NorSkeN skrev:Du får damtätningar till när du beställer ducatipackboxar.
Det är garanterat exakt samma delar som du får om du köper aprilia-orginal, bara annan förpackning.
Jodå, det är den. Repad på konkade Apriliacenter Haninge. Är det nån som har erfarenheter av deras verkstad, fått nånting åtgärdat/servat och har nånting att säga om det eller kan man vara lugn på den fronten?Börja med att fråga varför den är omlackad. Kraschad o fixad?
Nu är jag i garaget och håller på att gjuta insugstrattar till de nya trottelhusen. Tack för din generositet Lill-Danne!
lill-danne skrev:No problemo, pay it forward!
(Jädra fart du har förresten, man får ju dåligt samvete )
Haha, tyckte jag kände igen den. Det e min förra baby!Jodå, det är den. Repad på konkade Apriliacenter Haninge. Är det nån som har erfarenheter av deras verkstad, fått nånting åtgärdat/servat och har nånting att säga om det eller kan man vara lugn på den fronten?
Håller att ta bort lite saker på hojjen som man inte behöver på banan. Skulle vilja ta bort instrumenpanelen och undrar om det innebär "kortslutning" av hela hojjen om man inte rensar hela elsystemet. Sedan skulle det ju vara trevligt med en varvräknare ändå (hör så dåligt och kör med org. system...;-) och undrar om det är lätt att koppla in den på befintliga kontakter. Misstänker att det finns en del banrävar som moddat och tar tacksamt emot tips. Har inte tänkt gå "hela vägen" och rensa hela hojjen utan bara det som blir dyrt att ersätta....
Airboxen är snart klar! Den är inte vacker men snabb förhoppningsvis!
Öhlinare var de va?Vad ska nivån ligga på i gaffeln? Ungefär hur mycket olja? Hade någon kunnat kolla det hade det varit toppen! Har inte min manual i garaget.....
Lam-Kaka skrev:Känns som om jag skulle sätta filtret över insugs trattarna istället, ska finnas något bra cross filter som ska passa bra
pbas skrev:Öhlinare var de va?
Fjädern i och fullt komprimerad.
Nivån ska då ligga mellan 110mm och 80mm.
Dom som verkligen vet, rekommenderar att man ligger närmare 80 än 110.
5W och med 80mm nivå så gick det i drygt 0,5l per ben. Så en liter räckte inte riktigt.
Jag har efter en del testande stannat vid 80mm. Med lägre nivå fick jag
bottningsproblem vid hårda inbromsningar på bana.
Kanon! Vad menar du med att fjädern ska vara fullt komprimerad? Den ska inte bara vara i botten? Låter lite svårt att hålla fjädern komprimerad och mäta samtidigt
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |