Aprilia Tuono V4

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jahaja, han verkade inte så positiv till körställningen. Hur upplever ni den, är det jobbigt för armarna i lägre fart?
Jag har en 2012. Och det ska väl vara samma ställning. Styret är väl bara mindre brett på 1100an?
Jag har iaf inga problem. Visst finns det bekvämare cyklar. Men då sitter man i princip spikrakt. Tex sd 1290.
Jag är 180 och har kört mer än 2 timmar utan stopp i varierande hastghet utan större problem.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Sedan kan man alltid byta styre till ett mer invinklat om man vill ha det närmare , kan vara skönare för gatåkning . Rizoma .

kebarb

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jan 2010
Hoj
FZ6 2007 & 1125CR & MT03 & MT09
Hej"
Någon som känner till eller vet någon om historiken på den Tuono som Bröderna Hörberg har till salu?
http://brh.se/fordon/nytt-beg.aspx

Kolla om den rullat i jamtland, då är den krashad och fixad. Det är fel regnr i annons.

Min polare hade en -11 aprc i den färgen som blev lagd i fjol och gick till en handlare längst ned på västkusten.

Bakdel, styre, kåpor, framhjul var kraschat.. Fotpinnar, växel osv också.

Kan vara den? Inte så många av dem.

//K

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Hoj
Nej
Slipon Arrow GP2, har vi någon här som vet om den låter ok och inte för högt för ex bana, om det finns DB-killer som passar?

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Slipon Arrow GP2, har vi någon här som vet om den låter ok och inte för högt för ex bana, om det finns DB-killer som passar?
Den är snygg! Men finns nog inte en chans att du klarar bankraven med den.
Vad jag har läst och lyssnat på så verkar det som att man får hoppa alla korta burkar.

Har också kollat på den och valt bort pga detta. Finns ingen killer heller så man får nog hitta på nåt eget. Tror inte ens att det hade hjälpt för bana.

Annars kan du ju byta tillbaka till orginal innan bandagen?

westsidee

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Hoj
2012 Aprilia Tuono V4R
Någon från Gbg som ska till rudskogen med smc 6-7-8 juli? Nordens roligaste bana. Jag är gärna på om ni vill dela bensin/boende/släp eller bara ha sällskap.

westsidee

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Hoj
2012 Aprilia Tuono V4R
Är grymt sugen efter en dags kurs förra sommaren. Banan är helt magisk tycker jag. Tänkte åka i alla fall 2 dagar. Men jag är öppen för förslag. Det är lite lurigt med boende. Förra året fixade någon från smc billig vandrarhem på Sverige sidan av gränsen. Förra året åkte jag upp på mc:n. I år skulle det kanske vara skönt med bil och släp.

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Två dagar känns rätt bra och jag har både bil och släp. Öppet förvisso, men det funkar.
Ska köra två dagar på Kinnekulle nästa helg. Verkar bli blött...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Är väl dags att ansluta sig till skaran nu snart då. Hämtar "nya" banjärnet Stinky på torsdag. 1000cc mattsvart akra-sjungande odjur.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Grattis till v4:a! Så det blev inte min gamla hoj? (den gula på kungsholmen)

Hej där! Nej, av mestadels praktiska skäl blev det en på smidigt avstånd. Blev en såpass ny att det ingick garanti och gubbvarning (abs).

Den får bekänna färg om en månad när det ska köras gotland ring..

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS