Aprilia-tråden.

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Är det någon som har ett kåpset till en 00:a alt. 99 liggandes till ingen nytta? Annars... vilka eftermarknadskåpor e det som gäller? Nån med erfarenhet?

Last edited:

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Hoj
TL1000s bygge v2 = GP500 style, TL1000s bygge v1=Husqvarna V1000GT, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450-06 bygge = CRF Tracker, FC250-16, SX250-11 bygge = KX500 lookalike, FE450-09, CRF450-05, CAKE Makka, sxf250-16
Letar efter nyare Tuono styrkrona

Hej Aprilia-gänget!

Ny på tråden men har ägt en RSV1000R -04 i ett antal år. Jag har en idé om att bygga om den och då bland annat till en mer upprätt körställning. Snyggast vore jag kunde få tag i en Tuono styrkrona så slipper jag sätta dit en fräst streetfighter krona. Kanske någon har en liggandes eller vet var jag ska leta? Den måste vara från den nyare Tuonon (05? och framåt) men det vet ju Ni på tråden förståss!

/Marcus

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jag är sugen på ett kutslock till min Tuono -03. Vilka RSV mille årsmodeller är kompatibla vad det gäller bakdelen?

Nån som har ett för inte allt för många $$$ kan ju höra av sig oxå!

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
Jag är sugen på ett kutslock till min Tuono -03. Vilka RSV mille årsmodeller är kompatibla vad det gäller bakdelen?

Nån som har ett för inte allt för många $$$ kan ju höra av sig oxå!

kommer finnas inom kort på britalianracing.se

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Idag fick gamla bettan smaka på smisk, hon hade stått och surat ett bra tag i sitt hörn, men solen sken och tempen visade +11 så det fick bli en snabb runda på små skitiga vägar, underbart att höra mullret och känna kraften.

Fem rockbananer i betyg!

:banana:banana:banana:banana:banana

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Idag fick gamla bettan smaka på smisk, hon hade stått och surat ett bra tag i sitt hörn, men solen sken och tempen visade +11 så det fick bli en snabb runda på små skitiga vägar, underbart att höra mullret och känna kraften.

Fem rockbananer i betyg!

:banana:banana:banana:banana:banana

Härligt det låter. Själv kan jag inte ens torrgasa. :gnissla

Får nöja mig med att titta på filmerna från sommarens bankörningar. :)

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Visst låter det gott. Själv har jag börjat byta all luft då den kvarvarande sommarluften i luftburken sprängt bort luftburk o fläkt tanken pga sin angenämare temperatur. pV = nRT

Bifogat

• DSCF0510.jpg
    DSCF0510.jpg
    119.9 KB · Visningar: 85

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Tidig julklapp...

Tidig tomte-leverans i år: Nya skivor! :banana

Bifogat

• DSCF0328rotor1.JPG
    DSCF0328rotor1.JPG
    62.2 KB · Visningar: 66
  • DSCF0329rotor2.JPG
    DSCF0329rotor2.JPG
    58.5 KB · Visningar: 53

lill-danne

Strip the flesh, salt the wound
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Letar banhoj
Snygga! märke? kostar? Kaffe?

Märke: BrakeTech http://www.braketech.com/index.php?option=com_content&view=article&id=49&Itemid=96

Kôster: Jag fick ett kanonpris på dom på amerikanska AF1-forumet. Åkte tyvärr på tull (vilket man ju brukar klara sig ifrån när man köper från privatpersoner) men slutsumman är ändå mindre än vad jag hade fått ge för ett par originalskivor här hemma i Sverige. Köpa dom nya direkt från BrakeTech tror jag kostar armen och benet...(snabb koll: $700/paret plus frakt och tull)

Kaffe: Nja, som konsnylt är man ju van vid den usla bruna sörja som brukar komma ur Selecta-automaterna...

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jag har inte hunnit montera dom ännu men jag tror inte det. De är ju semi-flytande precis som originalen. Nästan lite synd, skrammel är ju räjs!

Blev förvirrad en sekund, men det är tydligen inte ditt framdäck på bilden? Du har väl inte radialmonterade ok på din hoj, eller?

Äh, det var egentligen inget, suttit hemma sjuk ett par dagar så jag är vansinnigt uttråkad.:död

Hur som helst, alltid trevligt med nya grejer.:tummenupp

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jorå, visst hade väl R -03 radialer? Hur som, var skivorna begade? Det skall inte vara tull på begagnade prylar. Smiska upp tullverket i hörnet...

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jorå, visst hade väl R -03 radialer? Hur som, var skivorna begade? Det skall inte vara tull på begagnade prylar. Smiska upp tullverket i hörnet...

Är ju fan typiskt att varje gång jag öppnar käften så finns det någon som kan belysa min okunskap och få mig att framstå som en idiot.:D
Fast den här gången kan jag ju åtminstone skylla på febern.:tummenupp

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Jag har inte hunnit montera dom ännu men jag tror inte det. De är ju semi-flytande precis som originalen. Nästan lite synd, skrammel är ju räjs!

BrakeTechs skivor är fullflytande, skramlar dom inte är det något fel.

Saxat från din länk:
"The exclusive BrakeTech AXIS™ series Ductile Iron full-floaters provides a higher coefficient of friction over stainless, with more feel and feedback at the brake lever. The patented AXIS Design floating system is many times stronger than conventional semi-floating brake rotors"

/J

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
trodde som du att det inte var tull på beg saker men ack så fel jag hade ,, ALLT utanför EU blir det tull på när det skickas till EU land.
jag ringde och kollade med tullverket och fick det svaret.
tror du mig inte så ska du ringa o kolla. :tummenupp

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...