EFI är bränsleinsprutningssystemet.
Har du powercommander installerad?
Detta är min första hoj så jag är grön på det mesta.
Vad är powercommander? Hur vet jag att det är installerat eller inte?
EFI är bränsleinsprutningssystemet.
Har du powercommander installerad?
Detta är min första hoj så jag är grön på det mesta.
Vad är powercommander? Hur vet jag att det är installerat eller inte?
En powercommander är en liten datorbox där motorns styrvärden ändras för att optimeras och stämmas av mot sin egen karakteristik. Ofta ställs den in med hjälp av bromsbänk.
Sitter vanligtvis, men inte nödvändigtvis, under kutsen.
View attachment 423808
Jag har varit under kutsen en gång. Har inget minne av att jag såg en sådan men kan inte ge 100% svar där.
Kan kolla efter jobbet vid ca 16:00 tiden.
Vad har det för betydelse om jag har en sådan eller inte?
Powercommandern styr bränsleinsprutningen och det är den som EFI indikerar fel på.
Powercommandern styr bränsleinsprutningen och det är den som EFI indikerar fel på.
Okej. Vanligtvis sitter den under kutsen. om jag inte hittar den under kutsen vart ska jag leta då?
Och om jag inte har en sådan installerad? Eller har alla en sådan?
En powercommander är en liten datorbox där motorns styrvärden ändras för att optimeras och stämmas av mot sin egen karakteristik. Ofta ställs den in med hjälp av bromsbänk.
Sitter vanligtvis, men inte nödvändigtvis, under kutsen.
View attachment 423808
Under kuts eller sadel är nog där den brukar sitta om det finns någon. Powercommander är eftermonterad extrautrustning för att justera insprutningen, långt ifrån alla har en sådan.
Gå in här och sök på efi så får du lite varierande felorsaker. Ett hett tips verkar vara en givare som sitter i högra luftintaget. Antingen glapp eller att den blivit fuktig, är den fuktig slutar det när givaren torkar. Hoppas det löser sig.
/R
DIAG 1 är ingen egentlig felkod utan talar bara om inställningen på din TPS. Ideal 0 men 1 ger inte dessa problem. Jag tror en av tre saker: stödkontakten, tippsensorn eller larm/immobilizer. Det första mest troligt eftersom det är ett vanligt fel...
Länge sedan men om det inte är löst, kolla att vacuum-uttagen i insprutningen är pluggade. Steg två är väl att kolla att allt däromkring är tätt och att ventilerna inte behöver justeras.Har ett problem med brorsans hoj som stör mig lite. Tomgången är rätt ojämn och vandrar i varvtal. Är det någon som har tips på hur jag kan få ordning på det?
Hojen är utrustad med väldigt öppna slipon men map2 ska enligt verkstad vara aktiverad. Tror den alltid varit så och det har väl stört mig mer än brorsan och går det att få ordning på så är det ju bara dumt att låta det vara.
Någon vänlig själ som har en Mille med ett RSV titanium slipon som vill hjälpa mig?
Hade behövt numret som är stämplat innuti avgasklämman/upphängningen av ljuddämparen.
Måste hitta en ersättningsklämma då jag tappat original......har testat lite olika men dom passar inget vidare.
Tack på förhand!
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |