Aprilia-tråden.

mrnenad

Ny medlem
Gick med
1 May 2005
Hoj
RSV Mille -00 under construction
Min mille kommer finnas på skroten inom kort passa på o plocka delar finns helsystem akra titan, chippad box, ny koppling mm

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Enligt min mailhistorik är detta vad jag stoppade i senast i mina Öhlinsgafflar: "Suzuki GSXR 1000 -03, art-nr 51153-40F00"

Vilken gixxer P-box passade på MILLE R 02 är på gotlandring o den fuktar lite :(
Med vänlig hälsning, Martin

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Min Tuono-07 somär ombyggd för bankörning så lyser det Service med stora bokstäver på instrumentet.Hittar inte hur man kan få bort det.Någon som vet?
Vad är det som skiljer Tuono och RSV i motorn? 138 mmot 143 häsar..men med mer vrid..

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Fick bort Service texten via att gå in i instrumentet enl Fettsnoks tidigare hjälp!
Tack för det!

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Fick bort Service texten via att gå in i instrumentet enl Fettsnoks tidigare hjälp!
Tack för det!

Så lite så!

Inget mer än det Fredde nämnt skiljer.
Tuono fick de större 33mm avgasventilerna 2007.

Bromsade frugans tuono -07, högst effekt med slipon och standard ecu på alla rsv/tuono i den bänken. Bra årgång :tummenupp

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Hur mycket gav den? Min ska ge 122 på bakhjulet...Antar att det är kortare trattar på RSV?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Det är rätt svårt att jämföra mellan olika bänkar. Den gav 129hk/97Nm. Standard RSV brukar ligga på 124-128 i den bänken.

Helt rätt, kortare trattar samt ett lite annat intag framför ramen.

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
... samt ett lite annat intag framför ramen.
Är det någon som har en bild på hur Tuono gen2 eller RSV gen2 ser ut utan framlampa?
Skulle vilja se dels hur mycket annat "jonk" som finns där bakom (på gen1 är det ju en km med kabel bl.a) och hur luftintaget ser ut.

Satsar ev på en Tuono gen2 om inte min återkommer. Blir en lättare ombyggnad än vad min var. I stort sett bara byte av framlampa, plus lite småfix. Men den är ju mer färdig från början liksom, med rätt sittställning och rätt motor bl.a. Priserna i Tyskland är överkommliga, gentemot Sverige.

FreddeH

La Famiglia aprilia Svezia
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Tuono 1127 R och en Mille
Är det någon som har en bild på hur Tuono gen2 eller RSV gen2 ser ut utan framlampa?
Skulle vilja se dels hur mycket annat "jonk" som finns där bakom (på gen1 är det ju en km med kabel bl.a) och hur luftintaget ser ut.

Satsar ev på en Tuono gen2 om inte min återkommer. Blir en lättare ombyggnad än vad min var. I stort sett bara byte av framlampa, plus lite småfix. Men den är ju mer färdig från början liksom, med rätt sittställning och rätt motor bl.a. Priserna i Tyskland är överkommliga, gentemot Sverige.

Tänk på att du måste behålla original instrument, det innehåller en hel del andra styrningar.
Snok har nog koll på exakt vad.

SGS2 med Tapatalk 2

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj

Annars har jag en, med lite godis...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...