Aprilia Tuono V4

hakhap

Medlem
Gick med
26 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 RR 2016
Blev en liten provtur idag, heeeelvete vilken maskin.. Viss skillnad mot 690n om vi säger så.. :näsblod:yoparty Tyvärr fick jag åka hem utan hoj dock då ett "länkage till bakdämparen" :va behövdes bytas ut innan de kunde lämna sin åf-garanti. Men hojjen är min nu iaf! :banana

Grattis

:banana:yoparty

caad8saeco

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2014
Hoj
Honda VFR1200F
Hej!

Efter ett trevligt besök hos lokala handlaren i går och ett genomläsande av denna tråd genom natten sååå...

....slog jag till på en 1100RR i dag!!

Leverans lär bli inom 2 veckor, men redan nu känns det som låååååånga veckor.

Hojen ser sjukt smidig ut och det skall bli kul att uppleva urkraften. Har längtat efter denna typ av hoj sedan jag redan efter 200 mil fick byta bort min S1000R då jag var bedrövad över de kvalitetsbrister cykeln hade som i min värld kunde påverka säkerheten (sidokåpor som lossnade).

Har mellanvänt på tung sporttourer men ser fram emot att köra lättviktsbuse istället!

Är ingen banförare utan en glad amatör så den vanliga RR känns perfekt och för en gång skull tänkte jag behålla original avgassystem då jag tycker det ser riktigt vettigt ut!

Enda ändringen inledningsvis blir snakeskins på tanken och avmontering av passagerarfotpinnarna (skulle aldrig skjutsa tanten på denna vilda hoj).

Tiden med Hondan tände min kärlek för V4 som kraftkälla, att dra bort drygt 80 kg och kåplöst känns som rena drömmen!!

Det blev en grå-svart.

Ser fram emot att fortsätta följa detta forum, kul med så många entusiaster!

Mvh/
HGimage.jpg

westsidee

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Hoj
2012 Aprilia Tuono V4R
Det var jag! :)

Den ska skickas från fabriken i Italien denna vecka. Hoppas den och mina nya rearsets hinner komma innan Norge.

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
I slutet av sommaren är det dags för 2000 mila service på min.
Probike i Göteborg har varken verktygen eller kunskapen.
Ni som har erfarenhet av andra. Vad tror ni. Marcussons mc eller Stigefelt motor?

Last edited:

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
I slutet av sommaren är det dags för 2000 mila service på min.
Probike i Göteborg har varken. Verktygen eller kunskapen.
Ni som har erfarenhet av andra. Vad tror ni. Marcussons mc eller Stigefelt motor?

Uselt att vara återförsäljare men inte kunna ta hand om service.

Lillennr1

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2014
Hoj
Rytande V4
Probike i Gbg är kassa på alla sätt, lämnar aldrig in min hoj där igen. Marcussons har jag läst mycket gott om. Blir en 2000mila till hösten för mig också, blir antingen Marcussons eller RB-Racing här i Kungsbacka.

hakhap

Medlem
Gick med
26 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 RR 2016
Bokade min 2000 hos Marcussons nu i juli efter rekommendationer här på forumet så får se hur det blir

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Probike i Gbg är kassa på alla sätt, lämnar aldrig in min hoj där igen. Marcussons har jag läst mycket gott om. Blir en 2000mila till hösten för mig också, blir antingen Marcussons eller RB-Racing här i Kungsbacka.
Ni har inte kollat era ventiler innan 2000mila? Årsmodeller på era?

Isf skiter jag nog också i det. Vad än dom säger på apriliaforum.com
Bokade min 2000 hos Marcussons nu i juli efter rekommendationer här på forumet så får se hur det blir

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Kommer kolla min i vinter. 2014, gått 600 idag. Tror det är liten risk dock. Verkar vara annat på de tidig åren som har titanventiler på insug.

Edit. Det gör ju inget om der görs innan. Det är bara att lägga till 2000mil på aktuell mätarställning när det är dags för nästa.
Så kollar du vid 1000, så är det lugnt till nästa koll som blir 3000.
Om man tar kostnaden nu eller nästa säsong kvittar ju, men man får åtgärdat ev felställning innan nåt havererar.

Fast det kanske bara är jag..

Last edited:
Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning