Haha..får nog hålla mig till japanska hojar..Borde skaffa en verkstadshandbok på Aprilian..
Nu känner jag mig extra dum..Jag tömde oljetanken och oljefiltret.Ska man tömma någon mer stans? Hittar inget i den boken jag fick med eller ser nått logiskt på hojen..
Jag kan tipsa om japanska hojar som beter sig precis likadant annars, om du vill ha en utmaning.Haha..får nog hålla mig till japanska hojar..Borde skaffa en verkstadshandbok på Aprilian..
Vad ska man köra för drevning på millen?
Ska köpa nytt drivpaket i veckan.
Läst lite om antingen 16-44 eller 16-45
Någon som kan rekomendera något?
Har kört min hoj med 16-42, dvs ett kugg ner i fram. Men jag tycker fortfarande den är onödigt högt drevad så jag har precis köpt ett 45 drev bak, så nu blir det 16-45 i sommar och det tror jag blir perfekt för min körning.
Jag har köpt en rsv 1000 -04 och den var trög att få igång så jag bytte batteri men det hjälpte inte. Ofta krävdes 2 eller 3 försök på startknappen för att startmotorn skulle gå runt och den skulle hoppa igång. Den stog 2 dagar sen ville den inte starta. Efter några försök klickar det bara i rälät i bakkåpan på höger sida och inte ett liv i startmotorn. På med batteriladdare men det hjälpte inte. En halvtimmes googling visade att en brun kontakt i närheten av regulatorn kunde smälta ihop men det gäller kanske bara 03 och tidigare eller kan det vara samma fel på min? Stod även att man bör byta regulatorn mot en nyare modell. Tänkte göra det sen men med fulladdat batteri är det ju inte det som är fel. Tips?
Vad använder du för batteri? Även om det är nytt och fulladdat så hjälper inte det om det är för klent, Apan kräver mer kräm än de flesta hojar för att gå runt.
Kolla nämnda kontakt till att börja med. Sen kollar du startreläet, även det är en svag punkt och byts med fördel ut mot ett kraftigare från Yamaha (finns ev passande även på Biltema). Sen kan du koppla batteriet direkt till startmotorn, så får du ju bekräftat om det är någonstans däremellan du har problem (oftast är det någonstans på vägen, typ ovan beskrivna).
Är det minsta krypström eller dålig jord någonstans så brukar de bli stört omöjliga att få igång om de stått ett tag eller om man får göra flera försök. Speciellt Biltemabatterier brukar vara kända för att inte alls klara Aporna någon längre stund.
Lär bytas på min Tuono -03 också, ska reläet vara från någon särskild årsmodell av R1 för att fungera på Aprilian?
Lär bytas på min Tuono -03 också, ska reläet vara från någon särskild årsmodell av R1 för att fungera på Aprilian?
900:- på Lingvalls, Ska kolla EBay...
Var det svårt att löda? Man är ju ingen elektriker direkt.
Kolla nämnda kontakt till att börja med. Sen kollar du startreläet, även det är en svag punkt och byts med fördel ut mot ett kraftigare från Yamaha (finns ev passande även på Biltema).
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |