Aprilia Tuono V4

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Kommer kolla min i vinter. 2014, gått 600 idag. Tror det är liten risk dock. Verkar vara annat på de tidig åren som har titanventiler på insug.

Edit. Det gör ju inget om der görs innan. Det är bara att lägga till 2000mil på aktuell mätarställning när det är dags för nästa.
Så kollar du vid 1000, så är det lugnt till nästa koll som blir 3000.
Om man tar kostnaden nu eller nästa säsong kvittar ju, men man får åtgärdat ev felställning innan nåt havererar.

Fast det kanske bara är jag..
Jo det är sant! Får se hur rik jag känner mig i vinter. Jag har ju sena 12an med stål ventiler. Måste hitta nåt vettigt ställe att göra det på då. Mek1 ligger hyffsat nära. Långt till marcussen.

Gör du din service själv? Eller jobbar du kanske på firma tom?

Last edited:

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Mek 1 och RB racing?
Har aldrig hört talas om dem?
Är dom bra?
Tar dem verkligen Aprilia v4 or?
Stigefelt tar bara twinnarna.
Marcusson ville ha mellan 6 o 8 tusen beroende på om ventilerna behövs justeras eller inte.
Sen är det ju resan dit också.
Vill gärna hitta ngn närmre göteborg.

Last edited:

Lillennr1

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2014
Hoj
Rytande V4
Robin som har RB är riktigt duktig, varit mek i ett eller flera racingteam bl.a... Han kör sin firma vid sidan av sitt vanliga jobb. Skall höra med han igen, men han sa i våras att kan göra både ventilkontroll och ev. justering. Min har gått 1400 nu, så till hösten lär den stå på närmare 2000. Får se vart man lämnar in den...

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Robin som har RB är riktigt duktig, varit mek i ett eller flera racingteam bl.a... Han kör sin firma vid sidan av sitt vanliga jobb. Skall höra med han igen, men han sa i våras att kan göra både ventilkontroll och ev. justering. Min har gått 1400 nu, så till hösten lär den stå på närmare 2000. Får se vart man lämnar in den...
Har du lust att kolla om han kan ta min?
Å hur mkt han vill ha.
Min behövs göras om en månad eller två..

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

Jo, det gör jag själv, men då jag har kort avstånd till Marcussen är det där apan lämnas. Har inte skaffat på mig alla v4 verktyg än, har ju hållt mig till rotaxen tidigare.

- - - Updated - - -

Jo, det gör jag själv, men då jag har kort avstånd till Marcussen är det där apan lämnas. Har inte skaffat på mig alla v4 verktyg än, har ju hållt mig till rotaxen tidigare.

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Jag fick ett sug att byta bort min Tuono, gärna till en Superduke 1290. Men efter provkörning fanns det inte en chans, SD'n känns väldigt mkt klenare än Tuono'n, även om jag vet att så inte är fallet.

Så vad gör man då när man bestämt sig för att byta hoj? Jo beställer en Tuono 1100 Factory såklart :D
Leverans om några veckor... mår otroligt bra nu.

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Jag fick ett sug att byta bort min Tuono, gärna till en Superduke 1290. Men efter provkörning fanns det inte en chans, SD'n känns väldigt mkt klenare än Tuono'n, även om jag vet att så inte är fallet.

Så vad gör man då när man bestämt sig för att byta hoj? Jo beställer en Tuono 1100 Factory såklart :D
Åh najs! Provkört 1100?
Jag har kört en del 1290 då kompisen har en. Klenare är den ju inte, massa mer vrid. Men det tar tuonon igen i fart. 2 helt olika hojar jag uar väldigt svårt att välja mellan. Men man älskar ju alltid sin egna lite mer. Och en 1100 med bättre mellanregister och lite skönare komfort måste ju vara grymt bra!

Grattis!

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Hoj
Nej

Bra val, du kommer inte att bli besviken. Motor från två världar v-motorns vrid och radfyrans varvvillighet.apwheelie.jpg

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Superduke 1290R
Första gången SD1290 beskrivs som klen vad jag vet om... Du måste ju ha 200hk på slangen i din tuono.

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Första gången SD1290 beskrivs som klen vad jag vet om... Du måste ju ha 200hk på slangen i din tuono.

Nejdå.
SD'n har sjukt gott och maffigt vrid och låg/mellanregister. Men blev besviken på hur den kändes. Hade liksom räknat med mer från "the beast"
När jag körde iväg på min v4 efteråt blev jag glad igen.

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Ni som åker Tuono V4 må vara grymt nöjd för det finns knappt en enda begagnad ute på Blocket -just sayin-

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum