Aprilia Tuono V4

buffish

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC -14
Någon som har någon input om annan ruta? typ MRA touring eller Aprilias egna Touring-screen. Skulle vara skönt att slippa undan lite vind. Kör oftast med sambon bak på. Kan det göra någon nytta?
 

westsidee

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Ort
Kungälv
Hoj
2012 Aprilia Tuono V4R
Eller vänta nu när fick Tuono monoblock? Kom de med ABS? Hur som har jag de gamla 2012 versionen.
 
Last edited:

westsidee

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Ort
Kungälv
Hoj
2012 Aprilia Tuono V4R
Jag tror det går att köra RSV4 slangar då vanliga M4 oken verkar ha samma vinkel. Tack för hjälpen.
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Någon som har någon input om annan ruta? typ MRA touring eller Aprilias egna Touring-screen. Skulle vara skönt att slippa undan lite vind. Kör oftast med sambon bak på. Kan det göra någon nytta?
Har läst massa gott om mra rutan. Aprilias är snygg och säkert lika bra. Men kostar ju skjortan. Jag har puig rutan. Men den är aå ful så jag vägrar använda den! Köper nog en mra framöver :)
 

J.W.

Dazed & confused
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vaxholm
Hoj
RSV4
Om någon är sugen på en 1100 Factory som gått precis under 500 mil lade jag just ut en på blocket.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Någon som har någon input om annan ruta? typ MRA touring eller Aprilias egna Touring-screen. Skulle vara skönt att slippa undan lite vind. Kör oftast med sambon bak på. Kan det göra någon nytta?

MRA-rutan finns i två varianter, touring och sport. Jag har kört med MRA Sport på båda mina Tuonos och är riktigt nöjd. Sport-varianten ger så klart inte lika skydd som den högre rutan, men är enligt mig betydligt snyggare. De kostar runt 100-150 USD och det är helt klart värt pengarna då du styr undan rätt mycket av fartvinden.
 

Lillennr1

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2014
Ort
Kungsbacka
Hoj
Rytande V4
MRA Touring funkar fint, blir dock alldeles för bekvämt att köra på tok för fort. Man höjer lätt marschfarten med 30km/h.
 

redz

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Tuono V4R APRC -12
Tre månader senare så är äntligen hojjen tillbaka i Sverige och kollad på verkstad.

RIP Tuono 2012 - 2015, 300ish glada mil fick jag iaf (1250 totalt). :gråta Tydligen en ventil som gått sönder och fanns heller inget hopp om att laga. :brinnerup Så nu ligger bollen hos Aprilia verkar det som, förhoppningsvis får jag en ny motor på goodwill under vintern..
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Tre månader senare så är äntligen hojjen tillbaka i Sverige och kollad på verkstad.

RIP Tuono 2012 - 2015, 300ish glada mil fick jag iaf (1250 totalt). :gråta Tydligen en ventil som gått sönder och fanns heller inget hopp om att laga. :brinnerup Så nu ligger bollen hos Aprilia verkar det som, förhoppningsvis får jag en ny motor på goodwill under vintern..
Goodwill? Skulle inte motorgarantin via svedea täcka detta? Eller löser dom ut den då bara menar du?

Jävla trist för dig vilket som. Hoppas det löser sig på bästa möjliga sätt!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top