Aprilia-tråden.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
ÄNTLIGEN har man läst igenom allt. Det tog cirka 1 1/2 dygn total tid (3 timmar effektiv) att gå igenom hela tråden. Helvete vad ni skriver :) (Men många intressanta tips har man ju iallafall snappat upp)

Nåja, tänkte bara kort ställa några frågor.
Har blivit bestulen på min GSX-R 1000 och den verkar ju inte komma tillbaka, så nu är man på jakt efter en ny. Förhoppningsvis får jag pengar från FB istället för en ny Gixxer1000 (vilket är en fantastiskt fin hoj) för då är jag intresserad av en RSV-R eller Factory (03 R eller 04 Factory). Jag har några frågor som kanske är löjliga, men som förhoppningsvis ni kan ge svar på.

1: Totalt omdömme om hojen
2: Detaljer (byggkvalité, finnish osv)
3: Fördelar
4: Nackdelar
5: Hur är den att köra långt på (a.k.a toura)
6: Övriga tips

Så, fyll mig med er kunskap nu!

/F
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
1: Totalt omdömme om hojen=Grym,ordentligt vrid,skönt ljud.
2: Detaljer (byggkvalité, finnish osv)= Öhlins&Brembo samt Oz säger väl det mesta? resten av hojen följer väl samma kvalite som ovanstående prudukter:)
3: Fördelar= Alla tittar,ständig lycka.Man får en hoj fullskiten med godis för billiga pengar.
4: Nackdelar=Dyra reservdelar/tillbehör
5: Hur är den att köra långt på (a.k.a toura) =Underbar :Bugar iaf för mig som är kort ca 171cm.Lätt att köra iaf 30 mil utan att känna speciellt mycket.
6: Övriga tips



/F[/QUOTE]

Köp :tummenupp
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Nån som har en hjulaxel över från en RSV-R -01?

Jag köper den i sånna fall :)
 

iceman295

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Sandviken
Hoj
aprilia tuono
Jopp de flesta med brembo prylar på typ 996/ssie ducce och KTM Duke II, Biscaya har det mesta


Psychodad skrev:
Tjoflöjt!

har för mig att jag har hört någonstans (här?) att det är samma bromsskivor på Mille och nån Ducatimodell. Vet nån vilken modell? Nu snackar jag Mille utan Radialok, alltså, antar att den har andra skivor då...
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Jag har inte handlat så många ådana men det jag köpte till min 00:a var ett drivpaket från tyska Louis och det kostade då ca:1800:-sek,, kan åxå tillägga att jag köpte därifrån bara för att jag har en kompis som nästan bor granne med ett sådant varuhus,,, annars så tillkommer frakten på ett par hundralappar.
fabrikatet på kedjan var REGINA dreven vet jag inte men det var jäkligt bra saker till det priset.

flugan skrev:
Vad (fabrikat) köper ni för drivpaket till Falco och var?
 

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
Freppa skrev:
ÄNTLIGEN .... Jag har några frågor som kanske är löjliga, men som förhoppningsvis ni kan ge svar på.

1: Totalt omdömme om hojen
Kalajs hoj. Funkar till allt utom offroad(har inte provat iofs)
2: Detaljer (byggkvalité, finnish osv)
Bra kvalité. Vissa fula detaljer som t ex instrumentpanelen finns.
3: Fördelar
Grymt stabilt chassi, bra markfrigång, snabb som få i böjarna. Öhlins. Utmärkt banhoj
4: Nackdelar
Mindre effekt än GSXR1000
5: Hur är den att köra långt på (a.k.a toura)
Har åkt med min till kors och tvärs över alperna, Italien, Franska riveran, Tyskland osv. Som mest 145mil på en dag (mest i regn på autobahn. inkl en punka med däcksbyte och två färjningar). Faktiskt superbra för touring om det inte går för sakta. Men jag var lite seg efter 145mils turen.
6: Övriga tips
Provkör!!!
Så, fyll mig med er kunskap nu!

/F
Ingen anledning att tveka
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Någon som vet om 99,00,02,03:eek:rnas bakram till vanliga millen passar min 01:ans mille R? Jag vill kunna skjutsa, men inte göra onödiga inköp... (någon som har en liggandes?)

Är det endast bakram, fotpinnar och sadel som behövs?
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Freppa skrev:
ÄNTLIGEN har man läst igenom allt. Det tog cirka 1 1/2 dygn total tid (3 timmar effektiv) att gå igenom hela tråden. Helvete vad ni skriver :) (Men många intressanta tips har man ju iallafall snappat upp)

Så, fyll mig med er kunskap nu!

/F

Jag har inte ägt en mille men väl två falcos och hojarna delar många komponenter så jag svarar glatt ändå.

1: Totalt omdömme om hojen
Toppomdöme, stabilt chassi, suveräna bromsar, en underbar motor, och utseendet, millen är verkligen snygg!
2: Detaljer (byggkvalité, finnish osv)
Känns japansk kvalitetsmässigt, bra ihopsatt, fin finish, lite märkliga dragningar av slangar och dyl, kalla det italienskt.
3: Fördelar
Ovanlig, snygg, rolig motor, underbar när det svänger
4: Nackdelar
Hamnar på efterkälken mot radfyrorna när det är raktframgasning
5: Hur är den att köra långt på (a.k.a toura)
Körde som mest 70 mil på en dag och det gick an, man sitter bekvämare på millen än de flesta andra sporthojar. (jag är 186cm)
6: Övriga tips
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Det stämmer,,,,, det ska vara bara att bulta dit sakerna,,,
men för säkerhets skull så kan du väl ringa till någon tillmötesgående
handlare som sitter på reservdelslistorna om du inte redan hittat dom här på forumer och jämför reservdelsnummer,,testa med Kevin på AVA eller Björn på Mc Kompaniet i väring,, är säker på att dom mer än gärna hjälper dig.
:banana :tuttar :lol

RSV_R skrev:
Någon som vet om 99,00,02,03:eek:rnas bakram till vanliga millen passar min 01:ans mille R? Jag vill kunna skjutsa, men inte göra onödiga inköp... (någon som har en liggandes?)

Är det endast bakram, fotpinnar och sadel som behövs?
 

kjellf

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XSR900 + TT600r
Hjälp DIAG lyser i panelen

Fint väder och dags att ta ut hojen efter lite vintermekande. När jag startade upp hojen är DIAG och en siffra den enda info som står i den högra displayen. Jag får inte upp oljetemp, klocka, voltmeter eller någon annan info.

Vad har jag gjort för fel? Hur får jag fram den vanliga infon?

KjellF
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
kjellf skrev:
Fint väder och dags att ta ut hojen efter lite vintermekande. När jag startade upp hojen är DIAG och en siffra den enda info som står i den högra displayen. Jag får inte upp oljetemp, klocka, voltmeter eller någon annan info.

Vad har jag gjort för fel? Hur får jag fram den vanliga infon?

KjellF

Låter som du kopplat ihop "TEST - terminal" på boxen.
Är siffran noll utan choke eller gas har du rätt throttle position iaf.
Är siffran -1 eller 1 är throttle positionen inte helt rätt.
Har du två siffror tycker boxen att du har ett elfel ngnstans.

Om du vill kolla felkoden själv så ladda hem "Workshop manual" från Busters hemsida http://aprilia.no-ip.org/ . Felkoder finns på sidan 6-10-00 och hur man kopplar isär/ihop "TEST - terminal" står på sidan 6-9-00.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top