Aprilia Tuono V4

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Jag har ställt returen lite snabbare baserat på de små klackarna på bakre delen av mönstret. Detta är vanligtvis ett tecken på för långsam retur enligt Dave Moss, ett sätt att testa vilket är att trycka på hojen och se hur snabb returen är. Och min var inte snabb så jag ökade lite istället för att sänka. Hoppas det blev rätt.
Kolla sista hojen i filmen:
http://youtu.be/xLbxcYVEPYc
Jag ökade kompen ett halvt varv...
Skitsvårt det här, men sköjj :)

Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Ville du ha snabbare retur skulle du nog släppt på den... ;) Ratten ställer returDÄMPNING, så ökar du/skruvar in blir den långsammare.

Eller så ökade du antal klick genom att skruva ut och minska dämpningen. :)

Last edited:

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Ja asså det här...
Som du märker är jag novis, därav alla frågor, haha!
Jag har alltså gjort returen snabbare nu!
Alla inställningar är antal klick från fullt alltså + på dämparna, tror jag. Den långsammaste returen och hårdaste kompressionen.
Rätt?
Och tack för att ni står ut...

redz

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2003
Hoj
Tuono V4R APRC -12
7now7hn.jpg

Nya pipan på, hann bara testa till & från jobbet men väldigt fin byggkvalité och ljudet var nice. :tummenupp

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Gillar ju austinpipan mycket mer! Akra är för låååång. Men det är ju vägen att gå om man ska vara säker på att klara alla bandagar! Men jag gillar er båda ändå ;-) mjödet på etypes vikingakrog har gjort sitt. Nattipöss tuonolovers!

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Jag är ju kass! Nu ser jag. Passade rätt bra med blått :) vad är dom ifrån för något?
De kommer ursprungligen från hojen jag har, tror jag? Det är iaf Oz-racing fälgar från tidigare generation (twin) RSV/Tuono Factory.

Lite lättare än standard....

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
De kommer ursprungligen från hojen jag har, tror jag? Det är iaf Oz-racing fälgar från tidigare generation (twin) RSV/Tuono Factory.

Lite lättare än standard....

Njae, din är en 08 Jåke, de har guld från början. Dessa är från en 07 factory. Med egenfräst utrymme för bakre Aprc ring.

Därtill rensad bak , r&g motorkåpor samt kraschpuckar.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Njae, din är en 08 Jåke, de har guld från början. Dessa är från en 07 factory. Med egenfräst utrymme för bakre Aprc ring.

Därtill rensad bak , r&g motorkåpor samt kraschpuckar.
Ah, tänkte inte så långt. Tänkte alla kom med blå... Men vart kommer då guldfälgarna ifrån..?!

Hur mycket fick du ta av för ringen?
uploadfromtaptalk1436601829631.jpg

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Gillar ju austinpipan mycket mer! Akra är för låååång. Men det är ju vägen att gå om man ska vara säker på att klara alla bandagar!

Precis så är det ju, tyvärr. Hade gärna kört med en SC-Project CRT, men.. Det är bara att glömma. Då den mest är för bana så är akran bäst! :banana

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Ah, tänkte inte så långt. Tänkte alla kom med blå... Men vart kommer då guldfälgarna ifrån..?!

Hur mycket fick du ta av för ringen?
View attachment 421576

Nya reservdelar, 05 Tuono gen1 factory/racing. 06 byttes leverantör hos aprilia och OZ försvann. Blev magnatec som gjorde lättviktarna därefter. Samma vikt men inte längre "äkta".Betydligt bättre lyster i OZ

Edit ca 2mm. På "navet" innanför bromsskiva.

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Nya reservdelar, 05 Tuono gen1 factory/racing. 06 byttes leverantör hos aprilia och OZ försvann. Blev magnatec som gjorde lättviktarna därefter. Samma vikt men inte längre "äkta".Betydligt bättre lyster i OZ

Sånna guldiga hade ju vart najs på mim gule. Man kanske får hålla ebayögonen öppna.
Eller så kör man snålis och plastidippar i nån rolig kulört.

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300

Behövde du göra några andra ändringar utöver att fräsa ut för APRC-ringen för att få fälgarna att passa?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Behövde du göra några andra ändringar utöver att fräsa ut för APRC-ringen för att få fälgarna att passa?

Nej, I övrigt passar gen2 fälg från hoj med radialok.
Ska du köra gen1 så behövs 2,5mm bricka mellan hubb och fälg, samt spacers mellan fälg och skiva fram om det är icke-radial. Samt tidigare nämnda justering av bakfälg.

Det går också att lägga brickor mellan Aprc ring bak och justera ut givare bak motsvarande distans. Men då får man göra det på originalet med.

Därtill passar dorsoduro, shiver osv finfint, har de ABS dessutom så passar de rakt på.

Det finns således mycket att välja mellan, med allt från "en del" till inga justeringar att göra.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA