Aprilia-tråden.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Håller tummarna för att du snart hittar felet Jocke!

En fråga, vad kör ni med för olja i era prillor? I servicemanualen står det SAE 15W/50 och del säger till och med SAE 15W/60. Har även hört att det är för kopplingens skull:va

OKq8 15w/50 SBK-R
Billigare än feltema :)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
OKq8 15w/50 SBK-R
Billigare än feltema :)

Ummm...feltemas racingolja ligger 'la runt 70:- /l - nog för att min lokala ok-mack har bra med avanser, men när det panikhandlades en liter sbk till bergarn' i onsdags så kostade den mig 170 surt skattade kronor - japp, för en liter. :D

Man lär undra vart du handlar - det går åt en del till den svenska geggmoppen här med oljeservice var 5:e timme. :D

/J

U.S

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
APRILIA RSV 04
Ummm...feltemas racingolja ligger 'la runt 70:- /l - nog för att min lokala ok-mack har bra med avanser, men när det panikhandlades en liter sbk till bergarn' i onsdags så kostade den mig 170 surt skattade kronor - japp, för en liter. :D

Man lär undra vart du handlar - det går åt en del till den svenska geggmoppen här med oljeservice var 5:e timme. :D

/J

20 Liters dunk ska du köpa så kommer du ner i pris, 1400 kr kosta den sist jag handla SBK.

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
20 liter OKQ8 SBK på Swedool kostade 1150:-när jag handlade sist
(ett år sedan).

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Hej alla!

Länge sen man va aktiv i denna tråd.
Har ju kört Aprilia Motard 2 år nu.
Men nästa år är jag tillbaka i sporthoj träsket igen, ska bli skönt.

Någon som hört/vet något om V4:an?
Har sökt en massa men utan resultat.

Funderar på om jag ska vänta på den eller köpa mig en -08 nu istället?

Tacksam för svar och kommentarer.

Mvh

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Ja, när kommer V4:an egentligen, har de sagt något datum ännu? Är det 09 den kommer så borde den väl dyka upp i hojblaskorna snart? :va

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Ja, när kommer V4:an egentligen, har de sagt något datum ännu? Är det 09 den kommer så borde den väl dyka upp i hojblaskorna snart? :va

Ja, jag tycker med det.
Pratade med Bike för någon vecka sen.
Dom visste inget heller. Dom väntade mest på Milano mässan i November.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

/J

Precis så är det! Men, jag handlar min olja liksom du på lokala macken. Skillnaden är att jag ger 1265kr för 20liter (köper storpack just då geggmoppen min kräver täta byten) Blir en bit under 70kr/liter det. Således billigare än Feltema =) Tjooohooo!!!!

Så ut och beställ med dig! :) :)

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Hur får man bort styrändsvikterna på millen? Själva vikten är ju bara att skruva loss, men fästet inne i styret sitter ju som berget och fan själv? Tänkte plocka av gasrullen och smörja upp, men tji fick jag. :gnissla

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Nu är man tillbaks på vägen igen! 1månad sedan precis, som jag trillade av vägen. Benet och lårmuskeln känns bra till 95%. Hämtade ut den sista kåpdelen idag, ställde på direkt, mekade ihop och åkte en runda! Underbart, som om det vore första dagen på sommaren :)
Dock har jag körförbud imon, men besiktning på tisdag, snabba ryck :yoparty

Hoppas September blir fin så ses vi på vägarna!
/Jonas

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
kan bara hjälpa dig med detta ,, kanska skåpmat men bättre än inget : http://www.alex66.com/typo3/index.php?id=2&L=3

// Jocke

Hej alla!

Länge sen man va aktiv i denna tråd.
Har ju kört Aprilia Motard 2 år nu.
Men nästa år är jag tillbaka i sporthoj träsket igen, ska bli skönt.

Någon som hört/vet något om V4:an?
Har sökt en massa men utan resultat.

Funderar på om jag ska vänta på den eller köpa mig en -08 nu istället?

Tacksam för svar och kommentarer.

Mvh

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
jag har hört rykten om att priset kommer vara under 200 000 sek.
inget säkert som sagt,först en limited ed serie som blir dyr sedan
den för oss *vanliga* kunder.
återkommer med datum när jag hör mera info.
vore väldigt skojjsigt att få se den i SBK cirkusen 2009.

// Jocke[/QUOTE]

Devon

Dumglad
Gick med
18 Jul 2008
Hoj
2001 Aprilia Pegaso
Köpte min Prinsessa för två och en halv vecka sen och hade tills igår bara hunnit köra 4-5 mil för jag har jobbat så mycket. Det är en Aprilia Pegaso 2001 som bara gått drygt 400 mil.

Ska jobba i Trollhättan två månader framåt och tog ner den igår på en lastbil och var skitnöjd med det eftersom det finns jättefina vägar här och inte så mycket att göra när man inte jobbar.

Givetvis dog slynan (ja, nu är det slynan och inte prinsessan) när jag var på väg till kontoret imorse och vägrade starta igen.

Det har hänt några gånger förut att motorn dött när jag kört, men jag har bara tryckt på starten och så har den gått igång igen (jag vet nada om motorer så jag trodde inte det var nåt problem eftersom den gick igång), men idag ville det sig inte.

Så nu står den hos en bärgare, eftersom det inte finns några Apriliaverkstäder i närheten och jag måste ta reda på vart fan bärgaren ska köra den imorgon så att nån kan laga den.

De olika teorier som folk jag pratat med haft är att det antingen är bensinpumpen eller generatorn som är slut och båda ska tydligen vara dyra att laga :mad:.

Någon som har nån teori och framför allt tips vart man kan vända sig med ett sånt problem i Trollhättan-Göteborgstrakten utan att bli helt rånad?

Kollade vad det skulle kosta att byta bensinpumpen på Aprilia Center i Haninge och de skulle ha typ 3 700 för allt, medan ett ställe i Göteborg skulle ha 5750 + montering :mad: .

Sen undrar jag också vad som gäller med sånt med tanke på att jag köpt den precis? Jag menar felet måste ju antagligen funnits där innan jag köpte den. De var en polis som sålde den och jag tänkte att det var som en garanti för att inte bli lurad...

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Hej !
nu har jag lyckats få några triangelplattor till sving/stötdämpare infästningen tillverkade åt mig så om det finns intresse för er/oss som har hojjar från -04 o nyare att byta så kan ni pm:a mig.
dom är tillverkade i rostfritt och har samma mått som strd,plattorna,dom är inte urtagna som strd utan solida.
tillverkningen har skett i trådgnist så det är väldigt hög kvalite på tillverkningen.
ca:350:- / par ink frakt.

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
Köpte min Prinsessa för två och en halv vecka sen och hade tills igår bara hunnit köra 4-5 mil för jag har jobbat så mycket. Det är en Aprilia Pegaso 2001 som bara gått drygt 400 mil.

Ska jobba i Trollhättan två månader framåt och tog ner den igår på en lastbil och var skitnöjd med det eftersom det finns jättefina vägar här och inte så mycket att göra när man inte jobbar.

Givetvis dog slynan (ja, nu är det slynan och inte prinsessan) när jag var på väg till kontoret imorse och vägrade starta igen.

Det har hänt några gånger förut att motorn dött när jag kört, men jag har bara tryckt på starten och så har den gått igång igen (jag vet nada om motorer så jag trodde inte det var nåt problem eftersom den gick igång), men idag ville det sig inte.

Så nu står den hos en bärgare, eftersom det inte finns några Apriliaverkstäder i närheten och jag måste ta reda på vart fan bärgaren ska köra den imorgon så att nån kan laga den.

De olika teorier som folk jag pratat med haft är att det antingen är bensinpumpen eller generatorn som är slut och båda ska tydligen vara dyra att laga :mad:.

Någon som har nån teori och framför allt tips vart man kan vända sig med ett sånt problem i Trollhättan-Göteborgstrakten utan att bli helt rånad?

Kollade vad det skulle kosta att byta bensinpumpen på Aprilia Center i Haninge och de skulle ha typ 3 700 för allt, medan ett ställe i Göteborg skulle ha 5750 + montering :mad: .

Sen undrar jag också vad som gäller med sånt med tanke på att jag köpt den precis? Jag menar felet måste ju antagligen funnits där innan jag köpte den. De var en polis som sålde den och jag tänkte att det var som en garanti för att inte bli lurad...

400 mil på 7 år, spontant så låter det som om den stått väääldigt mycket, kan vara massa skit i tanken som satt igen filter/kran/ledningar i bränslesystemet eller möjligen dödat pumpen. Men den borde hålla mer än 400 mil. Känner du ingen som kan hjälpa dig att kolla sånt och göra rent lite innan du lämnar in den?

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
MOTARD
Hej precis köpt en aprilia rsv mille årsm 00 Skulle behöva lite hjälp med vad alla knapparna är till för:va Sen om nån har något servic schema
Tacksam för eran hjälp
Ingen som stuntar med aprilian?

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke