Aprilia-tråden.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Fin fin !
Färgen påminner om en som ni ska få se på hojmässan.....:glömdet
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Så! Då verkar det som om jag har ordnat fram alla delar jag behöver som jag saknade innan:

Avgassystem m ljuddämpare
Elsystem
Nya instrumenteringen
 

Jontax

Ska det vara så?
Gick med
25 Jul 2004
Ort
Haninge
Hoj
Thundercat -98 & RSV Mille -00
Ingen av er som råkar ligga på en bakfälg till en mille 99-02?

Börjar bli dags att tänka på nästa säsong snart. :tungan
 

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Var förbi biltema häromdagen, för batteriet gett upp och inhandlade mig ett nytt gelbatteri, läste nånstans här att dom funkar okej!
Stoppade ner det i min älskling nu och har haft de på laddning i 2-3 dagar. Nu startar den inte ? Funkar skitbra om jag har starthjälp men helt värdelöst nu :huvet
När jag trycker på knappen orkar den runt nåt varv sen vill den inte längre!

Har jag gjort bort mig som köpt biltema, eller har nåt annat pajjat, eller är det helt enkelt så att det är så jävla kallt så de inte kommer någon kräm?
Detta får ju bara inte hända, även om det inte skall ut och köras på ett bra tag :tungan
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Var förbi biltema häromdagen, för batteriet gett upp och inhandlade mig ett nytt gelbatteri, läste nånstans här att dom funkar okej!
Stoppade ner det i min älskling nu och har haft de på laddning i 2-3 dagar. Nu startar den inte ? Funkar skitbra om jag har starthjälp men helt värdelöst nu :huvet
När jag trycker på knappen orkar den runt nåt varv sen vill den inte längre!

Har jag gjort bort mig som köpt biltema, eller har nåt annat pajjat, eller är det helt enkelt så att det är så jävla kallt så de inte kommer någon kräm?
Detta får ju bara inte hända, även om det inte skall ut och köras på ett bra tag :tungan

Om du hade läst på lite mera så ska man undvika Biltema batteri i Aprilian och köp orginal istället eller ett snäpp störe. Aprilian behöver bra med start ström annars riskerar du att bränna startrelät eller om du har riktigt otur så sliter du ut sprang clutch mycket tidigare och då blir det dyrt.

Gör om gör rätt :)
 

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Om du hade läst på lite mera så ska man undvika Biltema batteri i Aprilian och köp orginal istället eller ett snäpp störe. Aprilian behöver bra med start ström annars riskerar du att bränna startrelät eller om du har riktigt otur så sliter du ut sprang clutch mycket tidigare och då blir det dyrt.

Gör om gör rätt :)

Där ser man!
Jaja bara att investera då :)
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Ja frågan är ju om man ska köpa det större med mer sås, annars säger ju yuasa att ytx12-bs skall vara till min.
Passformen blir väl sådär :yoparty

YTX14-BS Går i men man får nog montera om fästet för batteriet lite gran(vet inte om orginal skruvarna räcker till)
 

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
YTX14-BS Går i men man får nog montera om fästet för batteriet lite gran(vet inte om orginal skruvarna räcker till)

Jo precis, det är ju jädrans tight redan med ytx12-bs men som sagt får väl helt enkelt komma på någon bättre lösning. Hellre ett ordentligt batteri än att orginalskruvarna passar... :banana
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jag bara stoppa i mitt, Tuono -03, passade utan problem. Hade YTX12-BS innan.
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Jo precis, det är ju jädrans tight redan med ytx12-bs men som sagt får väl helt enkelt komma på någon bättre lösning. Hellre ett ordentligt batteri än att orginalskruvarna passar... :banana
Har inte haft några batteriproblem med Yuasa ytx12-bs.
Snabbkoppling till CTEK-laddaren bara. Inkopplad hela vintern.
Några skvättar under sommaren oxå - nemas problemas.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top