Har ju iofs 2års garanti genom Aprilia men det är ju drygt att ha hojen på verkstad alltid!
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Finns det någon som kan dela med sig av några värdefulla tips och trix när det gäller Aprilia? Går de sönder ofta? Har ju iofs 2års garanti genom Aprilia men det är ju drygt att ha hojen på verkstad alltid!

Nej så länge du inte dumpar hojen in i någon bil, träd så går de väldigt sällan sönder :)

Olja filter varje 1000mil sen är det nog mest bara att köra utan problem till över 5000mil+
 

Sulis

Elite som fän..
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Sjöbo (and then some)
Hoj
KTM 640 Duke II
Nej så länge du inte dumpar hojen in i någon bil, träd så går de väldigt sällan sönder :)

Olja filter varje 1000mil sen är det nog mest bara att köra utan problem till över 5000mil+

Okeej.. tack för det! Låter bra :tummenupp

Fick dock rådet att byta olja och filter var 500e så det blir nog så! Ser fram emot att få hem skönheten!!!! :yoparty
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Okeej.. tack för det! Låter bra :tummenupp

Fick dock rådet att byta olja och filter var 500e så det blir nog så! Ser fram emot att få hem skönheten!!!! :yoparty

I instruktionsboken står det att olje/filterbyte ska ske var 1000:e mil såvida hojen ej körs hårt på bana då intervallet är halverat.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har letat förgäves efter schyssta filmer med RSV1000R i (-04 och framåt), men bara hittat småsnuttar på nån minut där folk har en tendens att alltid filma hojen utanför garaget, startar och varvar upp den för att sedan stänga av.

Vill ju ha action med bakhjulskörning och knäskrap..... Gärna med både hjälmkamera och kamera från sidan av vägen. Finns det någon sån film eller kör alla med RSV som gamla tanter? (duckar!) :D

Behöver givetvis inte vara enbart RSV i filmen......
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top