Aprilia-tråden.

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Buster skrev:
Var också ute och gasade igår. Otroligt mycket hojar ute. Som om det var sista dödsrycket. Brände Tungelsta mot Rosenhill, jag har nog aldrig sett så mycket hojar där sammtidigt förrut. Tog en kaffe och gasade vidare mot Skanssundet och färjan över till Mörkö.

Var väl nån mil från Järna när jag hörde att det smällde till och varvräknarnålen gick i botten..... Kedjejäveln hade gått av......

Körde med najat kedjelås. Hade sett att najningen ramlat bort vid senaste kedjesmörjningen nån dag tidigare. Hade tänkt sätta dit ny najning men trodde inte att det var så bråttom.

Kör inte med kedjeclips utan najning!!!

Blev sur så jag ställde av idag. Men det hindrar inte att man ställer på nästa vecka igen.

Jag körde också den vägen! Synd att vi inte sågs då. Tråkigt med kedjan. Är den kasserad nu eller går den att använda?
Föreslår att du nitar ihop kedjan istället. Brukar gå att låna ett kedjenitverktyg från vissa verkstäder mot en deposition.
 

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
mikcar skrev:
Jag körde också den vägen! Synd att vi inte sågs då. Tråkigt med kedjan. Är den kasserad nu eller går den att använda?
Föreslår att du nitar ihop kedjan istället. Brukar gå att låna ett kedjenitverktyg från vissa verkstäder mot en deposition.

Kedjan verkar gå att använda. Vet du var man kan få tag på en extra länk ifall jag ska nita den.
Har frågat runt lite förrut men de verkar inte finnas lösa länkar för nitning. I allafall inte på de vanliga hojaffärerna. Så det blev kedjelås då.
Regina 525 x-ring är det. Se bild...
 

Bifogat

  • kedja.jpg
    kedja.jpg
    43.9 KB · Visningar: 191

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Vad tycks om detta??

Får nog klä frugan i ett par av dessa tro ja.....
 

Bifogat

  • wht-thong-red-apriliaracing.jpg
    wht-thong-red-apriliaracing.jpg
    75.3 KB · Visningar: 189

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Triggerhappy skrev:
Klockren :D :D :D

Men om jag köper såna till pantern kommer jag då få ett par kallingar som det står whirpool på :confused:

Kanske Semper eller Libro..... För d känns tryggt!!! Hahaha! :skrämd
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Kätting

Hej !
du hade viss lite tur i oturen,,,,
men ett tips e att skarva INTE kedjan med någon x-tra länk,,
dreva om den i stället,, använd den drevningen o kedja för speciella ändamål,,,exempelvis för "touring",,
du kommer få en soppaförbrukning du inte trodde var möjlig,,(under 0,5) jag vet.

kör hårt // jocke

Buster skrev:
Kedjan verkar gå att använda. Vet du var man kan få tag på en extra länk ifall jag ska nita den.
Har frågat runt lite förrut men de verkar inte finnas lösa länkar för nitning. I allafall inte på de vanliga hojaffärerna. Så det blev kedjelås då.
Regina 525 x-ring är det. Se bild...
 

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
Re: Kätting

jocke i köping skrev:
Hej !
du hade viss lite tur i oturen,,,,
men ett tips e att skarva INTE kedjan med någon x-tra länk,,
dreva om den i stället,, använd den drevningen o kedja för speciella ändamål,,,exempelvis för "touring",,
du kommer få en soppaförbrukning du inte trodde var möjlig,,(under 0,5) jag vet.

kör hårt // jocke

Jag som drevat ner redan för att få bättre anpassad utväxling. Kör mest och helst på bana. Har funderat på att ha den som enbart racehoj nästa säsong också. Så det blir nog ingen touring-drevning för mig. Tackar för tipset ändå.
 

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
Triggerhappy skrev:
Vadå, har du nån rejsdrevning eller....är det trixet för 1,14 tider på Åsen.....??? :p :D
Rejs å rejs, det är två kugg upp bak och ett ner fram. Trixet på gåsen är att välja rätt spår och ge fan i att bromsa så tidigt. Nästa år blir det ännu senare bromsningar...och ännu rättare spår. 1.12 borde man väl komma ner till med en standard milleR.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Bromsa ???

Trixet e väl att bromsa så sent så att man e först in i böjjen,,
när du håller 235km/t kan du bromsa på ca:100M men den e läskigt när bakändan börjar vandra men det går bra det,,,
testa det på sviestad så ska du se att det killar lite både här å där :eek:)

1:12-1:13 är väl vanliga debutant tider :p

ha det gott.


Buster skrev:
Rejs å rejs, det är två kugg upp bak och ett ner fram. Trixet på gåsen är att välja rätt spår och ge fan i att bromsa så tidigt. Nästa år blir det ännu senare bromsningar...och ännu rättare spår. 1.12 borde man väl komma ner till med en standard milleR.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
vill ha!!

vad kostar denna tro?? :p
 

Bifogat

  • foto_mod_pg_137_1059397550.jpg
    foto_mod_pg_137_1059397550.jpg
    117.6 KB · Visningar: 109

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Re: vill ha!!

twinner666 skrev:
vad kostar denna tro?? :p

Mmmm, den e najs!! Men troligen way to dyr!! Skulle ja få gissa så en sisådär runt 200 papp..... :brynad
 

Tokas

Hoj hänger i garagetak, dags att skruva?
Gick med
24 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Aprilia RSV mille -02
Hmm.. Tuono Racing. Klart fräck. I Italien finns en RR-tävlingsklass för nakna hojar (där bl.a. Monster m.fl ingår) Tuono Racing brukar ta ALLA platser på podiumet...
:rock
 

Tokas

Hoj hänger i garagetak, dags att skruva?
Gick med
24 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Aprilia RSV mille -02
Om sådär 1½ år är det dags för mig att byta min älskade Falco mot till något ännu roligare, speciellt för bandagar.

Jag är duktigt såld på den nya RSV-R Factory, speciellt i rött & silver (mattsvart är också OK). :rock
Men självklart så kommer den bli utsatt för några smärre modifieringar efter personlig stil och smak. Se photoshopad bild för resultatet!

TÄVLING: Finn fem fel! (som här alltså är rättade!) :fakta
 

Bifogat

  • aprilia_rsv-r_factory_red_right_mod2.jpg
    aprilia_rsv-r_factory_red_right_mod2.jpg
    65.9 KB · Visningar: 97

Tokas

Hoj hänger i garagetak, dags att skruva?
Gick med
24 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Aprilia RSV mille -02
Twinner! Du är FÖR snabb. Jag kom på en mod till så jag drog tillbaka tävlingen för att lansera den igen enligt ovan... :p

Men du har rätt! Två blinkers=två rätt. Tre återstår... :fakta
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top