Aprilia Tuono V4

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Testade lite med avstängd aprc igår, den reser ju fint på tvåan iaf. Trean fick jag aldrig tillfälle att testa, det går ju ganska fort uppe på 8-9k.
Helvete va det går förresten, jävla motorvägskörningar som får en att tycka att den e slö :) när man e på småvägarna så duger nog regnmappen ;)

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Testade lite med avstängd aprc igår, den reser ju fint på tvåan iaf. Trean fick jag aldrig tillfälle att testa, det går ju ganska fort uppe på 8-9k.
Helvete va det går förresten, jävla motorvägskörningar som får en att tycka att den e slö :) när man e på småvägarna så duger nog regnmappen ;)

Aprc behöver du inte stänga av ..dock Awc :tummenupp Iofs så när man laddar över ett backkrön så vill den gå i antagligen pga av bakhjulet spinner /lättar då .

Skål ! Och :fyllisar Midsommar :)

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Aprc behöver du inte stänga av ..dock Awc :tummenupp Iofs så när man laddar över ett backkrön så vill den gå i antagligen pga av bakhjulet spinner /lättar då .

Skål ! Och :fyllisar Midsommar :)
Nä men då måste man ju stanna ;) så mycket framförhållning har jag inte.. :p

Skål i efterskott :) :tuttar

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jaha ja så satt jag på ett dunlop Gp racer 210eller va det 211 skitsamma .. medium i fram nu .. ska bli kul o testa :yoparty

Kan bli så att det åker på ett likadant 200 i bak när Sportsmarten i bak är slut .. det lär iofs dröja , jäfla däck och hålla :yoparty ser ut att hålla året ut :Bugar

Jo , en sak till om man vill ha mer komfortabel körställning vid åkning på vägnätet ..Drog på ett Rizoma Ma005 mer vinklat aningens högre kändes riktigt skönt :yoparty

få se hur det funkar vid banåka.. tror det är fint där med .

Skål !

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Jaha ja så satt jag på ett dunlop Gp racer 210eller va det 211 skitsamma .. medium i fram nu .. ska bli kul o testa :yoparty

Kan bli så att det åker på ett likadant 200 i bak när Sportsmarten i bak är slut .. det lär iofs dröja , jäfla däck och hålla :yoparty ser ut att hålla året ut :Bugar

Jo , en sak till om man vill ha mer komfortabel körställning vid åkning på vägnätet ..Drog på ett Rizoma Ma005 mer vinklat aningens högre kändes riktigt skönt :yoparty

Skål !

Jag har ett 190 d211 Endurance i bak numera, första provrepan igår och det kändes runt och snyggt. :)
Har du handlat nåt från demon tweeks i UK? Jag tänkte skicka ett mejl dit o höra vad dom ska ha för lite R&G puckar, stomps, tailtidy med blink och andra smågrejer för bananåkning.
:krama

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jag har ett 190 d211 Endurance i bak numera, första provrepan igår och det kändes runt och snyggt. :)
Har du handlat nåt från demon tweeks i UK? Jag tänkte skicka ett mejl dit o höra vad dom ska ha för lite R&G puckar, stomps, tailtidy med blink och andra smågrejer för bananåkning.
:krama

Nix . Jag köpte dirkt från R&G Hemsida .

Kolla in evotech Tailtidy :tummenupp

Banbiten nu va:tummenupp :D

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r

Skål !

GP Racer 211 har jag kört med, se till att få upp värmen ordentligt i dem då fungerar de mycket bra, de är hala när de är kalla är min erfarenhet (lowsider) men då var det kallt ute också.:brinnerup

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
GP Racer 211 har jag kört med, se till att få upp värmen ordentligt i dem då fungerar de mycket bra, de är hala när de är kalla är min erfarenhet (lowsider) men då var det kallt ute också.:brinnerup

Ska ha det i åtanke Johansson .. eller kanske ta med en Hårfön :D

Hur kallt va det då du dratta omkull ? På våren är det svårt .. borde vara lungt nu i högsommarn :va

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Ska ha det i åtanke Johansson .. eller kanske ta med en Hårfön :D

Hur kallt va det då du dratta omkull ? På våren är det svårt .. borde vara lungt nu i högsommarn :va

Ta med hårfönen! :hihi

Det var premiär på säsongen på Anderstorp med 6-7 grader bara. Körde däckvärmare innan men killen jag delade cykel med då (Endurance) körde nog för lugnt på sitt pass så däcken tappade temp och jag gick nog ut för hårt direkt efter honom.

Du behöver inte vara orolig om det är över 15 grader, bara se till att värma upp dem gradvis under några varv :tummenupp

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
Nix . Jag köpte dirkt från R&G Hemsida .

Kolla in evotech Tailtidy :tummenupp

Banbiten nu va:tummenupp :D

Det e kul med bana men känner mig fortf väldigt osäker på tekniken.. Nu e jag uppbokad ett par helger mx-vm, bröllop och Gatebil-rudskogen.. Men sen hoppas jag att jag ska kunna braka iväg på nåt kul event.
Evotech ser ju fin ut men det tar emot att dega så mycket för en bockad plåtbit. :S
Denna är ju mer rimlig men eftersom bilden e på fel håjj så vet jag inte om den ens finns på riktigt : http://www.demon-tweeks.co.uk/motorcycle/tail-tidies/bike/aprilia/2011/v4-tuono/rg-racing-tail-tidy (kollade rg´s sida åxå men där ser den likadan ut) :7peta

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Det e kul med bana men känner mig fortf väldigt osäker på tekniken.. Nu e jag uppbokad ett par helger mx-vm, bröllop och Gatebil-rudskogen.. Men sen hoppas jag att jag ska kunna braka iväg på nåt kul event.
Evotech ser ju fin ut men det tar emot att dega så mycket för en bockad plåtbit. :S
Denna är ju mer rimlig men eftersom bilden e på fel håjj så vet jag inte om den ens finns på riktigt : http://www.demon-tweeks.co.uk/motorcycle/tail-tidies/bike/aprilia/2011/v4-tuono/rg-racing-tail-tidy (kollade rg´s sida åxå men där ser den likadan ut) :7peta

Jag köpte denna, riktigt bra passform och tydlig instruktion och inbyggt diodlyse för skylten :tummenupp
http://www.ebay.co.uk/itm/Aprilia-T...12?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item256e1c8590

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Ta med hårfönen! :hihi

Det var premiär på säsongen på Anderstorp med 6-7 grader bara. Körde däckvärmare innan men killen jag delade cykel med då (Endurance) körde nog för lugnt på sitt pass så däcken tappade temp och jag gick nog ut för hårt direkt efter honom.

Du behöver inte vara orolig om det är över 15 grader, bara se till att värma upp dem gradvis under några varv :tummenupp

Oki , vilken hårdhet hade ni .. minns du det :)

Här är lite info ialf ..som jag förstår så är det de hårdare gummiblandningen vi ska ha här med vårt kalla väder ..
Track Data: Barber, Road Atlanta, Talladega, Blackhawk, Road America, Mid Ohio, Homestead, Grattan, Loudon, Nashville, Summit, Beaver Run, VIR – Front 6838 or 6680 work well. The 6680 may be a bit more consistent and last longer on hot days. Grip is about the same for both unless real hot and the 6680 is better. Rear 7614 or 7704 or 6680 or 6838 all work well at these tracks. If the outside temp is less than 70 degrees, the 7614 & 7704 may be more likely to cold tear. 7614 7614 & 7704is best used in hot temps and it will not last as long as the other compounds but will grip very well. 6838 is the most durable and consistent of the compounds. It is not far off the grip of 7704 but has better durability and less susceptible to cold tearing.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r

Här är lite info ialf ..som jag förstår så är det de hårdare gummiblandningen vi ska ha här med vårt kalla väder ..

Nu ser jag på sifferbeteckningarna att det inte var det däcket du har som vi körde på :rodnar
Förmodligen körde vi på ett medium men det var en föregångare till det däck du har.De hette Gp racer iallafall men det kanske inte var 211.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r

Var hittar du dessa sifferbeteckningar? googlar jag på d211 gp racer så finns de i blandning S M och E, sifferbeteckningarna du anger känner jag bara igen från dunlops tävlingsslicks Ntec. :)

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Var hittar du dessa sifferbeteckningar? googlar jag på d211 gp racer så finns de i blandning S M och E, sifferbeteckningarna du anger känner jag bara igen från dunlops tävlingsslicks Ntec. :)

Ahh .. stämmer nog :rodnar

Men pricipen borde väl vara samma ialf .. det hårdare endurance är mer för våra låga temperaturer.. eller är jag ute och cycklar :crash

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Hoj

Försökte klippa ihop några svängar genom fotokurvan.
Fick mitt premiärknäskrap nån timme senare åxå :D

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Ser snabb ut ! Va försiktig bara och tänk på att däcken måste få bli varma !!

Håll tummarna för Sol i morgon då blir det Mantorp :)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...