Aprilia-tråden.

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Första riktiga turen på 15 mil idag, fyfan va skönt! Har inte kört den på ett år så abstinensen var stor..

Perfekt väder och hojen gick som en klocka :)

Tuono 4.jpg
Tuono 5.jpg
Tuono 6.jpg
Tuono 7.jpg
Tuono 8.jpg
Tuono 9.jpg
Tuono 10.jpg
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Dött i tråden så jag slänger upp några bilder från kvällens tur. Den mindre kåpan, drevningen och det högre styret har verkligen förändrat hojen, grymt nöjd :tummenupp

20150817_194946_HDR.jpg 20150817_195439_HDR.jpg 20150817_195551.jpg
 

olzi

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Ort
Luleå
Hoj
Aprilia SL1000 Falco, KTM 640 SM, Gixxer banhoj
Dött i tråden så jag slänger upp några bilder från kvällens tur. Den mindre kåpan, drevningen och det högre styret har verkligen förändrat hojen, grymt nöjd :tummenupp

Snyggt och stilrent! :tummenupp
Är det en KTM kåpa fram?
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Tackar, stämmer bra med KTM. Närmare bestämt 690 Duke.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Någon som har ett moddat grenrör att sälja som passar min Tuono -03? Ser ut som det nedre på denna bild, det övre är omoddat.

attachment.php.jpg
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Håller tummarna för att det är moddat :tummenupp
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Äsch, inte moddat och dessutom med annan delning på rören än original... Hör hemma i ett titanhelsystem men jag hade för mig att delningen var samma.
uploadfromtaptalk1439915357151.jpg
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Typiskt, men tack för att du kollade iaf
 

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Ort
Skogen
Hoj
Sålda fifan
Har jag blivit helt oduglig på google eller är det väldigt tunt med info om RSV1000R på nätet?
Ingen tråd på sh och inga howtos eller andrar forum om ventiljustering och annan service.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Har jag blivit helt oduglig på google eller är det väldigt tunt med info om RSV1000R på nätet?
Ingen tråd på sh och inga howtos eller andrar forum om ventiljustering och annan service.
http://www.apriliaforum.com/forums/...SV1000-Mille-Mille-R-and-Mille-SP-(1998-2003)
http://lafamigliaaprilia.se/smf/index.php
http://rsvr.net/
http://www.apriliagarage.it/forum/

Är det nåt fel på den här tråden förresten? Vill du ha info om hur motorn sköts är det ju "samma" motor i även Tuono, Falco, Futura och Caponord... Från -98 till -08.
 
Last edited:

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Ort
Skogen
Hoj
Sålda fifan
Är det nåt fel på den här tråden förresten? Vill du ha info om hur motorn sköts är det ju "samma" motor i även Tuono, Falco, Futura och Caponord... Från -98 till -08.

Tack Jåke, guld! Vet inte hur jag misslyckades att hitta de bra sidorna.
Denna tråden är ju oändligt stor och mer generell?
 

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Ort
Skogen
Hoj
Sålda fifan
Jo, sant. Inte lätt om ens möjligt hitta nåt i den egentligen... :va

Hittade inget om ventiljustering på länkarna. Är motorn hyfsat lättservad eller hur funkar det?
Läser på, suktar och spanar lite efter rsv1000r factory av de sista årsmodellerna. Men om servicen generellt är något man lämnar bort så känns hojen inte lika prisvärd längre. Speciellt eftersom jag inte hittar någon mek i närheten.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Hittade inget om ventiljustering på länkarna. Är motorn hyfsat lättservad eller hur funkar det?
Läser på, suktar och spanar lite efter rsv1000r factory av de sista årsmodellerna. Men om servicen generellt är något man lämnar bort så känns hojen inte lika prisvärd längre. Speciellt eftersom jag inte hittar någon mek i närheten.
Motorn är väldigt stabil och relativt lättmekad. Det är en hel del steg att göra vid ventiljustering men tämligen rättfram procedur. Vanlig service (olje- och filterbyte samt kolla att allt sitter fast) görs för gatbruk vid 1000 mil om jag minns rätt, ventilkontroll vid varannan men generellt behöver man inte justera nåt förrän bortåt 5-6000 mil.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001

Kajan!

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2015
Ort
Täby
Hoj
Honda CBR600RR, tidigare Aprilia SL1000 Falco
Jag behöver er hjälp!

Jag har en Aprilia SL 1000 Falco årsmodell 2001

Jag var på Rörken i dag knixkurs och körde som vanligt. Inga problem.
Men efter 2/3 av vägen hem så fick jag felmeddelandet " E F I" på min display och jag kände på hojen att den inte var helt okej. När jag hade jämn gas så var inte motorn jämn.. den kunde inte hålla jämna varvtal utan det blev som ett hack lite då och då som om motorn inte orkade hålla jämt tempo. ...
Så jag stannade på en parkering och kollade i manualen vad "E F I" betydde... fick inte ut så mycket av det då jag måste felsöka vad den indikerar.


Talade med några stycken och de sa att jag skulle ta det lugnt hem. Velade lite fram och tillbaka men bestämde mig för att åka hem försiktigt. Kom bara 2 meter och sedan hörde jag ett klick som jag inte kände igen, som klickade till några gånger. Så jag körde endast 30 meter och parkerade på en ny ficka....

Hojen kom hem i skåpbil samma kväll för jag vågade inte köra hem den.

Men nu behöver jag hjälp att ta reda på felet. Jag talade med ProBike och de tar 1200/h för att bara felsöka vad det kan vara och jag tyckte att det var väldigt dyrt :O
Kan jag ta reda på det själv?
Hur gör jag?
Vad behöver jag?
Eller finns det någon verkstad som kan kolla på detta till ett rimligare pris?

Alla tips och råd uppskattar jag till fullo! Jag vill inget mer än att kunna köra senast nu på söndag!
 
Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Jag behöver er hjälp!

Jag var på Rörken i dag knixkurs och körde som vanligt. Inga problem.
Men efter 2/3 av vägen hem så fick jag felmeddelandet " E F I" på min display och jag kände på hojen att den inte var helt okej. När jag hade jämn gas så var inte motorn jämn.. den kunde inte hålla jämna varvtal utan det blev som ett hack lite då och då som om motorn inte orkade hålla jämt tempo. ...
Så jag stannade på en parkering och kollade i manualen vad "E F I" betydde... fick inte ut så mycket av det då jag måste felsöka vad den indikerar.


Talade med några stycken och de sa att jag skulle ta det lugnt hem. Velade lite fram och tillbaka men bestämde mig för att åka hem försiktigt. Kom bara 2 meter och sedan hörde jag ett klick som jag inte kände igen, som klickade till några gånger. Så jag körde endast 30 meter och parkerade på en ny ficka....

Hojen kom hem i skåpbil samma kväll för jag vågade inte köra hem den.

Men nu behöver jag hjälp att ta reda på felet. Jag talade med ProBike och de tar 1200/h för att bara felsöka vad det kan vara och jag tyckte att det var väldigt dyrt :O
Kan jag ta reda på det själv?
Hur gör jag?
Vad behöver jag?
Eller finns det någon verkstad som kan kolla på detta till ett rimligare pris?

Alla tips och råd uppskattar jag till fullo! Jag vill inget mer än att kunna köra senast nu på söndag!

EFI är bränsleinsprutningssystemet.

Har du powercommander installerad?
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top