Exup
Ny medlem
Letar kraschpuckar å kåpglas till bettan,vad bör man köpa?Vill typ ha ett doublebubble till min,vad har ni andra köpt å vad är bra shit?
Hej!
Undrar hur mycket effekt det ger att avstrypa Falcon i luftburken och ecu:n?
Blir effekten 118 hk som är uppgiven orginaleffekt eller blir det ännu mer?
Hejsan
Vet inte riktigt hur man gör ett inlägg men vi får se om någon kan svar på min fråga. Hittar ingen ny inläggsknapp...Har en RSV Mille 99.
Den vill ej dra runt startmotor och då tänkte jag startmotorrelä för det klickar inte. Dock så hör jag inte heller bränsleepumpen som någon sagt att man bör höra men hör inte den heller. Kollat säkringar och dödarknapp. Tips emottages tacksamt... fint väder i Malmö!
Japp då har man skaffat en apa till.. med rasad motor dock!
Skall bli kul o se hur Pegason är när jag renoverat den!
Startspärr? Dvs har du larm på hojen?
Pumpen ska dra igång när du slår till tändning och "dödarknappen" är i "run".
Du har av en händelse inte kopplat samman en kontakt under kutsen, rund, enkel kontakt? Då har du gått in i diagnos-mod och då blir det också såhär.
Sista alternativet kan vara tilt-brytaren. Om den nu av nån anledning flyttat på sig
Nu har jag rivit isär motorn och kollat. Lilländan på vevstaken hade gett sig med en rejäl nypning som följd + att lagret i storändan rasat. Toppen har mao klarat sig bra ivaf
Nån som har en motor eller delar liggande?
Luffarturbo på hoj är överskattat. Bättre om hojen får andas fritt från ett luftrum där luften är relativt lugn (lugn som i lite turbulens).Dela gärna med er av era åsikter!
En dum fråga, ska det sitta enligt bilden på bakhjulet?? Alltså hjullager, låsring, packbox och sedan distansen?
Verkar som om lagret har tokskurit och vill veta om det är mobterings fel av mig som gjort det eller ej!
Tunkur skrev:Ser helt OK ut på den sidan, det är inte den inre distansen nr 24 som saknas då? se skiss (vid ryckdämparen). Den försvann för mig vid ett däcksbyte (tänker inte nämna verkstaden) utan mothåll innebar det att lagren gav med sig och skar till sist, tog en stund att komma på att det var just en av dessa distanser som saknades. lärdomen för mig ialla fall blev att lämna allt löst hemma innan hjulen lämnas för däcksbyte..
Hittade felet, det var lagret i drevhållaren som gett upp..... Någon som vet får gärna svara på vilka distanser som ska sitta var!
Luffarturbo på hoj är överskattat. Bättre om hojen får andas fritt från ett luftrum där luften är relativt lugn (lugn som i lite turbulens).
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |