Aprilia-tråden.

Ben Dover

Medlem
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki ZX7R 1997.KTM 950 SE -07. GasGas 300EC 2007
Jag var ute å körde med min lilla ylande prillia idag, så händer detta.
Ska det vara så? :näsblod
 

Bifogat

  • Bild055.jpg
    Bild055.jpg
    110.9 KB · Visningar: 86

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
om det ska vara så vet jag inte men på 2-takt är det generellt sett vanligt förekommande :eek:) så det kanske är i sin ordning,, fast ja e tveksam.
 

Ben Dover

Medlem
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki ZX7R 1997.KTM 950 SE -07. GasGas 300EC 2007
Tur att jag har fler hojar.
Upptäckte även en spricka i vevhuset. Blir nog en dyr service den här gången.
:huvet
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Idag blev slynan sur, jag dammade av min gammelgixxer och slynan fick vila, när jag sedan kom hem så blängde slynan surt... troligen kommer hon att jävlas ett tag framöver.
 

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Ort
Stavsnäs
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
Tur att jag har fler hojar.
Upptäckte även en spricka i vevhuset. Blir nog en dyr service den här gången.
:huvet

Ja...
...om du står med veven hängande och hon visar upp en spricka i vevhuset...
.
..
... DÅ BRUKAR DET BLI DYRT ... :jisses :kär :fakta

:hihi:rofl:hihi !!!!!!
 
Last edited:

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Ort
HALLAND/Hyltebruk
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
En liten fråga,jag la märke till att det ligger ett 190/55 på Aprilian vad jag vet så på R1an hade jag 190/50.Märker man nånsom helst skillnad på att ha ett däck med högre profil på?Borde ju bli mer lättsvängt med ett rundare däck elle?
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
visst är det så,mera lättsvängt o lite mera markfrigång, enda minuset är väl det tråkiga sidostödet som får om möjligt ännu tokigare vinkel mot marken :va

En liten fråga,jag la märke till att det ligger ett 190/55 på Aprilian vad jag vet så på R1an hade jag 190/50.Märker man nånsom helst skillnad på att ha ett däck med högre profil på?Borde ju bli mer lättsvängt med ett rundare däck elle?
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
En liten fråga,jag la märke till att det ligger ett 190/55 på Aprilian vad jag vet så på R1an hade jag 190/50.Märker man nånsom helst skillnad på att ha ett däck med högre profil på?Borde ju bli mer lättsvängt med ett rundare däck elle?

Absolut märker du skillnad, speciellt i fästet vid nerlägg. Inte för att jag är en powerslide guru :gnissla men på ett 190/55 har du mera skuldra på däcket och mera gummi i backen. :)

/J
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Det kommer som ett brev på posten :gnissla
Slynan sken upp som en sol på söndag fm, hon trodde hon skulle få rastas på bana, men hon fick vila hela helgen till förmån för mina bägge Japanska glädjeflickor, min gamla rizhögsräcer fick smaka bana istället.

Senare på kvällen så försökte jag att lirka lite med slynan, tyvärr verkade hon vresig men jag lovade att hon ska få en runda i kväll, hoppas hon inte jävlas med mig bara.
 

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Ort
HALLAND/Hyltebruk
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Efter 170mil med millen så är jag bara så supernöjd med allt,sicken skön karaktär på allt:tummenupp Favvosträckorna går betydligt snabbare med denna än mina två gamla Rettor:)Har nog fastnat i twinträsket,jag som förespråkade radfyror innan hehe
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Den senaste tiden har jag upptäckt att batteriet har blivit sämre och sämre. Nu är det så illa att om jag stannat måste jag i alla fall ha kört en 20-30 minuter för att säkert få igång den igen. :gnissla

Nåja, det finns ju dem som livnär sig på att sälja batterier så problemet är inte direkt gigantiskt...

Biltema i all ära, men batterier till startmotorer som ska dra igång stora, strömkrävande twinnar är inte deras starka sida. YUASA YTX12-BS ska det vara och inget annat om jag inte vill ha samma problem igen om en månad.

Har kollat runt lite och billigaste online är detta med 902 kr.
http://www.racing-planet.se/scootertuning-batteri-yuasa-ytx12bs-p-291-1.html
Någon som vet om det går att få billigare någon annanstans ifrån? Eller, någon som har erfarenhet av nämnd firma?
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Den senaste tiden har jag upptäckt att batteriet har blivit sämre och sämre. Nu är det så illa att om jag stannat måste jag i alla fall ha kört en 20-30 minuter för att säkert få igång den igen. :gnissla

Nåja, det finns ju dem som livnär sig på att sälja batterier så problemet är inte direkt gigantiskt...

Biltema i all ära, men batterier till startmotorer som ska dra igång stora, strömkrävande twinnar är inte deras starka sida. YUASA YTX12-BS ska det vara och inget annat om jag inte vill ha samma problem igen om en månad.

Har kollat runt lite och billigaste online är detta med 902 kr.
http://www.racing-planet.se/scootertuning-batteri-yuasa-ytx12bs-p-291-1.html
Någon som vet om det går att få billigare någon annanstans ifrån? Eller, någon som har erfarenhet av nämnd firma?


Hur långt har hojen din gått och vilken års model?....så det inte är något annat som jävlas som laddningen....har en extra lindning liggandes.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top