Aprilia-tråden.

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Nu är det klart !!
Spotta å svär bäst ni vill, jag slår INTE det första slaget och gillar er alla men jag har stoppat in den i ett annat hål nu :D

Det blev Haninge.
R1-00 mkt fin förutom lite repor på V-sida. 1800Mil. Jag har vart utan hoj i en hel vecka och inget nikotinplåster i världen har kunnat lugna mig....

Bra eller dåligt skiter jag i , nu är det gjort !

Bifogat

• Min R1.jpg
    Min R1.jpg
    38.4 KB · Visningar: 67

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
twinner666 skrev:
:7peta

fick du ett bra pris då??

61´000:-denna var dock mkt finare än den andre r1 ni stoppade mig på.
Hur som, visst ingen drömaffär men betänk att den kostade mig mindre än vad jag fick för Falco´n ...iofs ej lika välutrustad,karismatisk eller så...

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Triggerhappy skrev:
61´000:-denna var dock mkt finare än den andre r1 ni stoppade mig på.
Hur som, visst ingen drömaffär men betänk att den kostade mig mindre än vad jag fick för Falco´n ...iofs ej lika välutrustad,karismatisk eller så...

det var ju ett skitbra pris :banana du får ju VÄLDIGT mycket hoj för pengarna,så det är väl bara att gratta dig micke(jag hade ju en likadan :brinnerup

ut och putsa samt beställ slipon och tailguard :yoparty

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Triggerhappy skrev:
Nu är det klart !!
Spotta å svär bäst ni vill, jag slår INTE det första slaget och gillar er alla men jag har stoppat in den i ett annat hål nu :D

Det blev Haninge.
R1-00 mkt fin förutom lite repor på V-sida. 1800Mil. Jag har vart utan hoj i en hel vecka och inget nikotinplåster i världen har kunnat lugna mig....

Jag beklagar.. :D:D:D:D

hehe, skoja bara jue, grattis då... eller nåt. bärs å motoGP e fortfarande på va? ;)

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Triggerhappy skrev:
Nu är det klart !!

Det blev Haninge.

Grattis! :)
Eller något :va

I alla fall. Ett tipps jag hört från en kompis som kör(de) R1a.
Den kan bli VÄLDIGT instabil när man motorbromsar den från hög hastighet.
Typisk situation är: man kör hårt och släpper av inför en kurva, då kan den vobbla till ibland. (orma sig)
Vet inte om det är fel på hans hoj, han har sålt skiten ialla fall och tittar på en annan, oxå R1a... :tungan så den kan ju inte ha varit så kass... :lol

Tänkte jag bara skulle dela med mig om det lilla jag vet om SquidMoppen ( :hihi )

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
PutteLiten skrev:
Grattis! :)
Eller något :va

I alla fall. Ett tipps jag hört från en kompis som kör(de) R1a.
Den kan bli VÄLDIGT instabil när man motorbromsar den från hög hastighet.
Typisk situation är: man kör hårt och släpper av inför en kurva, då kan den vobbla till ibland. (orma sig)
Vet inte om det är fel på hans hoj, han har sålt skiten ialla fall och tittar på en annan, oxå R1a... :tungan så den kan ju inte ha varit så kass... :lol

Tänkte jag bara skulle dela med mig om det lilla jag vet om SquidMoppen ( :hihi )

Min gamle RD350YPVS wobblade också gärna = Bruna kallingar... nåja, jag lär kolla att styrlager och svinglager är åtdragna ordenterligt. Polarn hade en R1-00 för två säsonger sen, styrlager bulten gick att dra åt nästan ett varv på 100mil servicen. De drar tydligen gärna upp sig :kocko på R1´or...

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Jag var förbi AVA MC idag , där stod en Mille R Factory som jag torrbröt (uppe på ett podium). De ÄR såååå fin.......och dyr :gråta . Såg bättre och mindre ut i verkligheten.

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Triggerhappy skrev:
Jag var förbi AVA MC idag , där stod en Mille R Factory som jag torrbröt (uppe på ett podium). De ÄR såååå fin.......och dyr :gråta . Såg bättre och mindre ut i verkligheten.

Grattis eller vad man nu ska säga Triggerhappy :confused: Hoppas att du blir nöjd med den! Men ljuuuudet!!! Hur ska du kunna leva utan det? Du får spela in ljudet av din gamla Falco (numera min :D ) och köra runt med CD på dig!
Från det ena till det andra...finns det nån glykol i kylaren på Falcon? Har fortfarande inte fått arslet ur vagnen och kört över den till varmgaraget!
Har varit och köpt en till hoj idag till son nr. 2, en Honda CRM 125!! Han fyller 16 i jan.
Så nu har vi 4 hojar och 3 moppar och 2 bilar!! Skulle behöva större garage! Och större plånbok till försäkringarna!

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
bikerwoman skrev:
Grattis eller vad man nu ska säga Triggerhappy :confused: Hoppas att du blir nöjd med den! Men ljuuuudet!!! Hur ska du kunna leva utan det? Du får spela in ljudet av din gamla Falco (numera min :D ) och köra runt med CD på dig!
Från det ena till det andra...finns det nån glykol i kylaren på Falcon? Har fortfarande inte fått arslet ur vagnen och kört över den till varmgaraget!
Har varit och köpt en till hoj idag till son nr. 2, en Honda CRM 125!! Han fyller 16 i jan.
Så nu har vi 4 hojar och 3 moppar och 2 bilar!! Skulle behöva större garage! Och större plånbok till försäkringarna!

Ja det finns glykol i kylarn !
Om du vill kolla fryspunkten åker du till närmsta mack och lånar en refraktometer eller "fryspunktsmätare". De på macken visar hur man gör.

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Slipon ?????

Huva va tyst det va här :va

Är det månne likvaka när folk konverterar ifrån Twin till Radfyra :D

Om nån nu skulle dyka upp så kanske ni har svar på en fråga, vilket slipon ska man satsa på? å hur är det med chipning om man byter system :confused:
Faen, jag tycker att det är en Djungel, Men jag är 100% säker på att nån här vet, eller hur :tummenupp

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Äh jag har ju rad 4 nu så mig lyssnar ingen på !! :D :arsele

Du skall ha slip-on med FETT utblås. Akra race eller liknande, helst 2-2 helsystem. Twin vill ha så raka rör som möjligt !
Kolla hos www.rsvr.net Det dubbla Gianelli slip-on´et verkar rätt ! kan bli lite trångt vid höger häl. Arrow burken verkar heller inte fel !

Det finns en del mellanregister (Uppåt 10HK inom en del av registret!!!!) att hitta om du slänger ut den underdimensionerade luftburken och sätter på ett Airkit, T.ex det beryktade Renegade Airkitet. :Bugar

Betr Chip så hänger det mer på villket rör du har. De med Akra rör verkar gilla Termingoni chipet eller Arrow. Kör du dubbel utblås kan du testa Renegade +2 chipet som förmodligen är bland de fetare.
Buster har bra kanaler för bra Eprom av bra kvalitet- PM´a honom så får han förklara :rolleyes:

/Den förtappade :brinnerup

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha