Aprilia Tuono V4

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Köp ingen sån, den gör det alldeles för komfortabelt att köra på tok för snabbt... :D

Haha jo är väl så. Men är så jävla trist när man klantar sig och hamnar på motorväg. Vi får se om det dimper ner en i brevlådan i vinter. Finns ju så mycket annat sköj att köpa. Däck och bandagar behövs ju också.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Är det någon som har en mirakelkur för att rengöra sadeln? Har varit ute i garaget och putsat lite på gula faran, men lyckas inte få fason på sadeln som ser rätt trött ut. Jag har testat div rengöringsmedel (såpa, allrent m.m.) och gnuggat som sjutton utan något större resultat.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Problem med stödet ?
Sätt foten på den lilla plattan som har markkontakt vid parkering och tryck till, och strunta i den något tokigt placerade peggen.
Hoppas att någon blivit hjälpt.:hej
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Är det någon som har en mirakelkur för att rengöra sadeln? Har varit ute i garaget och putsat lite på gula faran, men lyckas inte få fason på sadeln som ser rätt trött ut. Jag har testat div rengöringsmedel (såpa, allrent m.m.) och gnuggat som sjutton utan något större resultat.
Ja man blir rätt trött på den gula sadeln alltså. Förstår inte hur dom tänkte när dom valde material till den.
Jag har kört allt möjligt också. Tog lite 5-56 efter ett tips för att få bort svarta fläckar. Funkade bättre än annat. Och efter det så varmt vatten och en bra tvål eller leather cleaner.

Har tröttnat och beställt sadlar från 2015 istället!
På bild är det snyggt med gula sadlar. Och väldigt snyggt när den var ny gissar jag. Men när den bleknar av hårs tvätt och har svarta märken som inte går bort så ser hojen misskött ut tycker jag :-(
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Då är Tailtidyn på, jäklar vad originalblinkerserna är proportionellt stora nu. Nåja vart några mil på lördag eftermiddag. Nästa mek blir fjädring. Handboken är ju ett skämt att läsa...5 cm tjock och minitext..kan man inte ladda ned den som PDF någonstans?

Bilder på lilla plutten.
tailtidy2-L.jpg

Tailtidy1-L.jpg
 
Last edited:

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Har samma kylarskydd på min, ser coolt ut

Very trevligt!
Ser att du har SC oval slip on på din...jag har hovrat på köpknappen men är inte riktigt säker på hur man skall lösa ECU frågan, hur har du gjort?
Har du testat med resp utan DB killern? med DB killer jämfört med original??...finns det en suck att man klarar bankraven?


Verkar också som SC oval kommit i en variant utan "stålbandet" runt ljuddämparen...kollar man på deras sida så verkar det nu finnas en variant där stålbandet är ersatt med ett permanent fäste i burken?

Allmän fråga rörande bromsar: Radial MC lr inte....räknar med bankörningar
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
SC-slipon = original ECU. Köp bara!
Radialpump. Tjaaaa, vill du göra av med pengar ett måste. Går dock alldeles utmärkt ändå. Betty (Mille) har originalpump från 2002 och har tävlat två säsonger med hyggligt resultat.
 
Last edited:

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Du klarar förmodligen bandagar både med och utan killer. Med killer blir hojen sjukt trött, rekommenderas inte.

Kör med standard ECU, behöver inte göra nått. Fått detta bekräftat via trovärdig källa.
Kommer ev ändå uppgradera koden i vår.
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Fyfasen vad stiliga factorys är! Får ju bånge här mitt i fönsterbyggandet. Nu blir jag också sugen på att åka och försöka ta några bilder på min efter jobbet.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Någon som vet var man kan hitta nya sidopaneler till ett rimligt pris? Jag hade tänkt byta ut lite av det gula på hojen mot svarta prylar istället. AF1 har original för runt tusenlappen styck, men det finns kanske bättre alternativ någonstans där ute som mina Google-skills inte klarar av att hitta?

Planen är svart RSV-tail, svart sadel samt svarta sidokåpor.
 

westsidee

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Ort
Kungälv
Hoj
2012 Aprilia Tuono V4R
Tittade lite på försäkringar igen då viljan att köra mer bana är stor. Så nu vill jag bara varna för Bil&MC's nya villkor för alla dom som kör vanliga (icke SMC) bandagar.
Fr.o.m 150101 har de fått nya försäkringsvillkor. Och det nya är att det står att försäkringen inte gäller på motorbana. :(

BILOMC.jpg
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Någon som vet var man kan hitta nya sidopaneler till ett rimligt pris? Jag hade tänkt byta ut lite av det gula på hojen mot svarta prylar istället. AF1 har original för runt tusenlappen styck, men det finns kanske bättre alternativ någonstans där ute som mina Google-skills inte klarar av att hitta?

Planen är svart RSV-tail, svart sadel samt svarta sidokåpor.
Blir snyggt! Var typ så jag tänkte också. Men blev annat på inköpslistan.
http://pages.ebay.com/motors/link/?nav=item.view&id=321518964023&alt=web
Där har du kolfiber. Är det billigaste sidopanelera jag hittat. Finns med glans också. Har för mig jag hittat nån hundring billigare i frakt. Men det är tidigt nu så jag tog bara första bästa länken på ebay.
Svarta har jag bara sett beggade. Och dom är nästan alltid dyrare.

Finns också kolfiber rsv4 tail för runt 2 tusen. Då får du köpa monteringssatsen vid sidan om bara :)
Och kolfiber lyktkåpa ;-)
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Tittade lite på försäkringar igen då viljan att köra mer bana är stor. Så nu vill jag bara varna för Bil&MC's nya villkor för alla dom som kör vanliga (icke SMC) bandagar.
Fr.o.m 150101 har de fått nya försäkringsvillkor. Och det nya är att det står att försäkringen inte gäller på motorbana. :(

View attachment 423962
Tack för tipset! Dålig stil av dom tycker jag. Borde gå ut info till oss som har dom som bolag då.

Fördelen med bilsport är väl att man fortfarande kan köra de snabbare grupperna med smc.

När man kör med andra arrangörer så frågar dom ju aldrig vilket bolag man har. Bara att man är trafikförsäkrad. Så får köra får man ju. Fast kraschar man så får man ju stå för det själv.
 
Last edited:

nekronimo

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2012
Ort
Göteborg
Hoj
14, Aprilia Tuono V4R
Den texten är från sammanfattningen om du sedan tittar under rubrik C så står det inget om motorbana, där står det som tidigare. Men om man vill vara på den säkra sidan så hade jag ringt och kollat med dom.

Tittade lite på försäkringar igen då viljan att köra mer bana är stor. Så nu vill jag bara varna för Bil&MC's nya villkor för alla dom som kör vanliga (icke SMC) bandagar.
Fr.o.m 150101 har de fått nya försäkringsvillkor. Och det nya är att det står att försäkringen inte gäller på motorbana. :(

View attachment 423962
 

westsidee

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Ort
Kungälv
Hoj
2012 Aprilia Tuono V4R
Jag har kollat på förra försäkringsvillkor från 2013. Där står det inte något om motorbana. Bara ingen tävling eller träning inför tävling.
 

nekronimo

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2012
Ort
Göteborg
Hoj
14, Aprilia Tuono V4R
Men om du läser under rubrik C så står det så här,
Försäkringen gäller inte för
 skada som sker under tävling, träning inför tävling, vid hastighetskörning eller andra tävlingsliknande former.
 avbrottsersättning
 användning i yrkesmässig trafik.
Så frågan är om det är sammanfattningen av gällande avtal som gäller eller är det de punkter som står under rubrik C?

Men som alltid är det alltid enklast och säkrast att ringa för att få korrekt svar :D
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top