Aprilia-tråden.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Hej min Factory blev stulen när den va inlämnad för en genomgång på MC Verksta:mad::huvet
Hör av er om ni ser eller har hört nått:Bugar
Det fins inte många med den färgsättningen:yoparty Förmodligen den enda -05som har Guldfälgar och EVO 6 system + Alla skruvar i Guld:yoparty
Kolfiber där det gick att byta! Utöver det som sitter som orginal! PC3 + en massa annan godis:rolleyes:
Ha lite koll jag vill ha tag i dem:död

Mvh

Fyfan vad trist... :(

Någon som vet vad det här är ?:) , de råkar ligga i mitt skåp nu.

Bifogat

• IMG_1290.jpg
    IMG_1290.jpg
    94.8 KB · Visningar: 49

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
lägg ut bild på den ,,

Syns ju i avataren Jocke:tummenupp
profilepic34652_3.gif

Jäkligt trist att bli av med hojen:mad:, dessutom en av de snyggaste millar jag sett och med mycket godis, hoppas den kommer tillrätta.

Gollum

Idrott luktar svett...sport luktar bensin!
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
BMW K 1600 GT
Kåpglas m.m till salu på Blocket

Hej,

Jag sålde min Aprilia RSVR 1000 07:a under juli och fick lite prylar över, som jag säljer med mer än 50% rabatt på Blocket nu. I fall nån letar efter dessa prylar tänkte jag, annonserna kom ut i går så dom är färska:

Kåpglas ZeroGravity till Aprilia RSV 1000

Kåpglas MRA till Aprilia RSV 1000

Aprilia Profiljacka/Depåjacka med dragkedja

Varför sålde jag Aprilian då? För att den var lite för liten för mig från början rent fysiskt plus att den gick lite ryckigare med V-twinnen än min nya rad-4:a. Nu har jag en Kawa ZZR 1400 Ninja som passar min size kanon, och med sina 200 hkr & 154 Nm så är den inte för liten i pulvret heller :tummenupp

Men, Apan var den bästa hojjen rent körmässigt jag ägt av alla ca 12-13 hojjar jag ägt sen 1980, basta...så lite sorg har jag...saknar ljudet från twinnen med MIVV GP-sliponsen jag hade...tills jag gasar på min Kawa, då är sorgen glömd...

Tack för mig & ha det mina Apa-bröder, vi ses :yoparty

Last edited:

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Hej,

Jag sålde min Aprilia RSVR 1000 07:a under juli och fick lite prylar över, som jag säljer med mer än 50% rabatt på Blocket nu. I fall nån letar efter dessa prylar tänkte jag, annonserna kom ut i går så dom är färska:

Kåpglas ZeroGravity till Aprilia RSV 1000

Kåpglas MRA till Aprilia RSV 1000

Aprilia Profiljacka/Depåjacka med dragkedja

Varför sålde jag Aprilian då? För att den var lite för liten för mig från början rent fysiskt plus att den gick lite ryckigare med V-twinnen än min nya rad-4:a. Nu har jag en Kawa ZZR 1400 Ninja som passar min size kanon, och med sina 200 hkr & 154 Nm så är den inte för liten i pulvret heller :tummenupp

Men, Apan var den bästa hojjen rent körmässigt jag ägt av alla ca 12-13 hojjar jag ägt sen 1980, basta...så lite sorg har jag...saknar ljudet från twinnen med MIVV GP-sliponsen jag hade...tills jag gasar på min Kawa, då är sorgen glömd...

Tack för mig & ha det mina Apa-bröder, vi ses :yoparty

Ja jäklar vad GÖTT dina Mivvar lät när vi körde till skokloster:yoparty

Ha det gott

Last edited:

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Hojj..
Hej igen:D
Är det någon som vet hur man spänner kedjan på en 1988 års Aprilia 125 AF1 Replica:va Min grabb har fått en som vi ska fixa lite med. Jag har letat efter en beskrivning om hur man gör MEN!!! Inte hittat nått:va
Vet ni nått eller har nått tips så hör av er:tummenupp

:D:D:D:D

blev hela butiken robbad på alla hojjar ? vart var de då isf ?

Aprilia Center i Haninge. De tog 6 hojar och en 4hjuling:huvet

:D:D:D:D

Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Host... någon som har ett extra vänster bakblinkers glas liggandes o skräpa?(genom skinligt)..

