Aprilia Tuono V4

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Lite sugen blir man! Men nästa hoj blir nog billig och så gratis som möjligt att äga...

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Sjukt läcker! Någon som vet dagspriset på en njure? Jag säljer gärna en så länge det räcker till en factory...

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Hej! Jag ska köpa en Evotech tail tidy och undrar var handlar man billigast, finns det någon återförsäljare i Sverige?
När jag handlade min tail tidy var det klart billigast från eBay. Nu har iofs den svenska kronan tappat rätt mycket i värde så det är kanske inte så stor skillnad längre.

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Det låter ju lovande.... Måste nog ta och plundra ungarnas spargrisar...

The outgoing Tuono was our MCN super naked group test winner because it's such a capable all round road bike, great on track, really good fun and has lots of technology.

This new bike moves the game on even further. The engine's more flexible, the electronics are more refined and it's a lot more comfortable - the seat used to be really hard but it's nice and soft now.

The riding position is nice, it sounds great, the steering is nice and light - it's just a very easy bike to ride that's crammed full of performance. So that means if the old one was already the best super naked, this has just moved the bar even further away from all the competition.

http://www.motorcyclenews.com/news/new-bikes/2015/april/aprilia-rsv4-rf-and-tuono-v4-1100-rr/

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
En 2016 factory då? :)
Gärna, men nästan vad som går bra. En billig 11-12 som jag kan byta komponenter på funkar också... Trots allt kommer den garanterat användas till en hel del bankörning. :)

Behöver inte ens vara en Tuono faktiskt... ;)

Last edited:

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Gärna, men nästan vad som går bra. En billig 11-12 som jag kan byta komponenter på funkar också... Trots allt kommer den garanterat användas till en hel del bankörning. :)

Behöver inte ens vara en Tuono faktiskt... ;)
Haha sant. Rsv4 är ju sexig också. Hade jag inte vart en pojkspoling så hade en sådan vart intressant. Men försäkringen är ju lite väl för mig.

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Fuckade upp rejält idag när jag körde tuonon även fast bakdäcket var kasst. Skulle ta den där sista turen innan däcket byts imorgon.

Iallafall. På vägen hem så släppte en såndär armeringstråd och piskade sönder huggern, baklyktan. Gjorde lite märken i passagerarsätet och på den silvriga delen där passagerarhandtagen sitter.

Så det är med svansen mellan benen jag undrar om det är någon som har delar på hyllan hemma att sälja till mig?

Tror jag har löst det på billigast möjliga sätt. Ny dekal till huggern. Led taillight och ett anti slip överdrag till passagerarsadeln sålänge tills jag köper en ny. Samt en ny skylt så är den som ny igen. Fyfan, väx upp linus!

Last edited:

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
Ni med MRA screen, hur är era tankar om den ? Sport eller touring skärmen ?

Bra sugen på sport skärmen, tyvärr så fular den ner utseendet men att ligga 200+ blir jobbigt när huvudet skakar så mycket så man mister synen.

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS