Aprilia-tråden.

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
Om en Aprilia rsv -00a har legat ner på marken i 10tim och läckt nån deciliter olja, finns det ställen där annan vätska kan ha krypit in där den inte borde vara? Nått man bör titta på invändigt och ev. rensa?

Jävla ungjävlar som sparkade ner min hoj :huvet Var ett jäkla liv här natten mellan lör-sön, andra grannar har fått saker förstörda...

Det som jag skulle kolla är nog om du fått upp olja i cylindrarna.
Jobbar med entreprenadmaskiner och vi har kunder som vält sina maskiner och sedan försökt starta dem, med krökta stakar osv. som följd p.g.a att oljan runnit upp.

Annars är det väl bara att kolla nivån på allt.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Om en Aprilia rsv -00a har legat ner på marken i 10tim och läckt nån deciliter olja, finns det ställen där annan vätska kan ha krypit in där den inte borde vara? Nått man bör titta på invändigt och ev. rensa?

Jävla ungjävlar som sparkade ner min hoj :huvet Var ett jäkla liv här natten mellan lör-sön, andra grannar har fått saker förstörda...


Jävla drägg!! Klara hon sig bra i övrigt?

Låt den stå upprätt så rinner ev. olja ner från cylindrar igen (kan det rinna dit, kan det rinna dän).
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Jävla drägg!! Klara hon sig bra i övrigt?

Låt den stå upprätt så rinner ev. olja ner från cylindrar igen (kan det rinna dit, kan det rinna dän).
Ok tack!

Lite repor på bakkutsen och en söndrig blinkers, i övrigt så tog kraschpuckarna i som troligen räddade hela situationen... Jag var int hemma när det hände så det var inget kul samtal man fick 25mil bort från Halmstad :(

Grannarna hade hört dunset och försökt springa efter. Jävla as.
 

dennsa

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Buell XB12r - 04
Motor temp.

Vad ligger era hojjar på i arbetstemp? och vid vilken temp går fläktarna igån? tänker då främst på mille 99, lr den motorn iaf. :tummenupp
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
95 grader är start temp på fläktarna,och om jag inte minns helt fel så gick min 99:a ganska svalt,, 77-79 grader har jag för mig,, kan minnas fel för det är trots allt drygt 5 år sedan.
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Stämmer bra på min drifttemp 77 grader starttemp fläktar 95 grader.
Det körde ihop sig i lördags därför blev det inget besök på mc-träffen:huvet
men nu finns ditt mobilnr sparat så passupp en vacker dag skickar jag ett mess Jocke
 

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
hemma
Hoj
Italiensk
okej min ligger på 65 grader, nån fara tror ni? tycker det är rätt lågt. Byta termostat? :va

Samma här.
Sålänge jag har lite fart så går den inte över 65 grader.
Så snart man hamnar i stadstrafik, eller iaf under 70km/h så stiger tempen till runt 75grader.
Fullt ös på Falkenberg resulterar i temp mellan 75 -80 grader.
 

dennsa

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Buell XB12r - 04
Samma här.
Sålänge jag har lite fart så går den inte över 65 grader.
Så snart man hamnar i stadstrafik, eller iaf under 70km/h så stiger tempen till runt 75grader.
Fullt ös på Falkenberg resulterar i temp mellan 75 -80 grader.



Ok men då beter den sig precis som min då :tummenupp
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Soligt och varmt i syd denna dag, det fick bli en 10 mila runda med slynan, lite lagomt tempo genom bokskogen, framhjulet lättade över några av krönen och livet är rätt okej.

Den Italienska slampan är delvis iklädd olackade krashkåpor och har inte blivit tvättad undertill en enda gång i år, men hon lyder villigt minsta vink och det är bara att njuta, trots allt vet man att high maintenence girls förr eller senare kan ruinera en så kör man på så det ryker.

A.More-R
 

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Letar banhoj
Soligt och varmt i syd denna dag, det fick bli en 10 mila runda med slynan, lite lagomt tempo genom bokskogen, framhjulet lättade över några av krönen och livet är rätt okej.

Den Italienska slampan är delvis iklädd olackade krashkåpor och har inte blivit tvättad undertill en enda gång i år, men hon lyder villigt minsta vink och det är bara att njuta, trots allt vet man att high maintenence girls förr eller senare kan ruinera en så kör man på så det ryker.

A.More-R

Du ser väl till att vara en gentleman och respektera henne även dagen efter? Kanske tom är dags att göra en ärbar kvinna av henne?
 

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
Ok men då beter den sig precis som min då :tummenupp

Standard på de första årsmodellerna (99-00 tror jag) av första generationens mille är 65 graders termostat. De senare har 75 graders.
Bara att köpa och byta, har gjort det på min, motorn går mycket mjukare och snällare, tror även soppaförbrukningen gick ner. ligger på 75-80 grader konstant utom stadskörning förstås. Fläktarna går igång vid 100 grader och slår av när tempen går under 85 (har jag för mig, står i vhb:n).

Kylsystemet är faktiskt lite speciellt på millen, då termostaten öppnar i två steg, så det finns två olika kretsar beroende på värme.

65 gradarn är för varma klimat, typ medelhavsländerna. Fanns ingen "nordisk" variant av millen i början.
 

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
hemma
Hoj
Italiensk
Standard på de första årsmodellerna (99-00 tror jag) av första generationens mille är 65 graders termostat. De senare har 75 graders.
Bara att köpa och byta, har gjort det på min, motorn går mycket mjukare och snällare, tror även soppaförbrukningen gick ner. ligger på 75-80 grader konstant utom stadskörning förstås. Fläktarna går igång vid 100 grader och slår av när tempen går under 85 (har jag för mig, står i vhb:n).

Kylsystemet är faktiskt lite speciellt på millen, då termostaten öppnar i två steg, så det finns två olika kretsar beroende på värme.

65 gradarn är för varma klimat, typ medelhavsländerna. Fanns ingen "nordisk" variant av millen i början.

En sån får det bli till vintern. Tack för tipset. :tummenupp
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
De behöver inte tvättas, slynorna. De vill bara ha smörj så levererar de 110% njutning :tummenupp

Skit skyddar mot mer skit och lika löser lika så varför oroa sig :yoparty
 

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
hemma
Hoj
Italiensk
Jag behöver ny bromsbelägg till våren och har börjat spana på vad jag skall ha.
Hittade "CARBONE LORRAINE BRAKE PADS 2539 A3" på ebay. Tyvärr inte till aprilia men väl ducati's av alla slag. Jag vet att det är samma skivor på vissa Ducati som på millen, men hur är det med belägg ?
Någon som vet ?
 

dennsa

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Buell XB12r - 04
Standard på de första årsmodellerna (99-00 tror jag) av första generationens mille är 65 graders termostat. De senare har 75 graders.
Bara att köpa och byta, har gjort det på min, motorn går mycket mjukare och snällare, tror även soppaförbrukningen gick ner. ligger på 75-80 grader konstant utom stadskörning förstås. Fläktarna går igång vid 100 grader och slår av när tempen går under 85 (har jag för mig, står i vhb:n).

Kylsystemet är faktiskt lite speciellt på millen, då termostaten öppnar i två steg, så det finns två olika kretsar beroende på värme.

65 gradarn är för varma klimat, typ medelhavsländerna. Fanns ingen "nordisk" variant av millen i början.


O fan då får jag väl byta i vinter med då, ska ändå riva ner hela cykeln :D

Ice ang. bromsbelägg så behöver även jag byta (bak) så uppdatera gärna vart du gör ditt köp nånstans :)
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
De behöver inte tvättas, slynorna. De vill bara ha smörj så levererar de 110% njutning :tummenupp

Skit skyddar mot mer skit och lika löser lika så varför oroa sig :yoparty


Ja smörj ska dom ha slynorna, solen skiner även idag, man kanske ska ut och plåga slynan lite lagomt på krokvägarna, hon rister av välbehag när hon pressas lite.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ja smörj ska dom ha slynorna, solen skiner även idag, man kanske ska ut och plåga slynan lite lagomt på krokvägarna, hon rister av välbehag när hon pressas lite.

När jag fick en utsökt idiotisk idé att tvätta min slyna så gick det bara fel, fel, fel. Så fortsättningsvis är det tvättförbud. Däremot händer det att kedjan skrubbas med lite diesel, men det är ju egentligen regelrätt smörj det med.
Ut å ge henne gädda!! :yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top