Gissar att mitt ligger efter vägen mot Norge.....de håller på att asfaltera om vägen och det va fina kanter på vissa ställen gissar att de gjorde så jag tapade mitt.

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Hoj
Aprilia Tuono 1000R

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad
Shiver SL750

Tjena,

är sugen på en shiver och undrar om någon som äger en vill delge sina synpunkter på bra och dåligt.

Av testerna jag läste, att dömma, verkar aktionradien vara det "största" problemet. 15 liter, vad drar egentligen shivern? Man borde väl klara 15-20 mil i alla fall, eller?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tjena,

är sugen på en shiver och undrar om någon som äger en vill delge sina synpunkter på bra och dåligt.

Av testerna jag läste, att dömma, verkar aktionradien vara det "största" problemet. 15 liter, vad drar egentligen shivern? Man borde väl klara 15-20 mil i alla fall, eller?

Jag tar mig 18mil på 12 liter på Tuonon, drar en 750 mer blir det bakläxa :fakta

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Vilken timing!

Upptäckte igår att mina har börjat bete sig likadant och ska faktiskt prova det tricket efter att ha läst tråden. Jag tänkte då passa på att göra rent oken ordentligt också. Det pratas dessutom om att "deglaze" på Apriliaforumet. Jag förstår vad det innebär (kommer inte på någon bra svensk översättning på det bara) men undrar hur man bäst gör det och hur hårt man måste gå fram? Skotte och ont i armbågen? Någon som har gjort det och kan berätta?

EDIT: Jag följde förresten guiden med tvåstegs-luftningen av bakbromsen innan årets mc-semester och kan säga att nu har jag helt plötsligt någon typ av broms nere vid högerfoten! 5050 km and counting...rekommenderas :banana

/Danne

Jag citerar mig själv och berättar att efter en lördag spenderad i garaget med bromsavlagringar och bromsrengörare upp till armbågarna så verkar mina bromsar faktiskt krya trots allt. Jag rengjorde och smorde upp bromsoken/cylindrarna samt gjorde nit-fixen på båda skivorna. Nu verkar pumpandet borta, vi får se om det håller i sig (hoppas, hoppas :gnissla). Det är ju en fix som är i princip gratis så det är väl värt att prova det innan man går och köper nya skivor tycker jag.

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
ja och ska du köpa nya skivor så har Ducce samma skivor o deras reservdelspriser är bättre ,, konstigt eftersom det e brembo på båda.

Jag citerar mig själv och berättar att efter en lördag spenderad i garaget med bromsavlagringar och bromsrengörare upp till armbågarna så verkar mina bromsar faktiskt krya trots allt. Jag rengjorde och smorde upp bromsoken/cylindrarna samt gjorde nit-fixen på båda skivorna. Nu verkar pumpandet borta, vi får se om det håller i sig (hoppas, hoppas :gnissla). Det är ju en fix som är i princip gratis så det är väl värt att prova det innan man går och köper nya skivor tycker jag.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
ja och ska du köpa nya skivor så har Ducce samma skivor o deras reservdelspriser är bättre ,, konstigt eftersom det e brembo på båda.

Angående Aprilia och deras reservdelspriser så har jag en liten teori...

Itago är generalagenten, priserna sätts såleds i DKK. Eftersom den svenska kronan framstår som gammal tapet i jämförelse blir det dyrrrt här... Finns som jag kan se det två lösningar;1. beställ från ex UK. 2. Hoppas på egen svensk generalagent....

Sen är vissa saker billigare ändå hos ducati. Startfrihjul ex. 5papp för aprilia, under 2 för ducce. Det är helskevt.

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Beställa famiglia aprilia tröjor!

Nu så har jag och Mange tagit reda på lite priser för
en ny och fräsch famiglia aprilia t-shirt / tröja/ hoodie!
Ni som är genuint intresserade lägg en beställning
som ni kan stå för
så vi kan räkna fram ett korrekt
slutpris!
Ju fler som beställer desto billigare blir det! :tummenupp

Gå in och beställ här

Last edited:

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
Tjena,

Jasså, börjar det suga i hojtarmen nu igen? :7peta

Shivern borde dra som Dorson, ca 0,5-0,6.
Det lilla jag provat shivern så är den riktigt trevlig! :tummenupp
Har för mig att det finns en specifik Shivertråd också...
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=157264&highlight=shiver

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...