Vafan! Jag betalade 75 euro för mitt Gabro-chip! :lurad
Jag är dessutom inte helt nöjd med det än så länge, bakre cylindern går fortfarande lite snålt (helsystem) och hojen är ryckigare på låga varv numera. Två saker som Gabro påstod skulle fixas med hans chip...![]()
Har du justerat tb och trim pots (vilka aktivieras med Gabros chip)? De påverkar ju lågvarv en hel del skall göras med en co2 mätare för bästa resultat men lite motoröra så kan man nog komma rätt nära. Jag gjorde enligt beskrivning från en på af1 forumet med bra resultat:
"my initial settings
1.5 turns out front TB bleed screw
1.25 turns out rear TB bleed screw
trim pots straight up in the middle....
set idle speed to normal....using idle speed knob
With the bike up to full temp....185 degree area
now, turn each trim pot on the ECU until you hear the highest and smoothest
idle.....go ahead and turn one of the pots all the way one way and you will hear how the revs drop......the highest revs is the best mixture.....exactly like adjusting A/F screws on a carburetor. I set them all by ear first, then double check with our EGA. I am usually spot on just with my ears....
You will end up right in the middle or just off the middle on both of the trim pots. Adjust one a little bit, then go to the other, then back again. Keep listening and watching the tachometer......go for the highest smoothest idle. Watch your temp too.....try to keep it constant.
It should blip off idle really strong, and settle into a nice idle with no
lumps. If you get stalling on hard downshifts, or long periods of clutch pulled in at speed, open the TB bleeds another 0.25 turns each...."
/R
Last edited: