Aprilia-tråden.

ReXeNGbg

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Aprilia RSV -99
Problem med tändningen

Hej!!

Någon har någon idé gällande att min hoj inte tänder. Den går runt med vill inte tända alls. Stått avställd ettår, så jag skall byta alla stift samt tändhattar, samt rengöra tanken. Mäta tändspolarna också.... Men sedan??

Någon som har någon bra idé??

Tack på förhand..

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Får du gnista ?

Hej!!

Någon har någon idé gällande att min hoj inte tänder. Den går runt med vill inte tända alls. Stått avställd ettår, så jag skall byta alla stift samt tändhattar, samt rengöra tanken. Mäta tändspolarna också.... Men sedan??

Någon som har någon bra idé??

Tack på förhand..

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)
Jaha, då var det dags att leta lite delar :näsblod . En rejäl vurpa på Sviestad på kvalet inför BoTT-tävling gör att jag söker efter en tank till en -00:a mille. Vilka årsmodeller passar och är det någon som sitter och håller på en :rolleyes: .
Dessutom behöver jag fotbromspinnen? vet inte den rätta benämningen. Alla tips mottages.

Om någon har en hel vänster handled tar jag gärna emot det också då min just nu är i gips :tungan .

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
det enda jag kan bistå med är en vänster handled,om jag får din högra,,den är kass efter ett äventyr på gelleråsen för 4 år sedan.

Jaha, då var det dags att leta lite delar :näsblod . En rejäl vurpa på Sviestad på kvalet inför BoTT-tävling gör att jag söker efter en tank till en -00:a mille. Vilka årsmodeller passar och är det någon som sitter och håller på en :rolleyes: .
Dessutom behöver jag fotbromspinnen? vet inte den rätta benämningen. Alla tips mottages.

Om någon har en hel vänster handled tar jag gärna emot det också då min just nu är i gips :tungan .

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
Har en äckligt dyr plasttank från -00 R... Men det vore väl dumt kanske :tungan

Tråkigt med handleden, men locket till expansionskärlet satt kvar?

Hehe, jajemen locket sitter som gjutet :tummenupp .
Nja det är nog dumt att lägga äckligt mycket pengar på en sån, känns som det kommer gå massor av pengar endå :) . Ny hjälm, handskar, kåpor och lite smått och gott :näsblod .

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Dessutom behöver jag fotbromspinnen? just nu är i gips :tungan .

Jag har en fotbromspinne på hojjen, alltså hela armen OCH yttre lill-pinnen med gummi på, men jag har en ännu finare liggandes, tänkte byta ut min för den är lite repig på ytterkanten.
får jag bara tummen ur och byter, så är den gamla till salu.
Det är inget fel på den, bara lite märken på änden. Den sitter alltså på hojjen just nu... men du lär väl inte köra hojj imorron så det är ju ingen brådska :D
hoppas du inte får så många bestående men! Krya på dej

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
KTM RC8-08
Tjenare

Är det någon som har gjort "egna" burkar till en Falco ? Jag har tillgång till mtrl och har en avancerad "veldare" i familjen :) så jag tänkte skaffa schysst muller till billig peng .... något jag måste tänka på ?

Halloj..

Jag har pulat lite grann med detta. Har lite skrot liggande som du kan behöva isf. Bland annat adaptern mellan org till 2tums rör som du bör använda. Men jocke har ju oxå koll efter som han har haft min pipa på gam hojen. Det var ett tag sen så du har säkert fixat det redan. Hör av dej annars.

wasa

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Hoj
Yamaha R1
Tjenare

Nja jag väntar in mitt mtrl bara :D men jag ska ta mig ner till jocke och surra lite med honom ... annars kanske vi ses vid fiket i fagersta igen ;-)

Halloj..

Jag har pulat lite grann med detta. Har lite skrot liggande som du kan behöva isf. Bland annat adaptern mellan org till 2tums rör som du bör använda. Men jocke har ju oxå koll efter som han har haft min pipa på gam hojen. Det var ett tag sen så du har säkert fixat det redan. Hör av dej annars.

wasa

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
Jag har en fotbromspinne på hojjen, alltså hela armen OCH yttre lill-pinnen med gummi på, men jag har en ännu finare liggandes, tänkte byta ut min för den är lite repig på ytterkanten.
får jag bara tummen ur och byter, så är den gamla till salu.
Det är inget fel på den, bara lite märken på änden. Den sitter alltså på hojjen just nu... men du lär väl inte köra hojj imorron så det är ju ingen brådska :D
hoppas du inte får så många bestående men! Krya på dej

Hehe, nä så brottom är det nog inte. Gips i 6 veckor sen skulle dom avgöra om det behövs mer gips. Nästa race är 23-24 augusti så jag hoppas det läker fint. Så ja jag är intresserad när du byter :tummenupp .
Tackar!!

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
ja efter att race-kutsen legat gömd i bokhyllan, tog jag fram den igen och svor över att jag fastnade med ryggsäcken i kutsen för några veckor sedan, vilket resulterade i att den flög i backen med repor och ett par djupa stötar.

Gjorde därför nånting åt skiten! :yoparty

På jobbet hade vi 2K svart färg med några få toner matt, gratis är gött tänkte jag. Fram med kopp-sprutan och ut i lackrummet! Eftersom den röda loggan bakpå kutsen klarat sig och även de vassa kansterna, bestämde jag mig för att ha den kvar! Det första jobbiga var att maskera en snygg oval kant, svårt som satan för hand!! :huvet

Sen var det bara att tejpa över, våtslipa med 600 för att få ner bulorna, och sen 1200papper, ladda sprutan o sen köra!
Garnera sedan med en silver-stripe!
Bon Appetit!

Bifogat

• 2222.JPG
    2222.JPG
    42.9 KB · Visningar: 55
  • 1111.JPG
    1111.JPG
    41.7 KB · Visningar: 55
  • 3333.JPG
    3333.JPG
    45.3 KB · Visningar: 53

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
ja efter att race-kutsen legat gömd i bokhyllan, tog jag fram den igen och svor över att jag fastnade med ryggsäcken i kutsen för några veckor sedan, vilket resulterade i att den flög i backen med repor och ett par djupa stötar.

På jobbet hade vi 2K svart färg med några få toner matt, gratis är gött tänkte jag. Fram med kopp-sprutan och ut i lackrummet! Eftersom den röda loggan bakpå kutsen klarat sig och även de vassa kansterna, bestämde jag mig för att ha den kvar! Det första jobbiga var att maskera en snygg oval kant, svårt som satan för hand!! :huvet

Sen var det bara att tejpa över, våtslipa med 600 för att få ner bulorna, och sen 1200papper, ladda sprutan o sen köra!
Garnera sedan med en silver-stripe!
Bon Appetit!
Inte illa! Det där ser ju riktigt bra ut.
Snyggt jobbat!:tummenupp

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Tjenis !
jaha du har beställt lite rostfritt förstår jag ,,
det är bara o höra av sig vilken kväll som helst i veckan,jag skulle ha kört em skift men kör fm/dagtid (ja duvet typiska volvotider)
denna vecka,jag ska ner i garaget o vaska av hojjen i kväll vid 6 tiden om du är ute o far tänkte jag.

// Jocke

Tjenare

Nja jag väntar in mitt mtrl bara :D men jag ska ta mig ner till jocke och surra lite med honom ... annars kanske vi ses vid fiket i fagersta igen ;-)

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj

Snyggt :tummenupp .

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar