Ja just det ja. Jag kan tänka mig att det komplicerar det hela ytterliggare.
Är det samma oljetank på mille och falco? De har jag inte tänkt på.
För min del så blir det att borra upp hålet och gänga nytt och hoppas på att skallen på nya bulten passar i originalurfräsningen i tråget. Annars får jag väl fräsa upp lite i godset så bultskallen och eventuell bricka/packning får plats. Tur att oljetråget går att ta lös relativt enkelt och att jag inte pajade blocket.
Jag har ett problem att det alltidkommer in luft i frambromsen. Det löser sig lätt genom att lufta uppe vid handtaget men det kommer tillbaka väldigt fort igen. Man tycker att om det skulle läcka in luft någonstans så borde den lämna ett spår av bromsvätska där den läcker men jag hittar inget. Är det någon som har varit med om något liknande?
Jag kan hjälpa dig med insats gänga från Helicoil!
Håller bättre än original!
Tjena!
Min throttle positions sensor har pajat antar jag då jag kollat alla kablar och kan köra bågen utan att ha den i kopplad (gör ingen skillnad om den sitter i eller inte). tänkt höra om någon har en sådan på hyllan eller om det är e-bay som gäller?
Har undrat lite varför alla skriver att Tuono:n är så väldigt lätt fram, idag efter byte av luftfilter till K&N och byte av chip börjar jag nog förstå
Jag måste nita kedjan bara. Hur gör ni?
Nitar ni själva på plats eller åker ni på firma och får hjälp?
På plats. Kulhammare, ev en körnare och nåt stort, hårt och stadigt som mothåll. (Nä, ditt organ räcker icke )
En 10kg slägga eller så är mer lämpad.
Detta är den så kallade "snikfixarmodellen".
Har man onödigt tungt läder kan man alltid införskaffa sig ett extra ordinärt nitningsverktyg.
Precis som du skriver så kostar nitningssatser alldeles för mycket.
Kulhammare får det bli...slutar väl med att jag tappar kedjan på E4.
Treble skrev:Jakob min vän, Du behöver en ny pump!
Jag kan sälja en ny till dig för 2450:- ink moms
Hör av dig!!
Fudpucker skrev:Precis som du skriver så kostar nitningssatser alldeles för mycket.
Kulhammare får det bli...slutar väl med att jag tappar kedjan på E4.
Nån som har falco här inne som kan ta en titt på framdrevet?
Hur många kugg är egentligen original?
Har ni "gummibrickor" på båda sidorna av framdrevet?
Det är 17/42 om jag inte missminner mig orginal. Jag har 16/42 nu och det är nästan ett måste om man har den "lång stegade" läxellådan som det är på de innan 03. Gjorde stor skillnad och hojen är roligare nu!!
Fudpucker skrev:Jag hade 16 innan så jag ska byta till ett sextons igen. Biscaya skickade ett sjuttons till mig och det bör alltså vara fel.
Fick ett paket från italien nyss.
Bruum bruum...!!
Man kan ragga tag i en renoveringssats till pumpen för en spottstyver av nypriset. Klart smaklig början.Är det en riktigt vass pump kan kan jag tänka mig det, annars kan jag leva med att lufta en gång typ en gång i veckan! Om man snubblar över en begangnad riktigt bra pump kanske jag köper en. Tack iaf kamrat!
Någon som vet om det finns utrymme för att stroke:a millen?
Jag får nog backa lite på mitt tidigare svar och konstatera att det finns
erfaret folk som grottar i sånt trots allt.
Hittade detta hos Amann:
http://www.motorrad-amann.de/produkte/1200ccm-kurbelwelle.html
Som jag tolkar det; En stokervev som med deras 1100cc-kolvar skall
ge 1200cc i slutändan. Känns som en inte helt trivial uppgift att få ihop.
Slå dom en signal och bli först i Schweden med en 1200'a apa
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |