imaster skrev:2359970Det låter ännu mer om kopplingen om du lägger i friläget och släpper ut kopplingen. Inget farligt alls.
Slip-on
Plåtniklas skrev:2359896Nu har jag precis varit och hämtat min 00:a och har redan märkt ett problem jag missade igår vid provkörningen. Det låter som man har 'torrkoppling', i brist på bättre förklaring av ljudet, när man drar in kopplingen och står stilla. Nån som kan ha några idéer på vad det är?
Dubbelpostar lite från Aprilia-forumet.
Deefred skrev:2360473Det där skulle jag undersöka lite närmare om jag var du.
Låter det värre än när kopplingen är ute och du har friläge i, så har inte jag den erfarenheten på mina två aprilior RSV o RST.
Simba skrev:2360319Hej!
Jag har köpt en RSV Mille 02a som är sänkt för tidigare ägare var kort i rocken. Jag tror att sidostödet är kortat för att passa den sänkning som har gjorts. Jag har mätt upp stödets längd utifrån centrum på bulten till stödets fot och fick längden till ca 21cm. Finns det någon här som kan tänka sig att mäta upp sitt stöd och se hur långt ert är? Jag har tänkt att hissa upp hojen i gaffelbena till normal höjd men innan jag ger mig på det vill jag veta om stödet jag har kan användas eller om jag behöver byta ut det mot ett nytt.
Tack på förhand!
SL_tunkur skrev:2360919Tjena, jag var ute och mätte på min Mille -01 och jag får längden på stödet till 22cm mätt från centrum av bulten, så det verkar som att du behöver ett nytt stöd
Deefred skrev:2360473Det där skulle jag undersöka lite närmare om jag var du.
Låter det värre än när kopplingen är ute och du har friläge i, så har inte jag den erfarenheten på mina två aprilior RSV o RST.
Simba skrev:2361523Tack! ja det finns en svetsfog ca 1 cm upp från foten på stödet, jag ville bara få det bekräftat att jag måste skaffa ett nytt. Finns det någon som har ett tips var man kan köpa ett stöd billigt? Förhandsbesked jag fått av en handlare som säljer Aprilia är att ett stöd går på över tusenlappen.
Plåtniklas skrev:2361536Köpte ju hojen hos en handlare igår, begagnad. Ska man ringa och fråga om det är som det ska? Har man nån chans att få det som 'garantigrej' eftersom jag ju fan bara kört hojen 16 mil.
RSV_R skrev:2361547Om du känner någon med en mille av årsmodell 99-00 så är nog det lättaste att lyssna om de låter lika. Annars så hade nog jag tagit kontakt med firman som sålde hojen. Man har ju garanti på saker som köps på firma. Få firman att skriftligt garantera att kopplingen är som den ska om du inte ska häva köpet.
Plåtniklas skrev:2361568Den tanken slog mig också men jag känner tyvärr ingen som har en. Den enda som finns i bekantskapskretsen är en Mille R av betydligt nyare årgång. Tänkte ringa handlaren nu vid 10 och se vad dom säger.
Inte nog med att kopplingen rasslar.. Det visade sig när vi försökte justera in stötdämpningen att bakdämparen är kronslut. Jag är lurad.
Lam-Kaka skrev:2361583Lämna tillbaks hojen o låt de fixa den eller få pengarna tillbaka...kopplingen ska ej rasla... det är väll 1 månads garanti från handlarna vid beg köp.
Plåtniklas skrev:2362088Ska köra dit den idag så ska dom kika på den lite snabbt så det verkar lösa sig.
RSV_R skrev:2362245Gött! Underbar hoj så det vore ju tråkigt om det sket sej redan i starten!
Plåtniklas skrev:2362088Ska köra dit den idag så ska dom kika på den lite snabbt så det verkar lösa sig.
#Olsson# skrev:2362508I det läget bör man kanske vara bredd på det värsta. Säljare som de är, inte alltid bara av produkter men även argument. Det är ju just nu "passande" med en -Jepp, nu har vi kikat på den och allt är som det ska, bare å tuta o köra..bla bla bla... Det utan att de gjort någonting eller kanske t o m ens vet hur det bör vara.
Du måste ju absolut be någon/några andra lysna på den. Själv har jag i minnet att den RST jag testade var knäpptyst vad gäller kopplingen. Min 04 är lika tyst och jag kan inte höra någon skillnad alls. Ja, vissa skillnader i kopplingsdelar är det mellan modeller men allt annat än tyst låter osannolikt om det är orginalkoppling. Kolla fakta och kör hårt om det behövs!
Hoppas det blir bra.
Plåtniklas skrev:2362707Var där och han lyssnade på den och sa, inte helt oväntat, -'Näe, sådär låter alla.' så nu är jag förvirrad. Du har inte lust att ta en snabbkoll på min hoj?
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |