Aprilia Tuono V4

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Nej . Använt dem som mall . Minska ett snäpp runt om typ och testa och jämför mot vad du har nu . Och jag tar för givet att du ställt in zag på din hoj

Det var jag ju säker på att förre ägaren gjort, men så var INTE fallet.
Min hoj är inställd efter ett test i Motorrad där man justerade in fjädringen efter en förare på ca 78 troligtvis rätt erfarna och snabba pannor.

Kanske inte är så konstigt att jag inte får euforikänslan!!!

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Hoj
japp
ImageUploadedByTapatalk1433281894.881634.jpg
Monterade dit tailtidy idag, okänt märke. EBay för 540 spänn från USA. Grym passform, bara skruva dit...vart ju betydligt snyggare.

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Hoj
Aprilia Falco -00(såld), GSX-R 1000 K5 Räser Edition, Tuono V4 1100RR -15
Monterade dit tailtidy idag, okänt märke. EBay för 540 spänn från USA. Grym passform, bara skruva dit...vart ju betydligt snyggare.

Nice! Jag antar att det är samma som v4 1000 då...

Då är det motorkåpor och kraschpuckar kvar. Hmm... ska man våga dra en rövare och hoppas på det bästa?

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Nej . Använt dem som mall . Minska ett snäpp runt om typ och testa och jämför mot vad du har nu . Och jag tar för givet att du ställt in zag på din hoj .

Man ska nog inte underskatta the Beast på banan ändå ..
Man hade ju velat se samma förare på samma däck på s1000r, 1290 Och tuono nån gång. För det spelar ju alltid så stor roll vem det är dom sitter och styr. Och alla hojarna är ju supersnabba på bana ?
https://youtu.be/B0tM0b6nvIE
Där ser inte 1290 så tuff ut när han blir varvad. Men verkar ju vara en rätt vass förare på tuonon och såklart en mycket sämre på 1290in. Rätt grym video i övrigt

Last edited:

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Eller få tre dagar med alla tre hojar själv på typ mugello och nån instruktör. Och se vilken hoj Man går hem med!

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Hoj
Nej
Hej! Jag vet inte om det står skrivet i tråden tidigare, men jag ska köpa R&G:s krashpuckar med "ramfästet", fram- och bakaxelpuckarna. Kollad på R&G:s hemsida UK och där behövs något login för att handla, jag ser inte var man registrera sig. Jag försöker med partners i Sverige de har BOOVE som är grossist och Lelles. På Lelles sida hittar jag inte de modellerna jag vill ha. Var köper ni någonstans?

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Hej! Jag vet inte om det står skrivet i tråden tidigare, men jag ska köpa R&G:s krashpuckar med "ramfästet", fram- och bakaxelpuckarna. Kollad på R&G:s hemsida UK och där behövs något login för att handla, jag ser inte var man registrera sig. Jag försöker med partners i Sverige de har BOOVE som är grossist och Lelles. På Lelles sida hittar jag inte de modellerna jag vill ha. Var köper ni någonstans?
Jag köpte från rg till min superduke. Var inga problem. Har för mig att jag reggade mig när man var i kassan.

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Blev det bättre efter att du justerat?
Jag var nere och justerade nu. Mitt var inte alls i närheten av att linjera. Kollade på bilder på nätet också hur det ser ut orginal. Och justerade både på den splinsade armen och gängade för att få likvärdigt.

http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery B/Aprilia Tuono V4R APRC 12.jpg
Här har ni en bra bild man kan se om man zoomar in. Som sagt. Ska prova så fort vädret blir bättre. Så ni behöver ju inte börja skruva på det än.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning