Tittade lite på försäkringar igen då viljan att köra mer bana är stor. Så nu vill jag bara varna för Bil&MC's nya villkor för alla dom som kör vanliga (icke SMC) bandagar.
Fr.o.m 150101 har de fått nya försäkringsvillkor. Och det nya är att det står att försäkringen inte gäller på motorbana.
View attachment 423962
Hej,
Täcker era mc-försäkringar vid bankörning med andra arrangörer än SMC? Om ja, i vilken utsträckning?
Jag har läst villkoren, men blir tyvärr inte så mycket klokare.
Mvh
Hej!
Det går bra att köra med andra än SMC.
Försäkringen gäller när det är frikörning.
Försäkringen gäller inte när det är under tävlingsliknande former, t.ex. tidtagning, träning inför en tävling eller under tävling.
Vänliga hälsningar
Man monterar så att dom flyger av om man kraschar? ;-)Vad gäller om man har monterad laptimer eller transponder , är det tidtagning då
Man monterar så att dom flyger av om man kraschar? ;-)
Då kom denna energifyllda lättviktare.
Yuasa väger tydligen 2,8Kg: http://www.yuasabatteries.com/battery.php?bID=B10&vID=805
Kardborre FTW!
Fick för övrigt bekräftat av B&MC återigen att försäkringen gäller vid "friåkning" på bana, dvs så länge det inte rör sig om tävling, träning inför tävling eller tidtagning. På "vanliga" bandagar gäller alltså försäkringen.
Coolt... Själv köpte jag nästan nya monoblock m4.32 bromsok på eBay igår (samma som på nya Tuono 1100) till min 2012:a.
View attachment 424229
Kör någon av er med nya 1100 med brembos 19rcs mastercylinder?
Är det samma längd på bromsrören i fram mellan en 2012 och en 2015?
Det är bara att planera in bandagar i Spanien under svenska vinteruppehålletVacker höst, gyllene löv på träden, älgjakt och skidåkning i all ära... men fy fan vad jag längtar till våren...
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|