Triggerhappy skrev:Ett annat tema.
Vetifasen hur de får tätt runt den där ståltråds mojänjen + att filtret sitter ruggit nära trattarna (lär väl sugas in ???)
Triggerhappy skrev:Och bara för dig twinner, jag vet att du kommer ligga sömnlös. Tänk dig denna på din (snart min ) hoj........Ahhhh så vackert.
twinner666 skrev::
998 euro för lite kolfiber!! vad sitter i burken då??
Triggerhappy skrev:Du är snart småbarnsfar och jag kan bida min tid...när du inte fått en hel natts sömn på 3 månader och du sett vad 50 förpackningar blöjor kostar så är du nog lättare att övertala
Vadå Falco GUBBIG !!!!! Vänta du tills en gubbe på en XJ600 -87 kör om dig på yttern, då gråter man....och inser att det är mannen som gör hojen inte hojen som gör mannen
twinner666 skrev:[B
V-slangen som du satte ett bensafilter eller vad det va?? är den helt sluten eller ?? [/B]
RSV_R skrev:Fan!! Ja som just bjudit 7500 för systemet o air kitet.... men, men, d ju min vanliga "tur" som än en gång visar sej!!!
Triggerhappy skrev:Slangen är ju vevhusventilationen så den får absolut inte täppas till !!!! Jag tog faktiskt bort mitt "uppborrade" bensinfilter i helgen så slangen andas fritt nu. Det började se sunkit ut + att Kenneth (mecken) hadde synpunkter på om det skulle klegga igen, och jag höll med när jag nu såg mitt filter efter några hundra mil.
Iden med soppa filtret var ju att det delvis andades och skulle lite olja skvätta ur slangen så kunde det samlas i filtret och sugas ned igen. Det finns riktiga vevhusfilter att köpa men jag tycker det är överkurs (dyrt).
Kenneth har ju rätt i att man borde köra ned slangen i nån liten välventilerad burk istället (som de flesta banpreparerade hojarna gör).
Triggerhappy skrev:En observation,
Vi fick lyfta av hela insprutnings joxet i helgen och då passar man ju på att glutta ner i insugskanalerna.
De är tämligen rejäla och går spikrakt ner till ventilerna. Lite råa och nån längsgående gjutkant men i det stora hela såg det bra ut.
Jag tror min 7 åriga dotter skulle kunna stoppa ned sin hand och pilla på ventilerna, så feta är kanalerna.
Jag har hittat ett ventil kit till prillorna som är tämligen rejäla, jag nämner även orginal måtten så ni hajar vicken size det är på dessa.
Års mod-----Insug dia/mm------Avgas dia/mm
-00__________36_____________31
01-__________38_____________31
Trim__________44 ____________34
Dessa "tallrikar" borde ju bättra på andningen rejält.
Skarven mellan insprutet/insugsgummin/topp var ej perfekt. Lite försiktigt karvande i insugsgummina borde snygga till saker och ting.......
Honda Fan skrev:Fan vad kul det är!
Det ända problemet som jag har är el(hatar att koppla)
Vill ha bort tändnings låset, bara använda start knappen och dödar knappen(vikt)
Ska ta bort allt annat onödigt ochså, men ska försöka få hjälp med det.
Det var en kille som ville byta sin Suzuki Gsxr 1000 -01 blå, vit mot min Honda
Så det blir kanske ett till byte innan vintern
Någon här som gillar att få el stötar och har papper på att han kan det?
twinner666 skrev:kul att du hittat en hobby att syssla med istället för att ränna runt i norrskogarna och tjuvjaga och bränna hemma
ska du tävla nått nästa år eller??varför denna banhysteri??
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |