Aprilia-tråden.

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Triggerhappy skrev:
Äh jag har ju rad 4 nu så mig lyssnar ingen på !! :D :arsele

Du skall ha slip-on med FETT utblås. Akra race eller liknande, helst 2-2 helsystem. Twin vill ha så raka rör som möjligt !
Kolla hos www.rsvr.net Det dubbla Gianelli slip-on´et verkar rätt ! kan bli lite trångt vid höger häl. Arrow burken verkar heller inte fel !

Det finns en del mellanregister (Uppåt 10HK inom en del av registret!!!!) att hitta om du slänger ut den underdimensionerade luftburken och sätter på ett Airkit, T.ex det beryktade Renegade Airkitet. :Bugar

Betr Chip så hänger det mer på villket rör du har. De med Akra rör verkar gilla Termingoni chipet eller Arrow. Kör du dubbel utblås kan du testa Renegade +2 chipet som förmodligen är bland de fetare.
Buster har bra kanaler för bra Eprom av bra kvalitet- PM´a honom så får han förklara :rolleyes:

/Den förtappade :brinnerup

Kul att nån är vaken,
Jag såg att RSV_R hade ett system som han ville kränga, ett med dubbla pipor på en å samma sida samt ett shark chip, fast jag vet inte vad det är för märke på blåset?
Å du ack förtappade själ, tackar för infon :tummenupp
Knowledge Rules!!!

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Tycker att Leovince med "DB-killer" verkar ganska bra. 255£ på RSVR. Perfekt om man ska åka bana där bullerkraven är höga och till besiktningen. Annars är ju G.P.R prisvärda... tror det ligger på 3.795:- för ovalt i titan i Sverige.
RSVR säljer också Aprilias Titan slip-on Evo för 335£ med chip. Jäkligt snyggt slip-on om du frågar mig... Om du har pengarna skulle jag satsa på ett Akrapovich :tummenupp

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
vingel

och jag kan berätta att jag vinglade med en r1:a förra året nere i skåne en hel dag och den var inte riktigt att lita på alls jämförelsevis med millen,,,

så av mig får r1:an 4 sura getingar av 5 möjliga.

PutteLiten skrev:
Grattis! :)
Eller något :va

I alla fall. Ett tipps jag hört från en kompis som kör(de) R1a.
Den kan bli VÄLDIGT instabil när man motorbromsar den från hög hastighet.
Typisk situation är: man kör hårt och släpper av inför en kurva, då kan den vobbla till ibland. (orma sig)
Vet inte om det är fel på hans hoj, han har sålt skiten ialla fall och tittar på en annan, oxå R1a... :tungan så den kan ju inte ha varit så kass... :lol

Tänkte jag bara skulle dela med mig om det lilla jag vet om SquidMoppen ( :hihi )

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Jag kan ju nämna att jag hade en Thundrace innan Falco´n och är det liknande stompa i R1áns maskin -20Kg + bättre chassie så lär den duga fint åt mig.

En annan mycket trevlig sak är att R1´an har jag inga betänkligheter om att halvförsäkra- resultat= 6´200/år hos Folksam (35år´s försäkring) TACK Mickar, det blir en stor stark till dig !!! Kan nämna att det var ca 3´000:- billigare än TH ?? som brukar vara billigast.

Gillar jag den inte så säljs den och allvarliga Mille planer sätts i verket.

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Triggerhappy skrev:
Jag kan ju nämna att jag hade en Thundrace innan Falco´n och är det liknande stompa i R1áns maskin -20Kg + bättre chassie så lär den duga fint åt mig.

En annan mycket trevlig sak är att R1´an har jag inga betänkligheter om att halvförsäkra- resultat= 6´200/år hos Folksam (35år´s försäkring) TACK Mickar, det blir en stor stark till dig !!! Kan nämna att det var ca 3´000:- billigare än TH ?? som brukar vara billigast.

Det låter ju bra det! En stor stark det är vad min kropp behöver...

Förstår inte vad ni menar att R1 är ostadig i fart och inbromsningar... Kanske annorlunda på 98-99:eek:r (det är rätt mycket uppdateringar på 00:an). Däremot vid utgångar ur kurvor och du drar på så är den känslig och där behövs det en styrdämpare men det är ju lite pulver i maskinen att hantera också. Är det också lite ojämnt underlag kan man få intressant styrkast och vobbel. Jag har t.o.m höjt gaffelbenen en aning och inga tendenser till instabilitet.
Jag har kört bana 13-14 ggr. i år med Yamahan och är mycket nöjd. Tycker att den styr undan vinden bättre än Prillan... ska inte svära i kyrkan men Yamahan är riktigt rolig att köra fast den tar i tidigt i nedläggen för den är så jäkla bred jämfört med Prillan. Har t.o.m. lyckats böja fotbromsen i en kurva otroligt nog.
Sitter och garvar när jag drar på fullt på 2:an och den går upp på bakhjulet i 100 km/h ungefär :D

Är jag tvungen att göra mig av med någon hoj så behåller jag Prillan självklart!

Putsa inte bort lacken i vinter nu bara T.H.!

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
Triggerhappy skrev:
En annan mycket trevlig sak är att R1´an har jag inga betänkligheter om att halvförsäkra- resultat= 6´200/år hos Folksam (35år´s försäkring)

Det låter som en helt okej försäkringspremie. Är det helår utan avställningsmöjligheter?

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Buster skrev:
Det låter som en helt okej försäkringspremie. Är det helår utan avställningsmöjligheter?
Japp, Kan nämna att Folksam även var billigast på helförsäkring ca 14´500:-.

Mikcar: Tack för ditt stöd, snart :fyllisar

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Triggerhappy skrev:

Visserligen så har jag passerat den gyllene 40 års gränsen så det kanske skiljer en del å så bor man ju inte inom 08 området, men jag fick ännu lägre premie på Länsförsäkringar på min mille å den är ju i samma klass som R1:an.
Jag kommer undan med knappt 4000:- för halvförsäkring/helår å en premie på 7900:- för helförsäkring/helår, men som sagt det är svårt att jämföra till 100% då det inte verkar finnas allt för mycket fasta linjer å gå på ifrån våra försäkringsbolag.

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
christer skrev:
Visserligen så har jag passerat den gyllene 40 års gränsen så det kanske skiljer en del å så bor man ju inte inom 08 området, men jag fick ännu lägre premie på Länsförsäkringar på min mille å den är ju i samma klass som R1:an.
Jag kommer undan med knappt 4000:- för halvförsäkring/helår å en premie på 7900:- för helförsäkring/helår, men som sagt det är svårt att jämföra till 100% då det inte verkar finnas allt för mycket fasta linjer å gå på ifrån våra försäkringsbolag.

Har ni specialkontakter inom försäkringsbranschen eller?! Min Falco står på min man som kört skadefritt i 20 år och haft mc-kort sen 1975.... Han är snart 45 år och det billigaste vi kom undan med är 14.000 /år ca. Men det är klart...Sollentuna räknas ju som storstad :confused:
Nu när vi har 4 hojar i garaget (varav 2st 125.or) ligger våra försäkringar på ca 2500:-/ månaden!! suck!!! Men vad gör man inte för att få köra hoj?

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
bikerwoman skrev:
Har ni specialkontakter inom försäkringsbranschen eller?! Min Falco står på min man som kört skadefritt i 20 år och haft mc-kort sen 1975.... Han är snart 45 år och det billigaste vi kom undan med är 14.000 /år ca. Men det är klart...Sollentuna räknas ju som storstad :confused:
Nu när vi har 4 hojar i garaget (varav 2st 125.or) ligger våra försäkringar på ca 2500:-/ månaden!! suck!!! Men vad gör man inte för att få köra hoj?

Jag tror att anledningen till att jag får en låg premie är att jag bor på "Landet",
(5 km öster om Sviestad) Det verkar som om man kan ha varit hur skötsam som helst å hur gammal som helst, bor man i ett "storstadsområde så blir det svindyrt. Så svar på din fråga, nepp inga specialkontakter, bara lyckliga omständigheter.
Men du.. 2500:- /månad, jisses, det kostar att ligga på topp!!

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Triggerhappy skrev:

Ingen orsak T.H., bara kul! Sticker ned till K-hamn tor-sön nu och har det lite :banana . Ser fram emot lite :fyllisar och hojsnack sen!

Du bor ju ute i Fieldsmountain och bör vara utanför dyrzonen... Jag kollade också upp Folksam 35++++++ och hamnade på 17.726:- för hel/hel.
Det blir ett jäkla trixande med försäkringar hit och dit... Alltså nu bellar jag 2.700:- i månaden på IF.... KVACK!!!! MEN... IF har ju fördelen att man kan ställa av och på hur ofta man vill + att försäkringen gäller på banåkning. Folksamförsäkringen tror jag inte gäller på bana... om man nu ska ha helförsäkring.

Hur går det med jakten på slip-on och styrdämpare förresten?

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
hjälp mig..

Tjena alla mille-fans! håller just nu på att leta efter mitt nästa köp, mille (?), o letar efter en ... hade en 99:a innan som jag vart riktigt nöjd med, o ljudet oxå för den delen? så lite frågor till er kunniga

* "fetaste" slipon:et eller helsystem? det ska se bra ut o låta riktigt gott, så dela gärna med er av era erfarenheter.

* årsmod. -99, eller -00 och framåt? (ingen -04:a, inte mille iaf, om de blir ny hoj sp blidde de ZX10:a då, tycker den är riktigt snygg speciellt i svart.) enda saken som jag märkte av på min var att kopplingen inte riktigt hängde med ibland, annars helskön att köra.

* Mille eller Mille R?

* eller om man ska följa strömmen o köpa en gixxer/retta/bläjd? ni som har haft/kör bägge delarna, berätta gärna om nackdelar o fördelar, mille vs r4

som sagt, dela gärna med er av era kunskaper/erfarenheter..

-D

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Tjena alla mille-fans! håller just nu på att leta efter mitt nästa köp, mille (?), o letar efter en ... hade en 99:a innan som jag vart riktigt nöjd med, o ljudet oxå för den delen? så lite frågor till er kunniga

* "fetaste" slipon:et eller helsystem? det ska se bra ut o låta riktigt gott, så dela gärna med er av era erfarenheter.

-->Aprilias titan slip-on eller Akra har jäkligt bra kvalitet och är snygga. Annars Arrow, Leovince eller om du vill ha ett prisvärt slip-on; G.P.R. Helsystem så skulle jag vilja ha 2-1-2 system jäkligt snyggt och ska ge lite mer effekt.

* årsmod. -99, eller -00 och framåt? (ingen -04:a, inte mille iaf, om de blir ny hoj sp blidde de ZX10:a då, tycker den är riktigt snygg speciellt i svart.) enda saken som jag märkte av på min var att kopplingen inte riktigt hängde med ibland, annars helskön att köra.

-->Den berömda kopplingen ja... Problemet är på 99-00. Byt till Barnetts kolfiberkoppling. Finns på www.rsvr.net

* Mille eller Mille R?

-->Mille R Öhlins överallt och lättare fälgar. Perfekt om du ska köra lite bana också annars inte helt nödvändigt tycker jag. Öhlinsgaffeln är känslig för hårda nedslag. Så powerwheelies med lite för snabbt avslag... inte bra. Jag skulle ändå satsa på en Mille R på en sådan årsmodell. Kostar 10.000 extra och uppåt ungefär.

* eller om man ska följa strömmen o köpa en gixxer/retta/bläjd? ni som har haft/kör bägge delarna, berätta gärna om nackdelar o fördelar, mille vs r4

-->Jag har både och... R4 upplever jag som det inte händer någonting i början efter att ha kört V-twin men rätt skoj med toppeffekt. Millen otroligt bottendrag särskilt med Renegades luftkit och slip-on/chip. Moderna R4 har ju rätt schysst vrid iofs. men upplevs inte alls på samma sätt. Sen säger jag bara chassit i Millen, helt underbart! Du kan ju nästan lägga ned hur mycket som helst!

som sagt, dela gärna med er av era kunskaper/erfarenheter..

-->Jag röstar för Millen därför att den har otroligt bra kvalitet, snygg, ovanlig, bra hoj och ändå rätt så billig! :hoppa

Jag kör R1 på banan för att det går att få tag på billiga beg. reservdelar lättare.

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
Triggerhappy skrev:
KaZ: Hur går det med motorjobb mm, skickat topparna ännu ??

Nepps.... inte än... måste få stålisarna från TH först.
Sen skal det kollas en del annat innan jag skeppar iväg dem, och ja just... ja måste ju riva ner skiten oxå... så.. ja det e ett litet projekt kan man säga. :va
Men oroa er inte... :tomten kommer nog med nya toppar vad det lider. :banana Som jag sagt tidigare... jag nöjjer mig inte förän jag har +135 kusar ner i backen.

en annan sak... faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan va ni skriver... :mad:
man måste ju vara här varje dag för å hinna med...

En 2:a sak..
Till alla er som frågar om fördelar och nackdelar med twins kontra rad4:eek:r...
haha vad tror ni att ni får för svar i just denna tråd?? hehe
Jo iofs vi har ju vissa desertörer i bland oss... en katt bland hermelinerna, there is an enemy among us!!! morr KaZ --> :fatta! <-- Triggerhappy!!

Förlåter dig bara om det SNART blir motoGP å bärs i "lekrummet"!!! :banana :fyllisar
då skulle vi kunna titta på din nyinköpta retta och såga allt vi ser!! :fyllisar

Annars så rullar allt vidare i stiltje just nu!

Buster din gamla get... säg till när du rivit isär din skönhet så skeppar vi ner topparna tillsammans, om du nu fortfarande e intresserad. Kom ihåg att vi måste kika så att alla ventiler e ok innan de skeppas... vill ha de kollade så att vi har kvitto på konditionen på dem... vill inte hamna i nån situation där de där nere "påstår" att de skulle behöva bytas eller någe... bara för att vara på säkra sidan... tror inte att de skulle lura oss på nåt vis ... men you never know!

jaja nog pladdrat!

å du twinner!! du vet att pappa är ett svin va!! :7peta

Muahahahahaha (du trodde att jag glömt det va... LOL)

Alla eras ödmjuke KaZ (the kloter) scchhhyyy säg inte till nån!

guuurgel

KaZ

Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
sitter just nu och gnager på en gammal torr lussebulle! :arsele

tänkte ni ville veta! :rofl

KaZ

Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
mikcar skrev:
Det låter ju bra det! En stor stark det är vad min kropp behöver...

eh?? :va kan det vara så att du kommit ut ur garderoben???
Inget att skämmas över... men vågat att skriva det här.
Får man fråga hur stor och stark han skall vara? Kan ha några tips till dig på sånna! :arsele Nån som sett tvålen? :kär

mikcar skrev:
Sitter och garvar när jag drar på fullt på 2:an och den går upp på bakhjulet i 100 km/h ungefär :D

Jaha??? gör inte din mille det oxå? nehe... ja just det... du hade ju bara 108 på slangen... :7peta :D :tungan :rofl (jag ska iofs inte vara för kaxig just här... har inte bromsat min än, men va faaan... skit i det) Men med nuvarande drevning dvs 16/44 så ler man lika mycket på en nästan org. mille... lyfter fin fint på 2:an vid 100... noooo probs. med den tidigare sjuka kombinationen 15/44 så hoppade den upp på 3:an oxå utan att mixtra med varken koppling eller gas!

mikcar skrev:
Är jag tvungen att göra mig av med någon hoj så behåller jag Prillan självklart!

Skulle bara våga säga nåt annat!!! :D

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
KaZ är nu omdöpt på egen begäran till: HeinZ !
Varför: Ingenting,ingenting å sen ALLT !
Som en Ketchupflaska helt enkelt !

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...