abbanovitch
Medlem
- Gick med
- 20 Mar 2003
- Hoj
- Aprilia RSV4R -10, Honda CBR600RR-10 SBKONE RACE, KTM 690 Enduro R -09
RSV4R ägare här
Valde mellan BMW:n och RSV4:an....Beemern är kanske den bästa hojen just nu ....men den sa ingenting till mig ....RSV4:an däremot....avgasljudet gick rätt in i bröstet på mig och stimulerade hjärtrytmen.....Hojen är ett konstverk...vacker som min fru
Hojen är som du säkert sett, kompakt...men inte så liten som en del tror...1420mm hjulbult till hjulbult....
Sittposition...krampaktigt rejsig...speciellt fotpinnarna sitter högt.
Sadel = planka.....
Motorn...3 olika ECU lägen...Regn/sport/race...speciellt RACE är riktigt aggresivt..och kraft finns det i massor, däremot rycker hojen lite vid påslag....en liten fördröjning som kan vara lite jobbig. Dessutom utvecklar motorn mycket värme....så mycket att du inte kan ta i ramen efter ett pass.
Den vibrerar också en del......
Slirkopplingen funkar mycket bra.
Inget justerbart kopplingshandtag....köpte själv PAZZO.
Ljudet från orginalsystemet är högt...jag har blivit uppmätt till 105 dB vid acc på Falkenberg....och alla eftermarknadsslipon låter mer.
Köper man Akrapovic...så får man en ny mapp till ECU:n.
Blev ett Smaltmoto för mig..... http://www.youtube.com/watch?v=W6zXO2ffZVQ ( försöker snacka lite änglish, går inte så bra )
Kommer orginal monterat med Racetec Interact K3....i mitt tycke, ett mycket bra bandäck.
Fick betala 12000 spänn på folksam.....49 bast/zon 4, hel/hel
100 mila service ca 1500 spänn.
Har säkert missat något.....isf....fråga!!
BTW.....svart e snyggast....eller hur HUDIK
Valde mellan BMW:n och RSV4:an....Beemern är kanske den bästa hojen just nu ....men den sa ingenting till mig ....RSV4:an däremot....avgasljudet gick rätt in i bröstet på mig och stimulerade hjärtrytmen.....Hojen är ett konstverk...vacker som min fru
Hojen är som du säkert sett, kompakt...men inte så liten som en del tror...1420mm hjulbult till hjulbult....
Sittposition...krampaktigt rejsig...speciellt fotpinnarna sitter högt.
Sadel = planka.....
Motorn...3 olika ECU lägen...Regn/sport/race...speciellt RACE är riktigt aggresivt..och kraft finns det i massor, däremot rycker hojen lite vid påslag....en liten fördröjning som kan vara lite jobbig. Dessutom utvecklar motorn mycket värme....så mycket att du inte kan ta i ramen efter ett pass.
Den vibrerar också en del......
Slirkopplingen funkar mycket bra.
Inget justerbart kopplingshandtag....köpte själv PAZZO.
Ljudet från orginalsystemet är högt...jag har blivit uppmätt till 105 dB vid acc på Falkenberg....och alla eftermarknadsslipon låter mer.
Köper man Akrapovic...så får man en ny mapp till ECU:n.
Blev ett Smaltmoto för mig..... http://www.youtube.com/watch?v=W6zXO2ffZVQ ( försöker snacka lite änglish, går inte så bra )
Kommer orginal monterat med Racetec Interact K3....i mitt tycke, ett mycket bra bandäck.
Fick betala 12000 spänn på folksam.....49 bast/zon 4, hel/hel
100 mila service ca 1500 spänn.
Har säkert missat något.....isf....fråga!!
BTW.....svart e snyggast....eller hur HUDIK
Last edited: