Aprilia-tråden.

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Sävsjö
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
Tjo!
Jag hjälper en bekant med hans Rs125 -06. Vi saknar manual och vill släcka servicelampan. Någon som har koll på hur det funkar?? Det ska helst lösas innan kl 15.00 idag då den ska lämna garaget....
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
det där är nog lite efter tycke o smak o vilken körning man gör,
jag personligen tycker att hojjen blir mera lättkört med en kugg mindre fram
än strd,men för vanlig gatkörning så kör jag strd,, spar soppa märker jag.

Apropå det: Om/när det är dags att byta drivpaket, är det 16/44 som är teh shit (som ungdomarna säger) eller ska man hålla sig till original? Vi snackar vanlig gatkörning.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Fick ett paket med poststämpel Köping idag.

Började såklart riva direkt. Vad är det för skit, de där bruna kopplingarna? :gnissla
 

Bifogat

  • apa4.JPG
    apa4.JPG
    152.7 KB · Visningar: 95
  • apa5.JPG
    apa5.JPG
    149.2 KB · Visningar: 98

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Ort
Stavsnäs
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
Det var ingen vacker syn !

Fick ett paket med poststämpel Köping idag.

Började såklart riva direkt. Vad är det för skit, de där bruna kopplingarna? :gnissla


Det ser ut att ha varit skapligt varmt... du skall nog vara tacksam att det inte utvecklats till fortsatt överslag och brand...:brinnerup

Sitter det där så att det kan samlas vatten där - eller hur har detta uppstått ? :confused: :va
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Det ser ut att ha varit skapligt varmt... du skall nog vara tacksam att det inte utvecklats till fortsatt överslag och brand...:brinnerup

Sitter det där så att det kan samlas vatten där - eller hur har detta uppstått ? :confused: :va

Verkar vara ett relativt vanligt förekommande fenomen på våra älskvärda apor:brinnerup. Kollar och smörjer den kontakten varje vinter för att förhoppningsvis slippa meltdown i kontakten.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Shit! det där såg inte bra ut,, jag klippte bort den kontakten o lödde sladdarna o isoledare med krympslang,, tror det är något som dom flesta av oss Prilla åkare borde göra,

bra att paketet kom fram omg,då hinner du ju åka lite i helgen med lite tur :tummenupp

// Jocke


Fick ett paket med poststämpel Köping idag.

Började såklart riva direkt. Vad är det för skit, de där bruna kopplingarna? :gnissla
 

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Ort
NewMill
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
Shit! det där såg inte bra ut,, jag klippte bort den kontakten o lödde sladdarna o isoledare med krympslang,, tror det är något som dom flesta av oss Prilla åkare borde göra,

bra att paketet kom fram omg,då hinner du ju åka lite i helgen med lite tur :tummenupp

// Jocke

Jocke, du borde bli ny generalagent för Aprilia, du har ju mer delar och snabbare leveranser än Itago! :tummenupp
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
He he jo men att leverera snabbare än itago skulle väl vem som helst göra :)
så det är ingen utmaning direkt.
nu är det nyservad Prilla i mitt garage så med lite tur så blir det sol idag så jag kan avnjuta en hojtur,trots att det var frost på taken här i köping i morse.

Jocke, du borde bli ny generalagent för Aprilia, du har ju mer delar och snabbare leveranser än Itago! :tummenupp
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Fick ett paket med poststämpel Köping idag.

Började såklart riva direkt. Vad är det för skit, de där bruna kopplingarna? :gnissla
...men, det var ju det jag sa ju...:confused:

Standard procedure...klipp bort...löd ihop...isolera...
Har funnits som "sticky" hur länge som helst på Apriliaforum..
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Shit! det där såg inte bra ut,, jag klippte bort den kontakten o lödde sladdarna o isoledare med krympslang,, tror det är något som dom flesta av oss Prilla åkare borde göra,

bra att paketet kom fram omg,då hinner du ju åka lite i helgen med lite tur :tummenupp

// Jocke

Så, fixifixi färdigt nu. Hojen laddar som den ska och jag är lycklig. :)

Stort tack till alla som kommit med goda råd men framförallt till jocke i köping som på studs skickade en ny stator till mig. :tummenupp
Du har som du vet en espresso+grappa som väntar på dig när du passerar Helsingborg.



Dessutom, en sådan massa Italienska hojar på pallen i Imola idag. Helt otrolig prestation och körning av yrvädret Simoncelli. Så respektlöst och vasst kört mot Biaggi i ingången till chikanen.

Jag försökte få min 2 veckor gamla son att intressea sig för racet på TV:n men han verkade mer intresserad av lampan som stod bredvid... :tungan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top