RSV_R skrev:
Du mikcar... Är det svårt att ställa ventilerna på Millen? Finns det många olika shims? Kostnad för dessa? Var kan dessa beställas?
Ojdå... hmmm... nu har jag bergis gett intrycket att va värsta supermecken på Aprilia...
Ska försöka ge dig ett bra svar ändå...
Om det är svårt är ju beroende på hur mycket erfarenhet man har... Har alltså inte gjort det själv ännu men kommer att bli aktuellt snart. Har förberett mig lite och kollat upp hur det ska gå till. Lite bökigt är det ju då man måste lyfta på kammarna för att shimsa om. Extra bökig verkar bakre cylindern vara p.g.a balansaxeln.
Jag räknar iaf. med att det kommer att ta sin lilla tid första gången.
Utförliga steg om detta finns i "Workshopmanualen".
Börja med att kolla om du har några avvikelser. Om det skiljer sig så kolla i tabellen vilka nya shims du behöver för att göra justeringen. Har ingen aning om vad shimsen kostar men kan inte tänka mig att det ska va så dyrt. Shims bör Apriliahandlarna ha hemma på hyllan. Det finns shims i alla möjliga tjocklekar för att kunna justera avvikelserna.
Jag rekommenderar att ladda hem all dokumentation från apriliaklubbens eller Busters hemsida och lusläsa innan.
Ett annat ställe är det här:
http://www.geocities.com/sl_mille/valves.html
Lycka till!