Aprilia-tråden.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Nu så har jag och Mange tagit reda på lite priser för
en ny och fräsch famiglia aprilia t-shirt / tröja/ hoodie!
Ni som är genuint intresserade lägg en beställning
som ni kan stå för
så vi kan räkna fram ett korrekt
slutpris!
Ju fler som beställer desto billigare blir det! :tummenupp

Gå in och beställ här

Är det den övre bilden som blir tryckt på bröstet och den undre på ryggen?

Det är en väldigt bra sammanfattning.

Tyvärr. :gnissla

Otroligt dåligt egentligen, fattar inte hur man från aprilia italien kan okeja en så jävla dålig generalagent. De gör ju inte sitt jobb! Byt uuuuuuuut ffs.
 
Last edited:

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Ort
Såtenäs
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Är det den övre bilden som blir tryckt på bröstet och den undre på ryggen?

Ja precis! Alltså den med krökta texten av La Famiglia Svezia blir på ryggen.
Och det blir inte det "plastiga" trycket som på SH tröjor utan mer inpressat i tyget för bättre hållbarhet och att tyget andas bättre!
Därmed ska inte ryggloggan kännas som en blöt plastbit när du svettas i din exklusiva T-shirt:yoparty
 

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Ort
Gnesta
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
ja och ska du köpa nya skivor så har Ducce samma skivor o deras reservdelspriser är bättre ,, konstigt eftersom det e brembo på båda.

ISR kan vara ett alternativ också, fullflytande var billigare än "aprilia" orginal i alla fall var det så för ett par år sedan
 

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Nu så har jag och Mange tagit reda på lite priser för
en ny och fräsch famiglia aprilia t-shirt / tröja/ hoodie!
Ni som är genuint intresserade lägg en beställning
som ni kan stå för
så vi kan räkna fram ett korrekt
slutpris!
Ju fler som beställer desto billigare blir det! :tummenupp

Gå in och beställ här


Precis, skynda fynda... :tummenupp
Jag har beställt både t-shirt och hoodie, det senare kan man väl aldrig få för många av? :va

ISR kan vara ett alternativ också, fullflytande var billigare än "aprilia" orginal i alla fall var det så för ett par år sedan

Jag har också för mig det. Ska jag vara ärlig så verkar det som att de flesta eftermarknadsalternativen är billigare än original...
 
Last edited:

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Ort
Stavsnäs
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
Jo, men tänkte just på 55 profilen jmf 50. Blir ju större rulldiameter/omkrets samt toppigare gummi. Antar att ett 190/55 blir svårt att rymma innanför svingen men ett 180/55 borde funka! Annars så håller jag med dig om att ett 180/50 är mer lättsvängt än 190/50. Ha de, André!

Hej !

Åkte med 190/55 Power One (Michelin) på min -00:a.
Det är inte många mm kvar mellan vare sig skärm eller kedja, men det går aldeles utmärkt. :tummenupp

Bra grepp åsså... :D
 

StaLin

Braxar vidare
Gick med
18 Jan 2004
Ort
Borensberg
Hoj
CBR1000rr -08
Sving utbyt eller inte! Bra lr anus?

Är på G att köpa en rsv Factory -04, dock har inte svingen byts på garantin!
Kolllade på mc firma, 35000:- skulle dom ha för en ny!!!!!!!!!!!!!!!!!
vad är problemet/felet på de svingarna med "två poppnitar"?
Kan man vobbla fram på banan med gamla svingen eller?
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Hej !

Åkte med 190/55 Power One (Michelin) på min -00:a.
Det är inte många mm kvar mellan vare sig skärm eller kedja, men det går aldeles utmärkt. :tummenupp

Bra grepp åsså... :D
Fast det är sjukt lite utrymme för däckvärmaren märkte jag i våras, jag fick meka bort den lilla kolfiberstänkan från svingen.

I övrigt var väl Millen en ok hoj att köra bana med, dock var väl Brno inte så kul med en RSV-R 00 om man är van med radfyror från Nippon.

Bra väghållning och stabil men inget mos ut på rakorna.
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Är på G att köpa en rsv Factory -04, dock har inte svingen byts på garantin!
Kolllade på mc firma, 35000:- skulle dom ha för en ny!!!!!!!!!!!!!!!!!
vad är problemet/felet på de svingarna med "två poppnitar"?
Kan man vobbla fram på banan med gamla svingen eller?

De spricker!...vid ena poppniten, vet inte hur många fall det finns men jag har sätt flera på af1forumet. Jag rekomderar det ej!, men visst det kan funka men hur länge?...säljer han hojen med obytt sving så ska den bli väldigt billig!




Fast det är sjukt lite utrymme för däckvärmaren märkte jag i våras, jag fick meka bort den lilla kolfiberstänkan från svingen.

I övrigt var väl Millen en ok hoj att köra bana med, dock var väl Brno inte så kul med en RSV-R 00 om man är van med radfyror från Nippon.

Bra väghållning och stabil men inget mos ut på rakorna.

Finns en del trimmade aprilior som går på Brno utan att ha några störe problem på rakorna..effekt går det plocka ur om man vill så 1098s får skämas för sitt dåliga mellan register....Men visst det är biligare med en Rad4a om man vill ha bilig effekt! men sämre kurvhoj och dåligare fjädring orginal(vissa lägger pengar på fjädringen vissa lägger pengar på motorn, Rad4or har en sak, v-twinarna en annan). Synd att V4an är lite dyr än.
 

prissma

Medlem
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
Fast det är sjukt lite utrymme för däckvärmaren märkte jag i våras, jag fick meka bort den lilla kolfiberstänkan från svingen.

I övrigt var väl Millen en ok hoj att köra bana med, dock var väl Brno inte så kul med en RSV-R 00 om man är van med radfyror från Nippon.

Bra väghållning och stabil men inget mos ut på rakorna.

Det kan jag hålla med om visst rör den på sig men det saknas lite rakt fram ändå och då har jag bara kört gata.
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Är på G att köpa en rsv Factory -04, dock har inte svingen byts på garantin!
Kolllade på mc firma, 35000:- skulle dom ha för en ny!!!!!!!!!!!!!!!!!
vad är problemet/felet på de svingarna med "två poppnitar"?
Kan man vobbla fram på banan med gamla svingen eller?

Reservdelspriserna i Sverige är bara ett skämt. Leta lite utanför landet och ganska snart så kommer du märka att något inte stämmer.....

/J

PS. Köp min Factory, den är uppdaterad med allt...DS
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Finns en del trimmade aprilior som går på Brno utan att ha några störe problem på rakorna..effekt går det plocka ur om man vill så 1098s får skämas för sitt dåliga mellan register....Men visst det är biligare med en Rad4a om man vill ha bilig effekt! men sämre kurvhoj och dåligare fjädring orginal(vissa lägger pengar på fjädringen vissa lägger pengar på motorn, Rad4or har en sak, v-twinarna en annan). Synd att V4an är lite dyr än.

Jo jag träffade en Tysk som hade big bore kit på sin Mille, den gick rätt bra men frågan är väl om grejerna håller i längden.

På Most så funkade dock min Mille helt ok, den banan kräver inte lika mycket mos i moroten på rakorna.
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Jo jag träffade en Tysk som hade big bore kit på sin Mille, den gick rätt bra men frågan är väl om grejerna håller i längden.

På Most så funkade dock min Mille helt ok, den banan kräver inte lika mycket mos i moroten på rakorna.

1060cc håller lika bra som orginal kolvarna...det är väre med 1103cc kitet tyvär(för lite foder kvar i cylindrarna)
 

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
hemma
Hoj
Italiensk
RSVR OZ fälgar på -99 icke R ?

Som ni säkert kan ana så gäller min fråga vilka fälgar som passar rakt av på en -99 ICKE R.
Passar ex: APRILIA RSV 2004-2008 rakt av på min gamla 99:a ?

Om inte, vad behöver man göra för att dom skall passa ?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Som ni säkert kan ana så gäller min fråga vilka fälgar som passar rakt av på en -99 ICKE R.
Passar ex: APRILIA RSV 2004-2008 rakt av på min gamla 99:a ?

Om inte, vad behöver man göra för att dom skall passa ?

Har testat och såhär ligger det till. Gjutna Brembo-fälgar(de som du har orginal på din icke-R Mille) är 5mm smalare mellan skivorna. 00-03 R och sedermera -04-> Factoryfälgar behöver således fräsas ner för att det ska gå. Oket ditt kommer släpa i skivan annars. Eller så får du plana av dina okfästen med 2,5mm per sida, så du ökar bredden mellan oken med totalt 5mm. Jag skulle även tro att -04-> vanliga R (de med showa? gaffel de med) har samma bredd mellan ok som gamla R/nya Factory då dessa fälgar finns på både det ena och det andra. MEN, jag har inte 100 kollat hur nyare R:ens fälgar ser ut...

Var det rörigt?

Enkelt; gamla fälgar på nya hojar; JA, men det kräver spacerskivor(fanns på vissa fälgar faktisk...) Nya fälgar på gamla generationen; JA, OM du har Öhlinsgaffel...

om minnet inte sviker mig var bredden på dina orginal Brembofälgar 110mm mellan skivornas fästen i fälgen. Nyare var 115mm.

EDIT: Bakfälg funkar

Någon som söker ett Akra full race ? kostar ca 30 papp,, är nytt o släpps för ca 16K
// Jocke

Tycker du inte om det ? :va

För er som funderar så; KÖP för böveln!!
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Som ni säkert kan ana så gäller min fråga vilka fälgar som passar rakt av på en -99 ICKE R.
Passar ex: APRILIA RSV 2004-2008 rakt av på min gamla 99:a ?

Om inte, vad behöver man göra för att dom skall passa ?
Annars har jag ett par OZ fälgar från en Mille-R -00, blåexolerade och som nya, pm:a om du är intresserad.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top