Aprilia-tråden.

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Ett annat tema.
Vetifasen hur de får tätt runt den där ståltråds mojänjen + att filtret sitter ruggit nära trattarna (lär väl sugas in ???)
 

Bifogat

  • puretech.jpg
    puretech.jpg
    93.2 KB · Visningar: 140

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
:D ja ja!! ni kan håna mig,spotta på mig ,kalla mig namn,häda mina arv,trampa på min släkt,slå mig i magen!! jag kommer lyckas.. :fakta :fakta och ni får st brevid och se på när markus blir alla airkittens kung :fakta :fakta :D :bow

jag är inte prylgalen :fakta skiter redan i brallan när jag drar på rullen :fakta vill inte ha mer effekt :fakta vill bara ha nått att pyssla med i vinter :cool: :hej

du trigger!! du är prylgalen som går och köper airkit för DYra pengar :p
jag är bara snål :crash

998 euro för lite kolfiber!! vad sitter i burken då??
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Och bara för dig twinner, jag vet att du kommer ligga sömnlös. Tänk dig denna på din (snart min :fakta) hoj........Ahhhh så vackert.
 

Bifogat

  • svingskydd.jpg
    svingskydd.jpg
    88.1 KB · Visningar: 146

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Triggerhappy skrev:
Ett annat tema.
Vetifasen hur de får tätt runt den där ståltråds mojänjen + att filtret sitter ruggit nära trattarna (lär väl sugas in ???)

kan ju inte vara orginaltrattar på den??ser skumt/omständigt ut... det primära kanske är utseendet i detta fall,för det ser ju coolt ut med logan på filtret:rolleyes: :brynad
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Triggerhappy skrev:
Och bara för dig twinner, jag vet att du kommer ligga sömnlös. Tänk dig denna på din (snart min :fakta) hoj........Ahhhh så vackert.

nä fan det där va inte snyggt!! men säkert praktist när man kraschar :eek:


javisst!! om min hoj är värd 115 och din ca 60 så kan vi räkna på vad du lägger imellan :crash skulle tom kunna slänga med guldmuttrarna till bakdrevet då :tummenupp :D

nope falco är lite för mycket "gubbe" för mig!! du vet ju att jag är ung och stark och behöver en hoj som matchar min personlighet :tummenupp :D
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Du är snart småbarnsfar och jag kan bida min tid...när du inte fått en hel natts sömn på 3 månader och du sett vad 50 förpackningar blöjor kostar så är du nog lättare att övertala :7peta


:fatta! Vadå Falco GUBBIG !!!!! :finger Vänta du tills en gubbe på en XJ600 -87 kör om dig på yttern, då gråter man....och inser att det är mannen som gör hojen inte hojen som gör mannen :fakta
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Triggerhappy skrev:
Du är snart småbarnsfar och jag kan bida min tid...när du inte fått en hel natts sömn på 3 månader och du sett vad 50 förpackningar blöjor kostar så är du nog lättare att övertala :7peta


:fatta! Vadå Falco GUBBIG !!!!! :finger Vänta du tills en gubbe på en XJ600 -87 kör om dig på yttern, då gråter man....och inser att det är mannen som gör hojen inte hojen som gör mannen :fakta


:arsele :arsele :arsele
:arsele :arsele :arsele

jo jag vet att det inte är en plusaffär att fixa knodd :p

jag vet att dom flesta kör om mig :D

kommer nog att behålla prillan :crash

när jag börjar klättra upp i din ålder ska jag köpa en falco :tummenupp :whip tvivlar dock på att det är fysiskt möjligt för en "normal" person att bli så gammal :rolleyes: :slicka

ang burken: är det inte bättre att direkt leda luften genom filtret till trattarna eller blir d bättre tryck med lock??

V-slangen som du satte ett bensafilter eller vad det va?? är den helt sluten eller ??
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
twinner666 skrev:
[B
V-slangen som du satte ett bensafilter eller vad det va?? är den helt sluten eller ?? [/B]

Slangen är ju vevhusventilationen så den får absolut inte täppas till !!!! Jag tog faktiskt bort mitt "uppborrade" bensinfilter i helgen så slangen andas fritt nu. Det började se sunkit ut + att Kenneth (mecken) hadde synpunkter på om det skulle klegga igen, och jag höll med när jag nu såg mitt filter efter några hundra mil.

Iden med soppa filtret var ju att det delvis andades och skulle lite olja skvätta ur slangen så kunde det samlas i filtret och sugas ned igen. Det finns riktiga vevhusfilter att köpa men jag tycker det är överkurs (dyrt).

Kenneth har ju rätt i att man borde köra ned slangen i nån liten välventilerad burk istället (som de flesta banpreparerade hojarna gör).
 

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Ort
Sverige
Hoj
GSXR 1000
RSV_R skrev:
Fan!! :mad: Ja som just bjudit 7500 för systemet o air kitet.... :( men, men, d ju min vanliga "tur" som än en gång visar sej!!!

Synd att du väntade för länge, har ju anonnserat ut det i evigheter.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Triggerhappy skrev:
Slangen är ju vevhusventilationen så den får absolut inte täppas till !!!! Jag tog faktiskt bort mitt "uppborrade" bensinfilter i helgen så slangen andas fritt nu. Det började se sunkit ut + att Kenneth (mecken) hadde synpunkter på om det skulle klegga igen, och jag höll med när jag nu såg mitt filter efter några hundra mil.

Iden med soppa filtret var ju att det delvis andades och skulle lite olja skvätta ur slangen så kunde det samlas i filtret och sugas ned igen. Det finns riktiga vevhusfilter att köpa men jag tycker det är överkurs (dyrt).

Kenneth har ju rätt i att man borde köra ned slangen i nån liten välventilerad burk istället (som de flesta banpreparerade hojarna gör).

jo jag vet :cool: !! jag och duccefrank pratade om det häromdan!! anledningen till det snacket var att jag har kört utan V-slangen till luftburken! och upplevt att den går bättre :rolleyes: frank har en petflaska med borrade hål på,under kutsen.borde det vara så att den andas och ventilerar bättre utan filter/luftburk?? blir nog en liknande orginalkonstruktion på bygget:)
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
En observation,

Vi fick lyfta av hela insprutnings joxet i helgen och då passar man ju på att glutta ner i insugskanalerna.
De är tämligen rejäla och går spikrakt ner till ventilerna. Lite råa och nån längsgående gjutkant men i det stora hela såg det bra ut.
Jag tror min 7 åriga dotter skulle kunna stoppa ned sin hand och pilla på ventilerna, så feta är kanalerna.

Jag har hittat ett ventil kit till prillorna som är tämligen rejäla, jag nämner även orginal måtten så ni hajar vicken size det är på dessa.

Års mod-----Insug dia/mm------Avgas dia/mm
-00__________36_____________31
01-__________38_____________31
Trim__________44 ____________34

Dessa "tallrikar" borde ju bättra på andningen rejält.

Skarven mellan insprutet/insugsgummin/topp var ej perfekt. Lite försiktigt karvande i insugsgummina (med dremeln) borde snygga till saker och ting.......
 
Last edited:

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
mmm, men ja fick inte syn på d förens nyligen..... :fakta Sen varit för dyrt för mej. O senaste veckan sjuk o ej tillgång på dator. :eek:

Men pengar finns ju på banken.... men då va d försent.... :gråta

Jaja, får nog om typ sådär 10 år tag på nå system.....
 

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Ort
Sverige
Hoj
GSXR 1000
Har börjat bygga min racer hoj nu!

Fan vad kul det är!
Det ända problemet som jag har är el(hatar att koppla)
Vill ha bort tändnings låset, bara använda start knappen och dödar knappen(vikt:fakta)
Ska ta bort allt annat onödigt ochså, men ska försöka få hjälp med det.

Det var en kille som ville byta sin Suzuki Gsxr 1000 -01 blå, vit mot min Honda;)
Så det blir kanske ett till byte innan vintern:)
Någon här som gillar att få el stötar och har papper på att han kan det?
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Års mod Insug dia/mm Avgas dia/mm
-00 36 31
01- 38 31
Trim 44 34

Dessa "tallrikar" borde ju bättra på andningen rejält.

Skarven mellan insprutet/insugsgummin/topp var ej perfekt. Lite försiktigt karvande i insugsgummina borde snygga till saker och ting....... [/B][/QUOTE]

kan man kalla fett :tummenupp vad skulle ett sånt kit kosta då?? fast det är väl mest bara för effektjagande racenissar med sponsplånkor :rolleyes:
 

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Ort
Sverige
Hoj
GSXR 1000
Triggerhappy skrev:
En observation,

Vi fick lyfta av hela insprutnings joxet i helgen och då passar man ju på att glutta ner i insugskanalerna.
De är tämligen rejäla och går spikrakt ner till ventilerna. Lite råa och nån längsgående gjutkant men i det stora hela såg det bra ut.
Jag tror min 7 åriga dotter skulle kunna stoppa ned sin hand och pilla på ventilerna, så feta är kanalerna.

Jag har hittat ett ventil kit till prillorna som är tämligen rejäla, jag nämner även orginal måtten så ni hajar vicken size det är på dessa.

Års mod-----Insug dia/mm------Avgas dia/mm
-00__________36_____________31
01-__________38_____________31
Trim__________44 ____________34

Dessa "tallrikar" borde ju bättra på andningen rejält.

Skarven mellan insprutet/insugsgummin/topp var ej perfekt. Lite försiktigt karvande i insugsgummina borde snygga till saker och ting.......

Ingen dum ide att byta, skiljer ju ganska mycket.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Re: Har börjat bygga min racer hoj nu!

Honda Fan skrev:
Fan vad kul det är!
Det ända problemet som jag har är el(hatar att koppla)
Vill ha bort tändnings låset, bara använda start knappen och dödar knappen(vikt:fakta)
Ska ta bort allt annat onödigt ochså, men ska försöka få hjälp med det.

Det var en kille som ville byta sin Suzuki Gsxr 1000 -01 blå, vit mot min Honda;)
Så det blir kanske ett till byte innan vintern:)
Någon här som gillar att få el stötar och har papper på att han kan det?

kul att du hittat en hobby att syssla med istället för att ränna runt i norrskogarna och tjuvjaga och bränna hemma :D


ska du tävla nått nästa år eller??varför denna banhysteri??
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
[/QUOTE]
kan man kalla fett :tummenupp vad skulle ett sånt kit kosta då?? fast det är väl mest bara för effektjagande racenissar med sponsplånkor :rolleyes: [/B][/QUOTE]

Typ 545Euro Sen får man ju be nån kunnig att svarva om ventilsätena och har man ändå av grejorna så snyggar man till portarna. Det är nog runt 10´000:- innan man är klar. Rejält avgassystem bör nog stå på listan för att inte dämpa flåset.


Aprilia/honda/kawa/gixxer FAN: har du nått seriöst elschema på kawans system ???
 

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Ort
Sverige
Hoj
GSXR 1000
Re: Re: Har börjat bygga min racer hoj nu!

twinner666 skrev:
kul att du hittat en hobby att syssla med istället för att ränna runt i norrskogarna och tjuvjaga och bränna hemma :D


ska du tävla nått nästa år eller??varför denna banhysteri??

Jagar bara på krogen:)
Varit några gånger på bana i sommar, har gått jätte bra!
Tycker att det är så himla tråkigt att köra på vägar nu, blir så jä...rastlös, slutar med att det är wheele hela tiden. Dessutom är vi rätt så många som har samma intresse för ban åkning, När våran klubb bokar bana så kommer det, jätte många andra och kör och när dom bokar så frågar dom om vi vill komma. Tycker det är jätte kul + man har ju så roligt.
Fick ett bra pris på kawan, tänkte att jag skulle ha något mc relaterat att göra under vintern så går det lite fortare tills man får köra.

Var inte du ochså sugen på att bara köra på bana?
 

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Ort
Sverige
Hoj
GSXR 1000

kan man kalla fett :tummenupp vad skulle ett sånt kit kosta då?? fast det är väl mest bara för effektjagande racenissar med sponsplånkor :rolleyes:
[/QUOTE]

Typ 545Euro Sen får man ju be nån kunnig att svarva om ventilsätena och har man ändå av grejorna så snyggar man till portarna. Det är nog runt 10´000:- innan man är klar. Rejält avgassystem bör nog stå på listan för att inte dämpa flåset.


Aprilia/honda/kawa/gixxer FAN: har du nått seriöst elschema på kawans system ??? [/B][/QUOTE]
Nopp! har du:)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top