Aprilia-tråden.

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Du Twinner, undrade inte du vilket filter som va lämpligt till rene kopian..? Köpte ett Pipercross från http://www.dalhems.com/ och fick det idag. :tummenupp

Ett 3 lagers skumfilter i måtten: längd=190, bredd=150, höjd=130, djup=110. Alla måtten i mm för den som inte visste.... :rolleyes:

Sitter en tätande kant längst ner på filtret tillverkat i plast.

Pris=609 kr med frakt..... DYRT!

Ser filtret ut som det i Renegade kitet Trigger?
 

Bifogat

  • Untitled-1 copy.jpg
    Untitled-1 copy.jpg
    88.4 KB · Visningar: 90
  • Untitled-2 copy.jpg
    Untitled-2 copy.jpg
    92.8 KB · Visningar: 79
  • Untitled-3 copy.jpg
    Untitled-3 copy.jpg
    104.4 KB · Visningar: 89

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Ser jävlarimig exakt likadant ut !!!! dock utan loggan !
Grattis ! :tummenupp :tummenupp

Om Twinner kan fixa plattor som är anpassade för det filtret (för rätt peng) så e det ju klockrent !
 

HenkeHalén

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Härnösand
Hoj
Aprilia Mille
Kraschpuckar till mille!!

Finns det någon som har tips om kraschpuckar till millen... dom ska givetvis vara billiga bra och snygga!! kanske finns det någon här som tillverkar själv? Tänkte försöka få tag på några före bansäsongen!!
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Finns det nån som har nån bild på nån mille streetfighter? vore sjysst om ni kunde lägga upp en här..

en fd mille-ägare
 

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Globen ser mig
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Motoforza kraschkåpor.

Någon som känner till dom om dom är bättre än Sebimoto typ? Säljs av www.hppracing.se

Funderar på att köpa dom. Eller om ni har något bättre förslag.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Är det några som kan vara åksugna i morgon fredag ???? tänkte på oss i närheten av Västerås,E-tuna,Strängnäs,Uppsala ??????? eller kanske örebroare ????
ska vi träffas o skryta lite.........
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
okidoki,,,,,,,,,, istället för att åka tilsammans med någon av er så blev det 35 mil i allafall,,, grannen hakade på med sin ducce,,, köping-strömsholm-surahammar-fagersta-hedemora-falun-grycksbo-falun-borlänge-ulvshyttan-smedjebacken-fagersta-väg 250 till köping,, jösses vad fint 04:an går,,, högre växlad än min gamla 00:a 4000 rpm och 118 på mätaren,,112km/t på den gamla.
och så ruskigt mycket rappare,,, svårt att hålla sig under 6000Rpm under 1:a 100 milen,,,,,,,,,,, har gått ganska bra hittils faktiskt,,tur det finns en speedshift som ilsket påminner mig om att det går lite fort.

Rock on my friends,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, // Jocke
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Ok då är jag i farten igen då,,,,,,
är det några här som funderar på att åka till danmark 7-9/5 på TMP´s träff ? tror det blir fett.. det sägs att det är sista gången så dom fixar säker något kul.

intresserade:
1:Jocke i köping
2:Wasa
3:
4:
5:
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
jocke i köping skrev:
Ok då är jag i farten igen då,,,,,,
är det några här som funderar på att åka till danmark 7-9/5 på TMP´s träff ? tror det blir fett.. det sägs att det är sista gången så dom fixar säker något kul.

Låter kul, men jobbar den helgen. Har varit mycket på Jylland, det är rigtigt dejligt!

Annars kommer nog reskassan gå till att åka och se MotoGP på Mugello den 6/6. :yoparty :Bugar
 

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Ort
Landvetter
Hoj
Husaberg
Om saker faller på plats ska det bli en Factory 04. Jag har småskummat lite på apriliaforumet och här. Tänkte jag skulle höra först lite om eventuella buggar och så.

Det verkade vara lite bränsle/tankproblem. Vissa hade haft övertryck i tanken och vid öpning av tanklock, stänkte det ut soppa genom hålet. Andra verkade ha haft undertryck istället, precis som om venten in i tanken var igensatt. Det kanske i o f s endast var på California-modellen som verkar ha något special-krav för ventilation/bränsle eller något däråt.

Någon eller några hade smält kåpdel pga värme från grenrör eller liknande.

Sen var det några tjuvstopp följt av startsvårigheter tror jag. Tankproblem kanske?

Blåsta packboxar på Ölinarn efter ett par hundra mil.

Nått att bry sig om eller e de ba o köpa?

F ö om någon har koll på vettiga basic mod - luftburk, avgas, mappning och alternativ. Kanske modellen är för ny? Luftburk verkar vara nummer-1. Eller?


Allt av intresse

Tack

/Håkan
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Jag har ju ingen factory utan en "vankig" milleR men jag ska försöka svara på det du undrar om,,,,
Packboxar i öhlinaren blåser du när du kör lite hårt med den,,hårda nerslag efter bakhjulsåka exempelvis,, visst händer det att dom helt oprovocerat läcker i allafall men det är ju sånt som händer säger dom på Öhlin´s.

smälta kåpor vet jag inget om,,,
inte heller något om tjuvstopp pga av vacum i tanken,,.

ang,modefieringar så är det väl det gamla vanliga som gäller,,, rensa luftvägarna på patienten så blir han starkare,,hängde du med ?
alltså,,töm ljuddämparen på motståndsmatreal och ersätt det med perfarör och vanlig ljuddämparull,,, eller köp ett öppet slipon acropovic eller leo vinci kanske ? byt ut luftfiltret till ett öppnare(typ Kn) och du har en 7-jäkla rolig hoj att åka med,,urstark helt enkelt.
det var mina tips det,,, jag har bara hunnit kört 113 mil ännu med min så än vet jag inte vad den går för med 100% öppna spjällhus.
:banana :banana :banana :banana :banana :banana :banana

håkanolsson skrev:
Om saker faller på plats ska det bli en Factory 04. Jag har småskummat lite på apriliaforumet och här. Tänkte jag skulle höra först lite om eventuella buggar och så.

Det verkade vara lite bränsle/tankproblem. Vissa hade haft övertryck i tanken och vid öpning av tanklock, stänkte det ut soppa genom hålet. Andra verkade ha haft undertryck istället, precis som om venten in i tanken var igensatt. Det kanske i o f s endast var på California-modellen som verkar ha något special-krav för ventilation/bränsle eller något däråt.

Någon eller några hade smält kåpdel pga värme från grenrör eller liknande.

Sen var det några tjuvstopp följt av startsvårigheter tror jag. Tankproblem kanske?

Blåsta packboxar på Ölinarn efter ett par hundra mil.

Nått att bry sig om eller e de ba o köpa?

F ö om någon har koll på vettiga basic mod - luftburk, avgas, mappning och alternativ. Kanske modellen är för ny? Luftburk verkar vara nummer-1. Eller?


Allt av intresse

Tack

/Håkan
 

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Ort
Landvetter
Hoj
Husaberg
Tack för tipsen.

Ang tankproblemet berodde det tydligen på ett av de tre(?) venthål under tanklocket som ej var fullständigt genomborrat o därmed tilltäppt.

/h
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Skulle vilja skjutsa på min 01:a.... Någon som vet ett billigt sätt att modda den på? Behöver man bara byta bakram, dyna, fotpinnar för att kunna skjutsa? Passar bakramen från 99-03 vanlig mille direkt på en 01:ans R? Någon som vet var man kan köpa en bakram, fotpinnar, dyna? (skrot eller nått)

Många frågor men tacksam för svar! :rolleyes:
 
Last edited:

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Hyosung GT650R
Tjena!
Har nyligen köpt en rs250 o tagit mig ur träsket med att vara en som "ska köpa hojj" igen :)
Nu är det så att den har gått bana innan o jag håller på att återställa den till gatuskick och har stött på lite patrull..
Hoppas på att nån här kanske kan hjälpa mig lite.

Problem 1:
Kontakterna till bromsljuset. Har inte hunnit kolla så mycket på de ännu, men bromsljuset lyser iaf konstant.
Frambromsen "klickar" inte (när ljuset tänds) som den brukar när man bromsar.. men de kanske den inte ska på en sån här..?
Och bak så har jag konstaterat att givaren till ljuset inte sitter fast i bromspedalen.
Behöver jag skruva loss hela fotpinnen för att kunna trixa fast den? Har bara kollat lite snabbt på det o det verkade rätt pilligt o komma åt annars.

Problem 2:
Egentligen inget direkt problem, men kontakten till givaren på stödet som ska döda motorn om man har växel i o stödet nere..
Vart ska den egentligen? Enligt kopplingsschemat ska den till nån multiconnector, men när jag kollade hittade jag ingen sån inom rimligt avstånd..

Vore finfint om nån kunde hjälpa mig med lite tips o så, eller peka mig på info nånstans..
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top