MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Köpt Tuono
Idag blev det ett impulsköp, en Aprilia Tuono -03 i grymt fint skick. Det sitter powercommander och yoshimura slip-on på den men jag tycker att den har alldeles för lite bottenvrid. Motorn är i stort sett död under 5-6000rpm och sedan sticker den som f-n. Drar man ur den på växlarna så tvekar den på varje växel innan effekten kommer.
Har inte haft någon Tuono så jag vet inte hur den ska gå, men det känns som att en 1000cc twin borde ha bra med vrid långt ner i registret. Hade en Falco för många år sedan och har inget minne av att den betedde sig så är.
Vad tror ni, är det en nedladdad mapp i powercommandern som ställer till det eller är det något annat knas? Känns som att den kanske får för snålt med soppa.. Lär man ha ett öppet luftfilter för att den ska gå ordentligt med slip-on och powercommander?
Tips och råd mottages tacksamt
Idag blev det ett impulsköp, en Aprilia Tuono -03 i grymt fint skick. Det sitter powercommander och yoshimura slip-on på den men jag tycker att den har alldeles för lite bottenvrid. Motorn är i stort sett död under 5-6000rpm och sedan sticker den som f-n. Drar man ur den på växlarna så tvekar den på varje växel innan effekten kommer.
Har inte haft någon Tuono så jag vet inte hur den ska gå, men det känns som att en 1000cc twin borde ha bra med vrid långt ner i registret. Hade en Falco för många år sedan och har inget minne av att den betedde sig så är.
Vad tror ni, är det en nedladdad mapp i powercommandern som ställer till det eller är det något annat knas? Känns som att den kanske får för snålt med soppa.. Lär man ha ett öppet luftfilter för att den ska gå ordentligt med slip-on och powercommander?
Tips och råd mottages tacksamt