Aprilia Tuono V4

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Värdigt motstånd till tv4r??

Kan bmw ha ändrat sig? För två år sen var det inte aktuellt, officiellt sett. Har tyskarna insett att naket är helrätt?
Undrar hur assymetrisk de kan lyckas göra den:gnissla

http://www.motorcyclenews.com/MCN/N...jun0812-bmw-s1000rr-naked-bike-spied-testing/

Värdigt motstånd .. :D finns det :confused: ..

Nä då .. lite finns allt . Om man nu inte gillar den grymma V4an av nån anledning och det bästa chassiet av alla så visst ..Kolla ducati streetfighter 1098 s .. dyr dock nästan 190 k den är rätt nice dock rätt svårkörd iom den inte vill svänga :tungan

Gillar man mkt gata så kan Triumph Speedtripple va en bra hoj .

De 2 är väl de som kommer närmast ..Mja Mv Augusta Brutale finns med i klassen .

Bmw kommer bli snabb men hur kul är en rad4a ....och ljudet :näsblod

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Värdigt motstånd .. :D finns det :confused: ..
.Kolla ducati streetfighter 1098 s .. kan Triumph Speedtripple va en bra hoj .
Mja Mv Augusta Brutale finns med i klassen .

Håller med artikeln och dig, radfyra och naket funkar inte (med traditionell tändföljd), trajjan har jag kört och är tycker jag alledes för tam för att vara en spännande fighter. Brutale går bort, radfyra och ducatin tycker jag är trögsvängd, har begränsad feedback och passar inte min längd.

Det finns bara ett alternativ: Tuono V4 :yoparty

Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Håller med artikeln och dig, radfyra och naket funkar inte (med traditionell tändföljd), trajjan har jag kört och är tycker jag alledes för tam för att vara en spännande fighter. Brutale går bort, radfyra och ducatin tycker jag är trögsvängd, har begränsad feedback och passar inte min längd.

Det finns bara ett alternativ: Tuono V4 :yoparty

Hehe :tummenupp

Lite kul att jag hittade artikeln idag med samma hojar jag nämde :yoparty

Hittade en kul text som ska prövas
I verified this with our test gear after pulling a full-on vertical third-gear power wheelie at 90 mph without any assist from the clutch! That’s an amazing feat that I don’t recall ever before achieving on a production motorcycle. If those kinds of antics make your palms sweat, know that APRC offers three selectable levels of wheelie control that do a good job of keeping the front Pirelli Rosso Corsa skimming the road surface.
:banana :banana

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
150km/h powerwheelies är ett krav! Man ska ju inte byta ner sig :banana och du har väl dessutom kuggat om lite va? Borde vara möjligt på 4:an nästan då :crash

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
150km/h powerwheelies är ett krav! Man ska ju inte byta ner sig :banana och du har väl dessutom kuggat om lite va? Borde vara möjligt på 4:an nästan då :crash

Jo , 44t i bak = 2 kuggar upp :) Det går så satans fort på 4an .. så har ej testat ännu hehe borde väl vara ca 160-180 blås då :näsblod

3an räcker gott för mig :banana

Det är klart släng i en pv5 så får du 12hp mer och mkt mer vrid på mellan då jäävlar :D:tungan

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
släng i en pv5 så får du 12hp mer och mkt mer vrid på mellan då jäävlar :D:tungan

Helv... det blir bara bättre och bättre! (har ju inte mycket att göra än att drömma just nu så..) Tittade på vad jag vill plocka på en ny hoj;

Kolfiberbakdel från RSV4
Akra evo2 helsystem, kolfiber där med.
PC5
Öhlins TTX bakdämpare
Öhlins cartridge-kit till gaffeln
Öhlins styrdämpare
RSV4 factory bromsok
RSV4 bromspump
Kraschkit :crash
Rakare stryre

Missat nåt :gnissla ?

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Helv... det blir bara bättre och bättre! (har ju inte mycket att göra än att drömma just nu så..) Tittade på vad jag vill plocka på en ny hoj;

Kolfiberbakdel från RSV4
Akra evo2 helsystem, kolfiber där med.
PC5
Öhlins TTX bakdämpare
Öhlins cartridge-kit till gaffeln
Öhlins styrdämpare
RSV4 factory bromsok
RSV4 bromspump
Kraschkit :crash
Rakare stryre

Missat nåt :gnissla ?

Fifan va nice :tummenupp Kolfiberbakdelen kika jag på men min ekonomi sa nej :crash

Missat nått ? Ekonomiskt oberoende eller :D i såfall finns bättre/lättare fälgar kanske ett lättviktsbatteri och rearseats ..

Dock är det mesta mkt bra orginal i mitt tycke .. kanske styrdämparn skulle bytas ..

Har finns en pc5 ..http://www.austinracing.info/mall/productpage.cfm/AustinRacing/_TUONOV009/391666/TUONO V4 PCV

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
såfall finns bättre/lättare fälgar kanske ett lättviktsbatteri och rearseats ..

Fälgar har jag, OZ-racing i guldeloxerat utförande, batteri likaså. Bromspumpen ligger på hyllan och bromsoken med. (jag är som en ekorre innan vintern!) Det är väl öhlinspryttlarna och avgaseriet som kommer sätta mig på nudeldiet men man lever enbart en gång :brinnerup

Fotpinneset, där sa du nåt! Det är ju nästan prio 1 det.

Gnagar på gipset, vill ut, vill uuut!! :hihi

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Fifan va nice :tummenupp Kolfiberbakdelen kika jag på men min ekonomi sa nej :crash

Missat nått ? Ekonomiskt oberoende eller :D i såfall finns bättre/lättare fälgar kanske ett lättviktsbatteri och rearseats ..

Dock är det mesta mkt bra orginal i mitt tycke .. kanske styrdämparn skulle bytas ..

Har finns en pc5 ..http://www.austinracing.info/mall/productpage.cfm/AustinRacing/_TUONOV009/391666/TUONO%20V4%20PCV

Läste nånstans att fälgarna på tuonon är lättare än de på rsv4, så tunga är de inte. Dock är ju bling bling aldrig fel :)

Jag saknar ingenting på hojen i nuläget faktiskt, riktigt bra komponenter på den helt original.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Läste nånstans att fälgarna på tuonon är lättare än de på rsv4, så tunga är de inte. Dock är ju bling bling aldrig fel :)

Jag saknar ingenting på hojen i nuläget faktiskt, riktigt bra komponenter på den helt original.

Så sant !

Dock så är Rsv4 Factory `fälgar smidda och lite lättare om jag fattat det rätt ...

Skoj att glo på :)

http://www.youtube.com/watch?v=4BieJAiXSNY

Last edited:

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
När jag var på väg till etuna för nån vecka sen så passade jag på att gasa lite extra på betongen.
Den Axxar ju bra upp till 235 eller så, men sen går det segare upp till nästan 250. Men nu satt jag o kolla på fejjan och nån snubbe hade fotat 286 på sin display.. Har han gasat på Depåstödet eller e min bara trött?
Jag måste testa att plocka ur dB killern och gasa en gång, den stryper ju såklart.
Fan nu låter jag som en fjårtis som bara e ute efter att toppa, men jag tycker det låter som att alla andra har mer pulver :/ 3rd gear power wheelies har jag inte känt av heller, kanske över ett krön isåfall.. :va

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
När jag var på väg till etuna för nån vecka sen så passade jag på att gasa lite extra på betongen.
Den Axxar ju bra upp till 235 eller så, men sen går det segare upp till nästan 250. Men nu satt jag o kolla på fejjan och nån snubbe hade fotat 286 på sin display.. Har han gasat på Depåstödet eller e min bara trött?
Jag måste testa att plocka ur dB killern och gasa en gång, den stryper ju såklart.
Fan nu låter jag som en fjårtis som bara e ute efter att toppa, men jag tycker det låter som att alla andra har mer pulver :/ 3rd gear power wheelies har jag inte känt av heller, kanske över ett krön isåfall.. :va

Jag antar att du sett till så du inte kör på regnmappen? Då har du bara ca 75% av effekten.
270 km/h ska den göra i verklig fart, jag har inte dragit ur min heller men vid 230 på mätarn fanns mycket kvar att ge men det blåser fint då :hihi

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp

Jo , fan säger som Johansson Kolla vilken map du kör med:D Du väljer med knappen du startar motorn med ..står det inte T= Track har du inte fullt ös S= sport är nice men Vridmoments begränsad på 1,2,3 ..

Har du tur så så kör du på R= 130 hk :tummenupp om jag nu inte blanda ihop sport och rain..jaja du förstår :yoparty

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Jo , fan säger som Johansson Kolla vilken map du kör med:D Du väljer med knappen du startar motorn med ..står det inte T= Track har du inte fullt ös S= sport är nice men Vridmoments begränsad på 1,2,3 ..

Har du tur så så kör du på R= 130 hk :tummenupp om jag nu inte blanda ihop sport och rain..jaja du förstår :yoparty

Haha vafan tror ni om mig :) Regnmappen har jag bara i regn, ni vet att man även kan byta mapp medans man kör om man släpper gasen.

Jag ska försöka testa samma sträcka med o utan db-killern imorrn, filma mätarn o jämföra. Men jag e skeptisk att den skulle bromsa så jevla mycket.

Jag tycker inte att den känns slö på nåt sätt, men inte heller lika arg som testerna visar ^^
Jag vidhåller att 286 på mätarn var med bakhjulet i luften ;)

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Haha vafan tror ni om mig :) Regnmappen har jag bara i regn, ni vet att man även kan byta mapp medans man kör om man släpper gasen.

Jag ska försöka testa samma sträcka med o utan db-killern imorrn, filma mätarn o jämföra. Men jag e skeptisk att den skulle bromsa så jevla mycket.

Jag tycker inte att den känns slö på nåt sätt, men inte heller lika arg som testerna visar ^^
Jag vidhåller att 286 på mätarn var med bakhjulet i luften ;)

Med 5% felvisning vilket inte är ovanligt så är det runt 260 så det är nog inte omöjligt.

Mickes hoj var något snabbare än min på Sviestad på rakan dock så var min något snabbare i kurvorna konstigt nog, kanske nåt fel på hans tipsensor :)

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Med 5% felvisning vilket inte är ovanligt så är det runt 260 så det är nog inte omöjligt.

Mickes hoj var något snabbare än min på Sviestad på rakan dock så var min något snabbare i kurvorna konstigt nog, kanske nåt fel på hans tipsensor :)

Hehe . visst är det konstigt :D Men gasa du fullt :confused: jag smyg-gasade ju bara :yoparty

Nä då , jag vet ju inte men säger du att min va lite snabbare på rakan så kan det bero på att jag har 44t i bak .

Jag tycker inte att den känns slö på nåt sätt, men inte heller lika arg som testerna visar

Hojen är Helt galen juu :Bugar Gasar man fullt på 3an så lättar framhjulet vare sig man vill eller inte .

Vi får ta ett accelerations test vid tillfälle :yoparty

Haha vafan tror ni om mig Regnmappen har jag bara i regn

Hehe synd då , hade vart kul om så var fallet :)

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...