Aprilia-tråden.

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
Aprilia Fan skrev:
Tja!

intresserad av ett helsystem, kompis
Hade det inte varit för pengarna och en osäker ekonomisk framtid runt hörnet så.
Det låter ju intressant, men just nu måste jag nog prioritera annat. Men om du tänker slänga bort det så tar jag gärna emot det.
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Vad är det jag ser. Köra raktfram??? Måste man inte sänka sin hoj och sätta på bredare baksula då? Sådana övergrepp vill man väl inte göra på rejshoj för bana heller.

Tja det var ett infall och Bluerider tyckte jag borde hänga med och titta. Jag tittade i 3 sekunder och insåg mitt motto: har man inte testat så vet man inte (Utom bögeri).

Sänka hojen skulle nog varit en mycket bra idé eftersom framhjulet sticker rätt upp i skyn.

Bredare sulor behövs inte, bakhjulspinn kändes avlägset.

Vadå, även inom roadracing gäller det ju att vara snabb i starten = perfekt träning.

Ingen tidtagning utan endast flaggning om vem som vann.

Det var faktiskt ganska kul som förströelse och adrenalinet rann faktiskt till...+ hornen kom ut. Men det är ju över så fort.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
tneixen grappar!! bakhjulet är på däcksbyte :) och jag bytte drev fram till 16,blev lite fundersam då jag såg att orginaldrevet har gummiplattor på sidorna medans 16 drevet har endast hålborrat!det kan väl inte spela nån roll att det inte finns nått gummi där?
hade heller inte nån momentnyckel utan fick dra det på känsla istället :skrämd få se om det håller :skrämd
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
har precis bänkat min mille efter drevbyte,min kurva är svarta :) blev själv lite förvånad över hur mycket det gav.
 

Bifogat

  • marks kurva.jpg
    marks kurva.jpg
    95.5 KB · Visningar: 148

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
tycker lite synd om trigger! hade jag varit han så skulle jag köpt en mille.tack iaf för att vi får se.men om man ska köra rakt fram så behövs väl inte alla hästar och vrid :(
bifogar triggers kurva :sjuk
 

Bifogat

  • triggerkurva.jpg
    triggerkurva.jpg
    93.9 KB · Visningar: 119

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
twinner666 skrev:
tycker lite synd om trigger! hade jag varit han så skulle jag köpt en mille.tack iaf för att vi får se.men om man ska köra rakt fram så behövs väl inte alla hästar och vrid :(
bifogar triggers kurva :sjuk

Den var ju rak och fin tycker jag, utan dippar ju :p
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
ja men den genererar inte så mycket "hallabaloa&ståpäls på pungen"!! men jag har hört att Mr:trigger ska köpa en puch dakota,så effekt är väl inte hans grej helt enkelt :)


edit: sorry trigger men jag har haft så booooring i dag! min tjej är på IKEA och fixar barnsaker!! finns ingen jag kan "tracka" här hemma :)
 
Last edited:

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Ha ha, det var en snygg kurva i alla fall. :tummenupp

När Mickar fått tag i Bromsbänk´s mannen så blir det upp till bevis. :confused:

Jag gissar ca 115hk på slangen och ingen dip.
och kanske runt 95nM :rolleyes:
Jag kommer att ta med egna fläktar som djävlar ska tokstorma luft :D :D

Är det bättre blir jag glatt förvånad. :p
Är det typ 110Hk och runt 90nM blir jag :gråta

Twinner 666: se till att komma upp på en streetracekörning så kan du byta namn sen till Tlooser 000. :fakta
 
Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Twinner 666: se till att komma upp på en streetracekörning så kan du byta namn sen till Tlooser 000. :fakta [/B][/QUOTE]

he eh :D ingen ide,jag vet att jag förlorar :) suger för tillfället #drake# på att köra min hoj....

så jag tror jag behåller mitt nick ett tag till :) :D
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Vi kan väl bytlåna hoj resten av säsongen så kan jag köra bort dina chickenstrips.

Vad åker det på för däck ??
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Triggerhappy skrev:
Vi kan väl bytlåna hoj resten av säsongen så kan jag köra bort dina chickenstrips.

Vad åker det på för däck ??

Vad tar Henning då?
Jag har snackat med MC-ladan?, MC-Hörnan?? ... eller nåt i Tälje, de har lambdasond, fläktar, Yoshibox, hela kittet... och tar 1200 spänn och då får man köra tills det är optimerat så gott det går. Åka dit allihopa nån dag?
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Triggerhappy skrev:
Vi kan väl bytlåna hoj resten av säsongen så kan jag köra bort dina chickenstrips.

Vad åker det på för däck ??


brigdestone batlax 180/55 super bla bla... nånting! kostade med frakt och montering 1250kr.drevningen funkade bra som fan...har åkt utanför huset och burnat upp det hala på däcket precis :) tror dock att däcket sitter lite snett :skrämd fick en ny chickenstripe direkt :D

javisst kan vi bytlåna!! men du vet ju att jag har en tendens att vilja vara i diket och rulla runt. :D :fakta
 

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Ort
Sverige
Hoj
GSXR 1000
twinner666 skrev:
tneixen grappar!! bakhjulet är på däcksbyte :) och jag bytte drev fram till 16,blev lite fundersam då jag såg att orginaldrevet har gummiplattor på sidorna medans 16 drevet har endast hålborrat!det kan väl inte spela nån roll att det inte finns nått gummi där?
hade heller inte nån momentnyckel utan fick dra det på känsla istället :skrämd få se om det håller :skrämd

Va noga med vilken kedja du stoppar på.
jag köpte på Mc-norr en kedja, var en 530.
Läste sedan att man skulle ha 525, såg att det nött upp jätte mycket, fanns jätte mycket järn flis av mindre modell.....
Jag litade på försäljaren, gör inte det, dom är så jä....stressade så dom skulle inte skillnad på en kolv och en tre hjuling:)
 

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Ort
Sverige
Hoj
GSXR 1000
allvarligt grabbar

Jag bänkade helt utan fläktar.
Jag hade på min mille 113 hk på slangen..
Max power= 113.6
Max torque=95.9
Aprilia RSV mille -99


Jag har ju bytt idag:tummenupp
Tycker att hondan svara mycket bättre på gasen, varvar ut mycket mera, millen är inget i jämnförelse med hondan.
På bana är nog millen snabbare...beror vem som kör:crash
Är mycket mera nöjd med Honda.
Nu slipper man bråka med lameller m.m.m.m.m.m som tillkommer med millen......
Bästa jag har gjort....:squid Honda Rules

P.S hjälp, hur fan byter jag Nick till vänster:gråta
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top