Triggerhappy skrev:Ett annat tema.
Vetifasen hur de får tätt runt den där ståltråds mojänjen + att filtret sitter ruggit nära trattarna (lär väl sugas in ???)
Triggerhappy skrev:Och bara för dig twinner, jag vet att du kommer ligga sömnlös. Tänk dig denna på din (snart min ) hoj........Ahhhh så vackert.
twinner666 skrev::
998 euro för lite kolfiber!! vad sitter i burken då??
Triggerhappy skrev:Du är snart småbarnsfar och jag kan bida min tid...när du inte fått en hel natts sömn på 3 månader och du sett vad 50 förpackningar blöjor kostar så är du nog lättare att övertala
Vadå Falco GUBBIG !!!!! Vänta du tills en gubbe på en XJ600 -87 kör om dig på yttern, då gråter man....och inser att det är mannen som gör hojen inte hojen som gör mannen
twinner666 skrev:[B
V-slangen som du satte ett bensafilter eller vad det va?? är den helt sluten eller ?? [/B]
RSV_R skrev:Fan!! Ja som just bjudit 7500 för systemet o air kitet.... men, men, d ju min vanliga "tur" som än en gång visar sej!!!
Triggerhappy skrev:Slangen är ju vevhusventilationen så den får absolut inte täppas till !!!! Jag tog faktiskt bort mitt "uppborrade" bensinfilter i helgen så slangen andas fritt nu. Det började se sunkit ut + att Kenneth (mecken) hadde synpunkter på om det skulle klegga igen, och jag höll med när jag nu såg mitt filter efter några hundra mil.
Iden med soppa filtret var ju att det delvis andades och skulle lite olja skvätta ur slangen så kunde det samlas i filtret och sugas ned igen. Det finns riktiga vevhusfilter att köpa men jag tycker det är överkurs (dyrt).
Kenneth har ju rätt i att man borde köra ned slangen i nån liten välventilerad burk istället (som de flesta banpreparerade hojarna gör).
Triggerhappy skrev:En observation,
Vi fick lyfta av hela insprutnings joxet i helgen och då passar man ju på att glutta ner i insugskanalerna.
De är tämligen rejäla och går spikrakt ner till ventilerna. Lite råa och nån längsgående gjutkant men i det stora hela såg det bra ut.
Jag tror min 7 åriga dotter skulle kunna stoppa ned sin hand och pilla på ventilerna, så feta är kanalerna.
Jag har hittat ett ventil kit till prillorna som är tämligen rejäla, jag nämner även orginal måtten så ni hajar vicken size det är på dessa.
Års mod-----Insug dia/mm------Avgas dia/mm
-00__________36_____________31
01-__________38_____________31
Trim__________44 ____________34
Dessa "tallrikar" borde ju bättra på andningen rejält.
Skarven mellan insprutet/insugsgummin/topp var ej perfekt. Lite försiktigt karvande i insugsgummina borde snygga till saker och ting.......
Honda Fan skrev:Fan vad kul det är!
Det ända problemet som jag har är el(hatar att koppla)
Vill ha bort tändnings låset, bara använda start knappen och dödar knappen(vikt)
Ska ta bort allt annat onödigt ochså, men ska försöka få hjälp med det.
Det var en kille som ville byta sin Suzuki Gsxr 1000 -01 blå, vit mot min Honda
Så det blir kanske ett till byte innan vintern
Någon här som gillar att få el stötar och har papper på att han kan det?
twinner666 skrev:kul att du hittat en hobby att syssla med istället för att ränna runt i norrskogarna och tjuvjaga och bränna hemma
ska du tävla nått nästa år eller??varför denna banhysteri??
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |