Aprilia-tråden.

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
För er nere i Jönköpings området!
det är hojfest7träff i bankeryd nu i helgen,
det skulle vara kul o träffa er som bor därnere,
jag kommer vara tältandes efter vägen ner till hamnen inne på
mc kampen,tror att det är ganska enkelt o hitta min hoj o då e jag oftast i närheten,
törs ju inte lämna min ögonsten ensam med andra konstiga avarter till mc *skrattar*

väl bemött
Jocke i köping.
 

Gollum

Idrott luktar svett...sport luktar bensin!
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Haninge
Hoj
BMW K 1600 GT
Jag har sökt Denny, Aprilia Center, en längre tid (sedan V 33 i aug) då han skulle hjälpa mig med min hoj efter en vurpa.
Han har varit helt omöjlig att få tag på, har inte hört av sig. :va :confused: :huvet

Verkligen trist att höra detta, trist för dig & alla som behöver Denny's hjälp, och e.v trist för Denny om det nu är så att han kanske "konkat". Denny är tveklöst en av de bästa MC-handlare jag haft att göra med, så det är i så fall en stor förlust för all Aprilia-ägare som också haft med honom att göra, om han nu stänger ner :va

Nu har jag precis bytt från Aprilia till Kawa, men ändå, jag hade ju tänkt fortsätta hndla andra MC-prylar hos Denny, om han nu öppnar Aprilia-Center igen...

Håller tummarna för dom & hoppas allt löser sig för dig också Svante :krama
 

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Ort
Stavsnäs
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
Verkligen trist att höra detta...

Håller tummarna för dom & hoppas allt löser sig... :krama

Kul att du är på två hjul :banana - jag hörde tidigare att "vita faran" stod till försäljning på AVA, tyckte det var tråkigt och funderade på om jag skulle messa dig.
Men jag inte ville strö salt i såren, om det nu var så att du blivit hojlös i bästa säsongen... :gråta

Jag återkommer så snart min Misil är up & running - ser fortfarande fram emot lite åkning tillsammans, så som vi talat om (även om du åker en sånna-där-mask-ätar-hoj... :tungan )

Som sagt - jätte kul att höra av dig !!!!!
:krama
Håll dig på hjulen så ses vi snart !!!
 
Last edited:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
HALP!

Apan startar inte. Har inte kört på tre veckor kanske så den var väldigt trött på startern när jag skulle iväg för en timme sen. Typ fyra försök och ett par avgasknallar senare ville inte batteriet vara med längre, så jag plockade fram startkablarna och kopplade in bilbatteriet. Still nothing, står bara och gnuggar på startern och det luktar soppa ur avgasröret. Både hojen och jag är jättesura vid det här laget. Hur länge behöver jag vänta nu? Jag pallar inte att lyfta tanken och börja riva för att blåsa rent stiften.. :gnissla
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
HALP!

Apan startar inte. Har inte kört på tre veckor kanske så den var väldigt trött på startern när jag skulle iväg för en timme sen. Typ fyra försök och ett par avgasknallar senare ville inte batteriet vara med längre, så jag plockade fram startkablarna och kopplade in bilbatteriet. Still nothing, står bara och gnuggar på startern och det luktar soppa ur avgasröret. Både hojen och jag är jättesura vid det här laget. Hur länge behöver jag vänta nu? Jag pallar inte att lyfta tanken och börja riva för att blåsa rent stiften.. :gnissla


Låt hojen stå över natten och ladda batteriet över natten också och testa imorgon :), undvik att gnugga på starten är mitt tips!.
 

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Ort
Stavsnäs
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
Insprutning är lite surt i det läget...

Med förgasare är det bara att stänga soppa kran och ge fulla spjäll så kan man torka upp i cylindrarna. :tummenupp

Du skulle ju kunna tänka sig koppla bort soppapumpen och ge fullgas - inget tryck på spridarna borde ju kunna ge samma resultat. :va

Den tillverkare som levererar en insprutning där man kan "torr köra" skall få en extra bulle till kaffet av mig... :krama

PS.
Fattade ni min lilla vits i första meningen, surt = blött... va... allstå, Ähhh! glöm det...
:glömdet :tungan :D
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Den tillverkare som levererar en insprutning där man kan "torr köra" skall få en extra bulle till kaffet av mig... :krama

Nu är jag förvisso ingen egentillverkare, men jag har tillverkat en och annan avstängningsmodul för spridarna till diverse applikationer. Skitsmutt när man håller på mixtrar :tummenupp

Edit... Borde det inte gå att dra säkringen för ECU och gnugga vidare på just våra hojar :va
 

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Ort
HALLAND/Hyltebruk
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Är nybliven Aprilia ägare:)
Har haft två R1or innan,nu när jag kollade efter hoj så tänkte jag twin.Efter en provkörning på en Rsv Factory-08 med Acraburkar å 100mil på så kunde jag inte hålla mej,Så jag slog till:tummenupp
 

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
Är nybliven Aprilia ägare:)
Har haft två R1or innan,nu när jag kollade efter hoj så tänkte jag twin.Efter en provkörning på en Rsv Factory-08 med Acraburkar å 100mil på så kunde jag inte hålla mej,Så jag slog till:tummenupp

good 4 u! Välkommen till aprilia familjen! :tummenupp

Ställde undan min DD idag eftersom bakdäcket var helt slut och ville inte lägga de pengarna just nu *suck* Well hoppas jag får råd med ett zard system till nästa säsong!
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Är nybliven Aprilia ägare:)
Har haft två R1or innan,nu när jag kollade efter hoj så tänkte jag twin.Efter en provkörning på en Rsv Factory-08 med Acraburkar å 100mil på så kunde jag inte hålla mej,Så jag slog till:tummenupp

Grattis! :yoparty Du kommer bli twinskadad du med och aldrig mer köra radfyra :)
 
Last edited:

drasuten

SPEED is my DRUG
Gick med
1 May 2009
Ort
Katrineholm
Hoj
Aprilia mille -00 ,Yamaha cr 250 enduro och Mille har en honda cr80 -01
någon som vet var jag kan få tag på en ensitscuts till en mille -00

Mvh
 

Jaakko

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2007
Ort
Skövde
Hoj
2003, Aprilia RSV 1000R mille.
Fotpinnar

Har precis fått tag på ett 2-2 akrasystem till prillan, en fråga nu då för jag fick inte med hängarna men jag skulle vilja ha fotstöden så damen kan hänga med.

Något tips om hur jag kan fästa den vänstra sidan eller passar passagerarstöden från -04 till en -03? rakt av eller måste man modda där också?
 
Last edited:

Xcess

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Västerås
Hoj
RSVR-03, B52 Edition.
Har precis fått tag på ett 2-2 akrasystem till prillan, en fråga nu då för jag fick inte med hängarna men jag skulle vilja ha fotstöden så damen kan hänga med.

Något tips om hur jag kan fästa den vänstra sidan eller passar passagerarstöden från -04 till en -03? rakt av eller måste man modda där också?

-04:ans hängare passar inte! Jag tog orginalhängaren, lade den på en 4 mm plåt,skar ut , borra hål o bocka efter hängaren. Svetsa på en rörbit med bussning i (för att hänga bult till systemet i) satt den bakom hängaren/passagerarfotpinnen,lite längre bultar (ca 4mm). Målade den svart och den syns knappt och fungerar som den ska.

MVH André
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Snabbashandtag!

Hejs!

Nån som vet vart jag kan hitta ett gashandtag med kortare slaglängd till Mille/Tuono, dvs ett klassiskt snabbgashandtag :yoparty
 

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Har precis fått tag på ett 2-2 akrasystem till prillan, en fråga nu då för jag fick inte med hängarna men jag skulle vilja ha fotstöden så damen kan hänga med.

Något tips om hur jag kan fästa den vänstra sidan eller passar passagerarstöden från -04 till en -03? rakt av eller måste man modda där också?

Jag gjorde det enkelt för mig och köpte en sådan här:
http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idproduct=2773

Krävs bara lite borrning och det klarade tom jag...

Hejs!

Nån som vet vart jag kan hitta ett gashandtag med kortare slaglängd till Mille/Tuono, dvs ett klassiskt snabbgashandtag :yoparty

Det har avhandlats på AF1-forumet:
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=187119

Verkar inte helt trivialt att få till på ett bra sätt tyvärr (om jag har förstått det hela korrekt.).

Berätta gärna om du kommer på någon lösning, jag är också intresserad!
 
Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Om en Aprilia rsv -00a har legat ner på marken i 10tim och läckt nån deciliter olja, finns det ställen där annan vätska kan ha krypit in där den inte borde vara? Nått man bör titta på invändigt och ev. rensa?

Jävla ungjävlar som sparkade ner min hoj :huvet Var ett jäkla liv här natten mellan lör-sön, andra grannar har fått saker förstörda...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top