Aprilia-tråden.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Håller med, den suger varmluft och den ev lilla effekten av högfartsfyllnad av luftburken försvinner. "Kall" luft är bäst, gärna med lite övertryck från hög fart.

/J

Tänkte gjuta egna snorklar som jag sticker in några millimeter i den moddade luftburken med gummitätning runt hålen.

Kan det va nått ?

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Tänkte gjuta egna snorklar som jag sticker in några millimeter i den moddade luftburken med gummitätning runt hålen.

Kan det va nått ?

Så du ska hoppa över kollektorn?

Jag ska göra en av denna modellen:

02409d45-dc3a-f7c6.jpg

Hade hade lite tid att åka till jobbet och hålla på med mina egna kolfiberdelar.

Jag håller också på att göra större luftintag, vet inte om det kommer göra någon större skillnad, men när man ändå håller på.....

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Så du ska hoppa över kollektorn?

Jag ska göra en av denna modellen:

Hade hade lite tid att åka till jobbet och hålla på med mina egna kolfiberdelar.

Jag håller också på att göra större luftintag, vet inte om det kommer göra någon större skillnad, men när man ändå håller på.....

Du den va fan inte dum !
Har du några fler bilder och kanske lite mått på pjäsen ?

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Nopp, jag har inga mått alls! Det är bara en bild jag har hittat. Men enkel att bygga!

Ja va fan då blire till att göra en dummy så jag vet hur hög den ska bli för att täta ok mot tanken.

willy

Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Ja va fan då blire till att göra en dummy så jag vet hur hög den ska bli för att täta ok mot tanken.

Ja som man ser på bilden går den upp i fram, där man ska täta alltså. Det är ganska lätt att mäta sig till, sen är det inte mm noga :)

willy

Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Ingen som har bra längd på trattarna som man ska köra med. Funderar på att göra någon form av adaptor så man kan testa olika längder i bänk!

willy

Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Någon som vet om det finns utrymme på orginal 57mm trottelhusen att svarva upp dem lite?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka